Vilket torrfoder?

Lyan

Trådstartare
Mamma söker nytt torrfoder till sina katter och jag känner mig väldigt ouppdaterad på vad som finns och vad som är bra. Det ska vara lätt att få tag på och inte för dyrt (hon kan tänka sig upp till 500kr/månaden för två katter). Katterna kommer att ha fri tillgång på torrfodret och sedan får de våtfoder 1-2 gånger om dagen. Den ena är lite tunn för tillfället och den andra är fin i hullet.

Vad har ni att rekommendera?
 
Jag ger inte mina katter torrfoder längre och känner mig lite halvt lost i djungeln nuförtiden, och kan inte heller uppskatta hur stor säck som behövs till två, men här kommer ändå lite tips:

Applaws är mig veterligen ett av de billigare bättre fodren som finns, du kan få 7,5 kg för ca 400 på t.ex. zooplus. Finns även i de flesta djurbutiker.

Lite dyrare är Acana, Taste of the Wild (innehåller fisk), Purizon (innehåller fisk) och Canagan. Spannmålsfria (vilket var viktigt för mig då jag gav torrfoder).

Är det matglada kastrater ska det finnas något från Hills som omvandlar kolhydrater (?) och är bra att ge, men någon mer insatt kanske kommer in och kan vidareutveckla.

"Lätt att få tag på" antar jag innebär att hon inte vill beställa dock, annars kan man ibland få hemkört och det brukar vara billigare. Men vissa av de ovan nämnda finns ute i djurbutiker.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två gnällisar här hemma som emellanåt frestar på mitt tålamod. Eller ja, det är framförallt den ena som gnäller, men den andra...
Svar
7
· Visningar
871
Senast: Wille
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: Bison
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 070
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag och min sambo är totalt nybörjare på katt och fick hem en liten neva masquerade för några veckor sedan. Vi köpte samma mat som...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 576
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp