Bukefalos 28 år!

Vill Köpa fd galopphäst

stallhh

Trådstartare
Vill hitta en fd galopphäst/fullblod som jag kan ha för skogsridning och lite hoppning,men tycker att det är svårt att hitta annonser?
vart tar de vägen om de inte duger?? finns det nån webbsida där de annonseras ut? bor tyvärr inte nära nån galoppbana,annars hade man kanske kunnat gå dit och fråga ibland.
Har tidigare haft en 4-åring som jag utbildade och sen tog ett föl på,tyvärr skadades hon och togs bort,och nu efter ett par år vill jag ha en ny kompis som inte kostar skjortan som halvbloden gör.
 
Sv: Vill Köpa fd galopphäst

De flesta annonserar på vanliga internetsidor tex bukefalos (annonsdirekt m.m.). www.isolaracing.se har också en "till salu" sida. De tränare som har egen hemsida brukar kunna sätta ut annonser där. Men många hästar kommer aldrig ut på annons utan då får man ringa runt och fråga alternativ ta en tur i stallarna.
 
Sv: Vill Köpa fd galopphäst

Det finns en underkategori som heter just Fullblod här under BUkefalos (annonsdirekts) annonser. Där finns flera fd galoppörer utannonserade.

Sen är det bara kolla på de 'vanliga' sidorna som Hästnet osv, precis som Annica tipsade om. Har för mig att Täby iaf förr haft en salusida med, men den tycktes uppdateras lite hipp som happ.

I övrigt så kontakter, kontakter. Hör med tränarna, hör med folk som är insatta etc.

Min dam hittade jag via Bukes annonser, hon var utannonserad på två ställen till med, men jag hittade henne som sagt under fullblodskategorin här på Bukefalos. Där fanns även den andra jag var och provred men som inte ägaren gick med på att vetbesiktiga. Och hade jag inte köpt dend am jag köpte, så hade kompisens equiterapeut en hel liiista på fbl som skulle säljas som ridhästar i Stockholmsområdet jag kunde kika på. Hon behandlar mycket fbl och vet såldes vad som är tillslu i stallarna, även om det inte kommer på annons.

Sen vill jag 'protestera' mot att köpa ett fbl bara för 'de inte kostar skjortan'. De tenderar att ha betydligt högre 'omkostnader' än halvbloden, så det du vinner på ett lägre inköpspris riskerar att ganska fort ätas upp av övriga ökade kostnader. De är mkt dyrare än hbl att försäkra, de är generellt sett (undantag finns såklart) mer 'matkrävande', många av dem behöver skos om med ett kortare intervall än ett hbl etc. Så köp jättegärna ett fbl som gått på banan, men gör det inte för att få en 'billig häst', utan gör det för att du VILL HA en exgaloppör.
 
Senast ändrad:
Sv: Vill Köpa fd galopphäst

Ja absolut det var bra att du skrev det för tyvärr vet inte folk vad dom gör, dom tror att dom kan köpa en fullblodshäst för dom är billigare men det är känsligare och behöver mkt mkt mer matoch minst 3ggr om dagen för att hålla sig musklade och fina annars blir dom kantiga och bara en stor hömage. Dessutom behöver dom skos var 7-8vecka inte längre perioder. Det är svårt att sälja fullblod till rätt människor. Åhh det går inte ge havre han/hon blir så pigg då. Fullblod ÄR PIGGA dom är AVLADE FÖR ATT SPRINGA FORT! Tänk på det.Lycka till med era fullblod och ta väl hand om dom.
 
Sv: Vill Köpa fd galopphäst

Direkt från banan är smidigast att ringa runt till tränare. Jag skaffade "tränarboken", ett häfte med alla tränare och vilka hästar de hade i träning. Kryssade för de som såg intressanta ut och ringde och hörde sen.
 
Sv: Vill Köpa fd galopphäst

Direkt från banan är smidigast att ringa runt till tränare. Jag skaffade "tränarboken", ett häfte med alla tränare och vilka hästar de hade i träning. Kryssade för de som såg intressanta ut och ringde och hörde sen.

Boken heter Galoppinfo och kan beställas från Galoppförbundet, kommer en ny varje vår. Ett annat alternativ är att gå in på www.galoppsport.se och välja Sök Sportinfo där kan du söka tränare i ditt område.

Lycka till!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 708
Ridning Hej kloka buke! Gammal medlem här som återvänder efter flera års frånvaro. Jag måste tyvärr ta bort min fantastiska häst som jag hade...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 959
Senast: Sixten
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 821
Senast: shia
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 246
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp