Vinterföräldrar -17/18 del 2

Njurvärdet går också nedåt :)

Är rekommenderad att pumpa var tredje timme för att det ska hållas igång. Det gör jag ju dock inte riktigt, men försöker hålla på att det aldrig går mer än fem timmar. Har märkt att det blivit lite svårare att få ur samma mängd när det blir mer sällan tyvärr, och vill inte riskera att det stannar av mer. Det är ju tydligen svårare med pump, speciellt när man inte ens har barnet närvarande vid pumpningen (är inte så sugen på att sitta i kuvösrummet där det springer massa personal och andra föräldrar har fri insyn
Prova titta på en massa söta kattungar eller nåt liknande på youtube;)
 
Njurvärdet går också nedåt :)

Är rekommenderad att pumpa var tredje timme för att det ska hållas igång. Det gör jag ju dock inte riktigt, men försöker hålla på att det aldrig går mer än fem timmar. Har märkt att det blivit lite svårare att få ur samma mängd när det blir mer sällan tyvärr, och vill inte riskera att det stannar av mer. Det är ju tydligen svårare med pump, speciellt när man inte ens har barnet närvarande vid pumpningen (är inte så sugen på att sitta i kuvösrummet där det springer massa personal och andra föräldrar har fri insyn

:up: - heja lill-cili! :)

Det förstår jag! Och kan intyga att det är sant att en bebis är betydligt effektivare än en pump, och sötare också ;)
 
Gjorde en lista för ett tag sedan med hjälp av några vänner som fick barn för snart 1 år sedan. Känns skönt att mycket är fixat! Vi har fått låna väldigt mycket av min svåger+svägerska så sluppit belasta miljön med nya grejer och plånboken så klart. Fetmarkerat är det vi fått/lånat.

Skötbord med hjul.
Skötbädd

Troll bedside crib alternativt spjälsäng
Babynest
Badbalja+ryggstöd
Tvättlappar
Amningskudde.
Bärsele
Bodies
Små sockor
Babygym (men det är så fult så skaffar nog något annat. :o)

Ett par små mjuka filtar
Babyskydd bil.
Blöjor
Barnvagn
Bedset, lakan, plastad frotte etc
Salva
Mössa
Åkpåse

Amningsbehå, amningskuddar, amningslinne.
Örontermometer
Startbox baby
Väggdekoration

Sänghimmel, babysäkrad
Mobil med leksaker

Så bra med en lista! Har inte allt på den men kände inte att jag missat något uppenbart i alla fall!
 
Eller gråtande bebisar :p
De faller in under "nåt liknande";) men jag hade valt kattungarna alla gånger om båda var lika effektiva.

För mig fungerade inte något, inte ens mitt egna gråtande barn bredvid, när jag försökte pumpa. Men å andra sidan så läckte jag aldrig mjölk heller. Den enda som fick ur mer än 10 ml var sonen och han måste varit mästare på det med tanke på viktkurvan:rofl:
 
De faller in under "nåt liknande";) men jag hade valt kattungarna alla gånger om båda var lika effektiva.

För mig fungerade inte något, inte ens mitt egna gråtande barn bredvid, när jag försökte pumpa. Men å andra sidan så läckte jag aldrig mjölk heller. Den enda som fick ur mer än 10 ml var sonen och han måste varit mästare på det med tanke på viktkurvan:rofl:

För mig fungerade inte heller något, släppte aldrig mer än någon droppe till pumpen. Läckte typ inget heller. Men sonens viktkurva pekade rätt upp så han fick det han behövde :D
 
Igår var vi och handlade lite kläder som är tänkta för att åka hem i från BB :love: Var dock lite svårt med storlek, vet ju inte alls hur stor bebisen kommer vara. Vad har ni tänkt packa med för barnkläder i BB-väskan och i vilka storlekar?

I övrigt är vi nästan klara med de större inköpen tror jag, fått mycket begagnade kläder och lite andra saker också.
 
För mig fungerade inte heller något, släppte aldrig mer än någon droppe till pumpen. Läckte typ inget heller. Men sonens viktkurva pekade rätt upp så han fick det han behövde :D

+ @Positron

Smidigt att slippa läcka! Fast jag är ändå glad över att ha haft lätt att pumpa (vilket jag behövde göra ibland i början även med den fullgångna och stora ungen för att ”lätta på trycket”, synd bara att han tyckte att flaskmatning var barnplågeri :p)
 
Igår var vi och handlade lite kläder som är tänkta för att åka hem i från BB :love: Var dock lite svårt med storlek, vet ju inte alls hur stor bebisen kommer vara. Vad har ni tänkt packa med för barnkläder i BB-väskan och i vilka storlekar?

I övrigt är vi nästan klara med de större inköpen tror jag, fått mycket begagnade kläder och lite andra saker också.

Om förlossningen blir i lågorlunds fullgången tid blir det pyjamaser, omlottbodys och byxor - någon uppsättning i vardera 50 och 56.
 
Igår var vi och handlade lite kläder som är tänkta för att åka hem i från BB :love: Var dock lite svårt med storlek, vet ju inte alls hur stor bebisen kommer vara. Vad har ni tänkt packa med för barnkläder i BB-väskan och i vilka storlekar?

I övrigt är vi nästan klara med de större inköpen tror jag, fått mycket begagnade kläder och lite andra saker också.

Vi tar med oss 50 och 56. Sonen var 53 cm när han föddes, kunde ha båda storlekar från start. Den här kanske är lite mindre eftersom hon plockas ut typ tre veckor tidigare.
Omlottbodys, byxor, pyjamas, strumpor, mössa, filt. Kommer mest vara hud mot hud i början ändå så inga mängder :)
 
+ @Positron

Smidigt att slippa läcka! Fast jag är ändå glad över att ha haft lätt att pumpa (vilket jag behövde göra ibland i början även med den fullgångna och stora ungen för att ”lätta på trycket”, synd bara att han tyckte att flaskmatning var barnplågeri :p)
Jag fick ju inte känna på hur det kändes när det var spänt/fullt förrän jag slutade amma. Jag antar att tillgången var väl avvägd mot efterfrågan:rofl:
Jag önskade att det gick att pumpa men varken det eller napp/flaska godtogs utav herrn:grin:
 
Igår var vi och handlade lite kläder som är tänkta för att åka hem i från BB :love: Var dock lite svårt med storlek, vet ju inte alls hur stor bebisen kommer vara. Vad har ni tänkt packa med för barnkläder i BB-väskan och i vilka storlekar?

I övrigt är vi nästan klara med de större inköpen tror jag, fått mycket begagnade kläder och lite andra saker också.
Vi tar med två pyjamasar, en i stl 50 och en i 56, strumpor och en mössa. Fleeceovarall och filt till bilen, svårt att veta hur kallt det kommer att vara.
 
Jag fick ju inte känna på hur det kändes när det var spänt/fullt förrän jag slutade amma. Jag antar att tillgången var väl avvägd mot efterfrågan:rofl:
Jag önskade att det gick att pumpa men varken det eller napp/flaska godtogs utav herrn:grin:

Låter skönt med tillgång-/efterfråganbalans från start! :)
 
Låter skönt med tillgång-/efterfråganbalans från start! :)
Men alltid så oroar man sig för nåt! Alla sa ju att brösten skulle bli spända och fulla. De kändes alltid mjuka så jag nojade inför varje bvc besök men det hade inte behövts! Som mest ökade han 600g på 6 dagar och växte 2 cm:eek:
 
Hon är helt utan andningsstöd sen igår. Personalen kallar henne för underbarn, som klarar det så tidigt (hon har fixat andningen redan från start, men dom har velat vara på den säkra sidan).

Vet inte riktigt vad jag skulle ge mig iväg på. Mest vill jag åka till stallet och klappa hästen, men eftersom jag inte kan köra bil så långt med mitt bäcken (det krånglar fortfarande) så går det inte att lösa innan vi blivit flyttade.
Hade också önskat mig en hel natts sömn, utan att vakna flera gånger pga oro eller svettningar (det är ta mej fan galet hur mycket en människa kan svettas pga hormoner). Måste dessutom pumpa ur i ca 30 minuter minst en gång per natt för att hålla igång produktionen, har god lust att kasta grejerna i väggen varje gång.
Men inflammationen är borta, så det gör inte i närheten av lika ont i magen längre. Det är ju ett himla trevligt framsteg!

Horseshow? :D
 
Men alltid så oroar man sig för nåt! Alla sa ju att brösten skulle bli spända och fulla. De kändes alltid mjuka så jag nojade inför varje bvc besök men det hade inte behövts! Som mest ökade han 600g på 6 dagar och växte 2 cm:eek:

Det gick ingen större nöd på honom alltså! :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 608
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 719
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 875
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 642
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp