Vinterförälder 2014/2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.

Miks

Trådstartare
Del två på vinterförälder 2014/2015

December

8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet
13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes 16/11 - TyraLee, 2930gr, 48,5 cm, kl 19:20.
18/12 - Donnatello, 29 år, andra barnet (2011)
31/12 - Miks, 33år, andra barnet(2009)

Januari
2/1 - SaraXX, andra barnet (2011)
2/1 - Proxygirl, andra barnet (2011)
5/1 - lillajag, två första barnen, tvillingar / Föddes 3/12 - Oliver och Casper 2000 gr/st och 44 cm långa
9/1 - Sorbe, 26 år, första barnet, pojke
26/1- Pinnsky, 26 år, första barnet pojke
25/1 - nagelbitarn,28 år, första barnet
29/1 - Appleflower, andra barnet

Februari
6/2 - westernsuzie, 30 år, andra barnet (2013)
8/2 - skiesabove, 27 år, första barnet
16/2 - Pudsey, 30 år, första barnet en tjej
19/2 - Blåbär, 28, första barnet
21/2 - Thalia, 33 år, andra barnet
 
Helt apropå, hur går det med mjölkproduktionen hos er? Här har inget kommit igång, är inte ens svullen i brösten ( V 34+3).

Jag har inte märkt något alls, är i v.37!

Var hos BM nyss. Följer min kurva som jag ska, nu går den liiite neråt igen såg det ut som men jag håller mig någon mm från det markerade strecket i mitten på SF-kurvan.
Hon tyckte jag såg förvånansvärt pigg och fräsch ut för att vara så långt gången. ;)
Barnmorskan undrade om mini i magen har vänt på sig sen sist eftersom han låg med huvudet ner då men jag har känt sparkar på lite olika sidor så hon skulle försöka kolla igen, tjena - jag är så grymt kittlig så hon fick hämta en UL-apparat för att konstatera hur det låg till och ja, han ligger med huvudet ner fortfarande. :)
 
@nagelbitarn
Här kommer det lite emellanåt, har vart så i minst en månad iaf, känns som man är en mjölkkossa eller ngt :grin::D


Annars är det fortsatt lugnt här, vaknade av mensvärk inatt som höll i sig till imorse... Önskar bara att han ville titta ut snart :)
 
Jag läcker inget så länge jag inte provocerar ut mjölk ur brösten. Jag hoppas att precis som förra gången att inte läcka något alls :) enda gången jag läckte under både graviditet och sen amning var när värkarna drog igång. Perfekt :up:

@miiiiiiia hoppas din lilla skrutt vill komma ut snart! Han verkar envis eller så har han det alldeles för bekvämt i sin bubbelpool i magen ;)
 
Jag läcker i tid o otid.

Har snart tvättat allt till lillan, känner mej lite elak som inte tvättar det som svärmor gjort/köpt men jag kräks på grejorna!! Vägrar klä min bebis i hårda ostretchiga kläder, vill inte ha sånt själv så varför klä liten i det. Vi har sagt ifrån att det räcker nu men ändå kommer det mer och mer :banghead: Hur kommer det bli när lillan är här? :crazy:
 
Hmmm..får se när mina kommer igång då :P

Förra gången kunde inte jag under graviditeten få ut någon mjölk ur brösten förrän det började läcka då när värkarna drog igång, hade gott om mjölk sen och ammade i nio månader. Slutade bara för att jag inte orkade med min hormonella migrän.
 
Jag läcker i tid o otid.

Har snart tvättat allt till lillan, känner mej lite elak som inte tvättar det som svärmor gjort/köpt men jag kräks på grejorna!! Vägrar klä min bebis i hårda ostretchiga kläder, vill inte ha sånt själv så varför klä liten i det. Vi har sagt ifrån att det räcker nu men ändå kommer det mer och mer :banghead: Hur kommer det bli när lillan är här? :crazy:

Äsch, skaffa en plastsäck och skänk till välgörenhet :D
 
Angående bröstmjölk så kan jag trycka ut lite och har så kunnat i några veckor. Läckte i princip aldrig mjölk när jag ammade sonen och behövde aldrig ha ilägg i BH:n men mjölken räckte gott och väl ändå. Kan inte minnas att jag läckte något vid förlossningen heller men jag kanske har förträngt det
 
Jag har också kunnat få ur lite mjölk. Egentligen från direkt jag plussade.

Jag hade otroligt mycket mjölk med sonen. Det var liksom fontän. Jag läckte hela tiden. När jag duschat så droppade eller rann det mjölk från båda brösten så jag hade svårt att känna mej fräsch. Ibland när jag skulle amma sprejade jag ner hela sonens ansikte innan han fick tag på bröstvårtan. För att inte bli plaskvåt om tröjan från andra bröstet var jag tvungen att hålla ett finger på bröstvårtan för att stoppa utdrivningsreflexen.

Jag hoppas att det är aningens bättre denna gång.

Mvh Miks
 
Det verkar vara så jobbigt med allt läckande och nedsprutade bebisar. Jag hoppas som sagt på samma tur som förra gången, i början hade jag inlägg i bh'n för ifall att men slutade med det efter kanske en månad.

Men jag tror inte läckande bröst eller icke läckande bröst har något med mjölkmängden att göra om det var det du funderade på @nagelbitarn :)
 
Jag läcker inget så länge jag inte provocerar ut mjölk ur brösten. Jag hoppas att precis som förra gången att inte läcka något alls :) enda gången jag läckte under både graviditet och sen amning var när värkarna drog igång. Perfekt :up:

@miiiiiiia hoppas din lilla skrutt vill komma ut snart! Han verkar envis eller så har han det alldeles för bekvämt i sin bubbelpool i magen ;)

Ja, han måste ha det superbra där inne, men jag har mensvärk som kommer och går.
Hur känns det egentligen när det drar igång på riktigt?

Sen min andra fråga från förra tråden:

Vad kan jag göra hemma för att försöka få igång förlossningen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 460
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 249
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
828
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 138

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp