Idas

Trådstartare
Vad har ni för vinglas? Har ni olika till vitt respektive rött vin? Behöver köpa nya och vill ha lite inspiration!
 
Vi har Orrefors "Difference", Primeur, Mature, och Crisp tror jag. Men mest använder vi ett allt-i-allo-vinglas från Orrefors som vi har fått via en tidningsprenumeration. De dyrare glasen råkar vi alltid ha sönder så de är numera mest hyllvärmare.
 
Jag dricker inte vin så ofta. Men mina glas är från Dollarstore :D
Godare att dricka ur än Ikea som vi hade innan. Men det kanske inte var sånt billighetsmärke du ville ha inspo om :angel:
img-20170803-193227.jpg
 
Munblåsta ljuvliga glas från en glashytta i nordvästra Skåne. Har även ett par glas med vinröd fot och ett par med klar ljusgrön i stället för blå (Men jag har inte hela serien av olika glas - ännu)

Glasen är njutbara att se på, sköna att hålla i och har en oöverträffad klang att skåla med.

1303115297thumb-6%20copy.jpg
 
Orrefors Divine, har champangekupa och ett vitvinsglas som används till vin generellt.

Till vardags har jag tråkiga vinglas från Ikea
 
Vi har Iittala Essence men använder rödvinsglasen till både rött och vitt. Mest för att vi inte haft plats i skåpen för båda typerna av glas. Vi har också vattenglas, champagneglas och dessertvinsglas i samma serie, så det blir en himla massa glas! :D
 
Japp olika för rött och vitt. Och för champagne. Och snaps. Och cognac.

Dricker rödvin flera kvällar i veckan så det är "vardagsglas" från IKEA som används mest.

Jag tittar inte så mycket på märken numera (förr hade jag Line) utan på om glaset är "gott" att dricka ur.
 
Till vardags: Från IKEA
Till fint: Från Johansfors.

Vi kör samma till rött och vitt. Munskänkarna i familjen har inget att invända mot detta.
 
Vi har vitvinsglas från Orrefors, har för mig att de heter Ingrid. Till rödvin har vi några som är köpta på Elgiganten. De har "Stöltzle" stansat på foten.
 
Vi har de stora vinglasen från Hallbus vin, nåt specialglas i som inte krossas så lätt. De är snygga, goda att dricka ur och klarar diskmaskinen utan att bli repiga :up:
 

Liknande trådar

Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
457
Senast: Blyger
·
Hemmet Behöver tips på var jag hittar rött porslin. Sån julig röd färg så ingen blek eller åt det rosa/orange hållet. Vill ha små tallrikar a...
Svar
7
· Visningar
549
Senast: Åsa A
·
Mat Jag har både fransyska och högrev i frysen och har tänkt använda det till köttgryta respektive gulaschsoppa. Men vilket kött passar bäst...
2
Svar
22
· Visningar
711
Trädgård & Växter Vi har en liten tråkig rabatt där jag vill plantera en marktäckare. Problemet är att de små syrenernas rötter är enorma och att det inte...
2
Svar
22
· Visningar
952

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp