Vinterföräldrar -17/18 del 2

Så.... förhöjd temp/feber är det något man borde oroa sig för?

Känner mig inte direkt sjuk däremot är de endel huggande å stickande ner mot underlivet då jag står och går
 
Måste fråga en sak till er som har fött förut - exakt hur ont gör det att kissa i början? Vi hade sex idag och det sved så in i h-vete att kissa efteråt.. och då tänker jag att mannen må vara hyfsat välutrustad men det är ju noll och absolut ingenting jämfört med en bebis. :o:p

Du kanske borde börja smörja in dig för att slippa sprickor både nu och efter förlossningen? Jag försöker smörja med mandelolja en gång dagligen för att undvika sprickor i möjligaste mån senare.
 
Hade däremot tänkt att han ska stanna inne tills tisdag iallafall så min storebror får ha sin födelsedag ifred :angel:

Sonen föddes på sin kusins (min systerdotters) 3-årsdag :D
Dottern fick i alla fall en egen dag, dagen efter en annan kusin (min brorson) fyller år. ;)
Varför sprida ut födelsedagarna liksom :D
 
Sonen föddes på sin kusins (min systerdotters) 3-årsdag :D
Dottern fick i alla fall en egen dag, dagen efter en annan kusin (min brorson) fyller år. ;)
Varför sprida ut födelsedagarna liksom :D
@JeayL

Här har vi kört 7 dagar mellan alla kusinerna :p
Det är mycket kalas i december...
3/12 (Lillkusinen), 10/12(Dottern, äldst), 17/12 (äldsta kusinen) och sedan julafton 24/12
 
Du kanske borde börja smörja in dig för att slippa sprickor både nu och efter förlossningen? Jag försöker smörja med mandelolja en gång dagligen för att undvika sprickor i möjligaste mån senare.

Ja, kanske det! Är mandelolja det bästa? Smörjer man bara rakt på då?
 
Åh vad jag hoppas att det ska vara lika för mig! Verkar dock tyvärr vara rätt känslig där nere så tror inte att jag ska hoppas för mycket.
Om du skulle få ont så kan du smörja in dig med lite Xylocain innan du går och kissar. Smörj, vänta en kvart och då är du bedövad. Funkar för nummer 2 också om det är illa.

Mvh Miks som grinandes kissade i duschen i 3 veckor efter sonen :arghh:
 
Ja, kanske det! Är mandelolja det bästa? Smörjer man bara rakt på då?

Jag tror valfri fet olja funkar bra men fått tips på ett flertal ställen på nätet om just mandelolja när jag läst runt. Finns billigt på apoteket. :up: Jag smörjer en liten bit in och så utanpå runtom inklusive hela perineum ända bak till andra hålet. :p
 
Sitter nu och tittar på f-ledighet. Hur vi ska få ihop det fram till Juni. Då jag har tänkt plugga under tiden. Sambon måste lämna in det senast i morgon..
Och för f-dagar juni-Aug måste det lämnas in senast 15/2, Vad konstigt det känns att planera det nu redan innan bebis dykt upp.
 
Sonen föddes på sin kusins (min systerdotters) 3-årsdag :D
Dottern fick i alla fall en egen dag, dagen efter en annan kusin (min brorson) fyller år. ;)
Varför sprida ut födelsedagarna liksom :D

Min brorson var först beräknad på min födelsedag, tror dom sen blev flyttade till dagen före och så kom han ytterligare några dagar tidigare.

Har tid hos bm ifall inte junior kommit ut på min ena syster och en kompis födelsedag så finns väl risk att dom vräker han då ;)

Annars så förstör han ju ordningen i familjen om han inte kommer den 2/2 med tanke på att sambo fyller 9/9 och jag 6/6, till och med hundarna är det ordning på med 5/5 och 9/9 ;)

@JeayL

Här har vi kört 7 dagar mellan alla kusinerna :p
Det är mycket kalas i december...
3/12 (Lillkusinen), 10/12(Dottern, äldst), 17/12 (äldsta kusinen) och sedan julafton 24/12

haha snyggt :D
 
Isch, extra trött på det ikväll så jag måste gnälla lite. Bebis knölar runt så magen står i sjutton hörn och det trycker och ilar nedåt i bäckenet. Lägg på massiv halsbränna, sammandragningar och illamående... :yuck:
 
Om du skulle få ont så kan du smörja in dig med lite Xylocain innan du går och kissar. Smörj, vänta en kvart och då är du bedövad. Funkar för nummer 2 också om det är illa.

Mvh Miks som grinandes kissade i duschen i 3 veckor efter sonen :arghh:

Toppen, tack för tips! Och stackars dig så hade det så. :cry:
 
Jag tror valfri fet olja funkar bra men fått tips på ett flertal ställen på nätet om just mandelolja när jag läst runt. Finns billigt på apoteket. :up: Jag smörjer en liten bit in och så utanpå runtom inklusive hela perineum ända bak till andra hålet. :p

Kanske får be mannen. Har så svårt att nå ner dit. :o:p
 
Ctg såg bra ut, men hon är lite loj nu på morgonen. Så jag hoppas att hon kommer igång under em/kväll annars ska jag kontakta förlossningen om det.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 483
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 531
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 830
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 510
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp