Vinterföräldrar -17/18 del 3

Tack! :heart Det som är jobbigt är ju också att min bm och dom på BB Sthlm liksom representerar olika ändar av spektrumet och så ska jag försöka känna mig trygg där i mitten. Det är klart att jag lyssnar på min bm, men när jag sen säger vad hon säger så får dom mig att låta som att jag är hysterisk (eller det är så jag, hög på gravidhormoner, tolkar det i alla fall :D:p). Skulle vara skönt om dom var samstämmiga i det dom sa istället. :angel:

Men vad skönt att du får komma in för planering i morgon :love: håller tummarna för att det blir som du vill och att det som beslutas känns bra för dig!
 
Men vad skönt att du får komma in för planering i morgon :love: håller tummarna för att det blir som du vill och att det som beslutas känns bra för dig!

Tack snälla! Det känns jätteskönt. Grejen är ju den att jag inte riktigt vet vad jag vill (eller jo, jag har ju en idé om att jag helst vill föda vaginalt men det beror helt på vad dom lägger fram för för- och nackdelar med allting), jag vill bara ha information! Så jag hoppas att det är ett gott tecken att läkaren ville boka in ett möte istället för att ta det på telefon. :up:
 
Angående frågan om bm kollat vikt varje gång - jag har bara blivit vägd totalt 3 ggr.

Dålig koll på hur ofta blodsockret har kollats dock, men är nog runt 3 ggr eller nåt också skulle jag gissa. Har ju legat bra hela tiden. Har varje besök kollat blodtryck, sf mått och stick i fingret (haha vet inte ens vad hon tittar efter då, dock gjorde hon inte det sista besöket) :rofl:
 
Sparven har fastat igen. Och kräkts gammalt blod. Nu ska hon prova mjölkproteinfri ersättning i hopp om att det ska hjälpa. Kan vi inte bara slippa fler motgångar snart? :arghh:

Åh jo, ni borde verkligen få slippa fler motgångar nu :(:heart. Tumhållning härifrån för att det ska hjälpa med ny mat! :heart
 
Kopierar in mitt sista svar i tråden, ni var för snabba med att starta en ny :D

Min BM verkar inte kolla vikt och blodsocker varje gång, gör era det? Hon kollade inte idag, men besöket före och så kollade hon inte besöket där före.

Idag låg han fortfarande med huvudet ner men barnmorskan ville kolla med ultraljud för att vara riktigt säker eftersom hon hörde hjärtljuden bra rätt högt upp så rörlig och högt upp, om nu det ens har någon betydelse när han ligger åt rätt håll iallafall

Vaknade i övrigt vid 5 i morse efter att ha sovit i några få timmar med nått liknande mensvärk har haft så tidigare men tycker det blir mer, om det är förvärkar eller inte har jag ingen aning om men skönt var det inte :cautious:

Nä, min BM har inte kollat vikt och blodsocker varje gång. Vikt bara två gånger tror jag, senast i v 35 och då diffade det 1 kg från vikten i samma vecka förra graviditeten - det kändes rätt bra att höra eftersom jag gick in med en högre startvikt denna gång och väldigt ogärna blir tyngre än vad jag var i slutet förra gången...
 
Här kollas blodsocker vid varje besök tom v 35. Vikt och urinprov kollas varje gång till sista besöket, liksom läge, SF, blodtryck och hjärtljud. Aldrig kollad med ultraljud dock. Vet inte om vår barnmorska ens har det? Eller om det bara alltid varit så lätt att känna att det inte behövts?

Urinprov? För vad? Jag har inte gjort ett enda ett :p
 
Tack. Nu ringde dom upp och ville att jag skulle komma in imorgon bitti för att träffa läkaren och lägga upp en plan. Det känns jättebra. :up:

Och gällande mätningar och stor bebis så håller jag helt med. Jag blir inte särskilt skakad av det där, men förstå om det hade varit någon som var riktigt orolig? Då hade det kunnat blivit riktigt illa. O_o

Gud så skönt att läsa det här inlägget efter att ha suttit med varierande grad av tappad haka av de andra (typ att framfödande av stora bebisar leder till döden O_o). Hoppas att du får ett bra bemötande och en plan du kan känna dig trygg med imorgon!
 
Gud så skönt att läsa det här inlägget efter att ha suttit med varierande grad av tappad haka av de andra (typ att framfödande av stora bebisar leder till döden O_o). Hoppas att du får ett bra bemötande och en plan du kan känna dig trygg med imorgon!

Tack snälla! :heart Jag hoppas också verkligen det.
 
Nu har jag klämt i mig 3.5 semla. Kan jag få bebis i natt eller?!
Dock kanske det är fusk när de är Lchf/paleo? :p
Jag blev jättesugen på att baka semlor nu! Men jag gjorde av med all jäst på tekakor idag, får kanske bli framöver om bebis inte kommer snart.

Jag är också väldigt sugen på choklad men det enda som finns hemma är den vi har packat ner i bb-väskan, och jag tycker inte riktigt att jag får norpa av den... :sneaky:
 
@pollex i mitt fall är det nog mest bakterier (för hf) de letat efter, tror inte de kollar efter uvi på rutin här.

Intressant att det är så pass olika ändå, jag trodde det fanns en standard som de flesta gick efter.
 
Jag blev jättesugen på att baka semlor nu! Men jag gjorde av med all jäst på tekakor idag, får kanske bli framöver om bebis inte kommer snart.

Jag är också väldigt sugen på choklad men det enda som finns hemma är den vi har packat ner i bb-väskan, och jag tycker inte riktigt att jag får norpa av den... :sneaky:

Jag köpte 70% choklad igår. Hemköps egna märke med hallon den är :love: Dock är den redan slut :angel:

På dessa semlor behövdes då ingen jäst. Däremot en massa mandelmjöl :p
 
@pollex i mitt fall är det nog mest bakterier (för hf) de letat efter, tror inte de kollar efter uvi på rutin här.

Intressant att det är så pass olika ändå, jag trodde det fanns en standard som de flesta gick efter.

Jag trodde också att det var rätt standardiserat! Men det kanske skiljer mellan olika landsting eller så?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 514
Senast: cewe
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 550
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 368
Senast: G-uldlock
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 137
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp