Bukefalos 28 år!

Vill börja..

E

EricaB

Jag har ett fullblod som gick på banan när han var yngre. Och nu vill jag pröva det, som amatör jockey. Saken är den att jag har ingen aning om hur jag ska gå till väga.
Hästen är 7 år, valack. Jag är 25 år, 169cm/62kg.
Så snälla berätta lite hur jag ska göra, kan jag rida löp trots min storlek?
Finns det prispengar att plocka hem som amatör på sin egna häst?
 
Sv: Vill börja..

Jag har ett fullblod som gick på banan när han var yngre. Och nu vill jag pröva det, som amatör jockey. Saken är den att jag har ingen aning om hur jag ska gå till väga.
Hästen är 7 år, valack. Jag är 25 år, 169cm/62kg.
Så snälla berätta lite hur jag ska göra, kan jag rida löp trots min storlek?
Finns det prispengar att plocka hem som amatör på sin egna häst?

Ta dig en titt på unggalopp.nu (även på galoppsport.se) där finns massa info om amatörjockeys mm

Steg 1 kurs på täby galopp är det tid för att anmäla sig till NU! Varmat att rekomendera om du är nyfiken på Galopp. http://www.tabygalopp.se/div/steg1kurs.html kursen vändersig till personer som är nyfikna på galoppsporten.

Kort kan jag svara på dinna frågor. Din vikt och storlek är inget problem som amatör. Och JA, det är prispengar i amatörlopp.

/Ninni
 

Liknande trådar

Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 091
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 409
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 833
Senast: Mia_R
·
Ridning Ska ev få hem ett 8 årigt sto som är insutten men i skritt och lite trav. Inte så mycket mer än så. Mycket arbetad från marken, snäll...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
11 300
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp