Bukefalos 28 år!

vill ha NUUU!

lis1e

Trådstartare
skulle skriva om min önskan om att få fler djur, men fastnade på tråden om gigantiska sniglar... *blärk*

vi har ju en liten gård, och till en gård hör getter och grisar!
vill ju ha en dvärgget (britta) och en minigris (gunnar), men sambon tycker vi har nog med djur (2 vovvar och 1 häst inackoderad).

min fråga till er: kan britta och gunnar bo i samma box i stallet eller trivs dom bättre om dom får ett hus i hagen? kan dom gå i samma hage överhuvudtaget? är det ok att ha en get och en gris tillsammans, eller vill dom hellre vara med sin egen art?

sambon fyller 25 i mars, då ska han få en gunnar.. vare sig han vill eller ej! :angel:
 
Sv: vill ha NUUU!

Nu vet jag inte om en get och gris skulle trivas ihop, har inte hört någon som har så.
Den frågan överlämnar jag till någon annan :D
Fast i en hage borde det ju inte vara några problem, där kan dom ju undvika varandra.

Men om dom vill ha hus ute i hagen eller bo i stallet har nog ingen större betydelse för dom, om dom kommer överens dvs.

Tror själv att det är enklare med en box i stallet. Fast då får du räkna med lite "odörer" från de små liven :D
Varken get eller gris luktar ju rosor ;)

Har du då dom ute i ett hus så får du tänka att det ska hålla värme då till vintern.
Sen ska det byggas då oxå eller köpas.
Fast då kan man ju ha att dom kan gå ut och in som dom vill och det uppskattar dom nog.

Ja, det finns nog för och nackdelar med båda.
 
Sv: vill ha NUUU!

har läst lite trådar nu om getter, kom fram till att jag nog skiter i britta, dom verkar vara rymningsbenägna! usch... :)
 
Sv: vill ha NUUU!

Jo dom är ju det :mad:

Har själv jävlats med mina fyra :devil:

Men nu peppar peppar så är dom på rätt sida staketet! :bump:
 

Liknande trådar

Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 327
Relationer Det har skurit sig så enormt mellan mig och min sambos mamma att jag inte vill vara här mer. Jag vill inte vara där jag bor, jag vill...
2
Svar
27
· Visningar
4 539
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 182
Senast: Mezcal
·
Lantbruksdjur Jag och sambon har börjat prata om att skaffa höns, ankor eller annat. Men många diskutioner till och från. Jag ska lämna ut min häst...
Svar
8
· Visningar
2 901
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp