Vill inte gå först

mikich

Trådstartare
Hej alla!
Jag rider en dponny som är helt underbar på alla sätt och vis. Men, när man rider i grupp t.ex. lektion vill hon alltid gå efter en annan häst. Det är omöjligt att lägga volt om man kommer för när för då bitoer hon tag i bettet bara.
Vad ska jag göra? Starkare bett? Rider henne just nu på vanligt tredelat. Hon går inte på pessoa!! Hon är 15 år.
Kram Sara! ;)
 
Hej alla!
Jag rider en dponny som är helt underbar på alla sätt och vis. Men, när man rider i grupp t.ex. lektion vill hon alltid gå efter en annan häst. Det är omöjligt att lägga volt om man kommer för när för då bitoer hon tag i bettet bara.
Vad ska jag göra? Starkare bett? Rider henne just nu på vanligt tredelat. Hon går inte på pessoa!! Hon är 15 år.
Kram Sara! ;)
Hej! Endera kan du fråga din ridlärare när du rider lektion. Själv tycker jag du ska sluta fokusera så mycket på bett och tygeltag, och rida med kroppen istället. Vikthjälper och skänklar, att bara använda skarpare bett gör bara att hästen böjer huvudet men går som den vill.. :)
 

Liknande trådar

Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 854
Hästmänniskan Hej jag vet inte hur jag ska göra.Jag rider nu på en ridskola men är inte riktigt nöjd. Dels tycker jag det är för låg nivå, det är...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
5 964
Senast: Badger
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 240
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 554
Senast: alicegard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp