Vinterföräldrar -17/18 del 3

YaHilweh

Trådstartare
Dags för ny tråd!

Bebisarna har börjat dyka upp, det blir fler och fler!
Jag letade efter senaste listan men den hittades inte, men en ny tråd kan jag allt starta.
 
Precis som @Monifa har jag börjat få en hel del sammandragningar igen, dessa lugnade sig efter antibiotikan. men är nu tillbaka igen. Även viss molvärk bak mot svanskotan.

Kan vi ta den där underbara diskussionen om gula flytningar?
Alltså, det ser på riktigt ut som knallgult snor och har ökat senaste dagarna, igår blodblandat så jag börjar fundera på slempropp eller bara flytningar med blodigtslem i?
 
Senaste listan, tror jag! :)

Januari
2 - Venus_in_furs, första barnet
15 - jordgubbsdoft, första barnet
18 - Feathercloud, första barnet
23 - astilbe, första barnet
25 - Cattaflajna, första barnet, flicka
30 - leoparden, första barnet, flicka

Februari
3 - Monifa, första barnet, pojke
8 - YaHilweh, andra barnet, flicka
10 - JeayL, första barnet, pojke
11 - Sofie_B, första barnet
19 - pollex, tredje barnet
20 - soom, första barnet
23 - Heulwen, första barnet, flicka

Födda:
November

14 - Cili, första barnet. Flicka, 36,5 cm, 1071 g (BF 15/2. -3 mån korr)
27 - Evenstar, andra barnet. Flicka, 49 cm, 4240 g (BF 2/12).

December

11 - Rugge, Första barnet. Flicka, 53 cm, 3375 g (BF 20/12)

Januari
1 - Emrox, första barnet. Flicka, 52 cm, 4150g, (BF 25/12)
3 - Positron, andra barnet. Flicka, 50 cm, 3715 g. (BF 6/1)
 
Precis som @Monifa har jag börjat få en hel del sammandragningar igen, dessa lugnade sig efter antibiotikan. men är nu tillbaka igen. Även viss molvärk bak mot svanskotan.

Kan vi ta den där underbara diskussionen om gula flytningar?
Alltså, det ser på riktigt ut som knallgult snor och har ökat senaste dagarna, igår blodblandat så jag börjar fundera på slempropp eller bara flytningar med blodigtslem i?

Har ju ingen erfarenhet av varken slemproppen eller blod i flytningarna men det i kombination med molvärk i svanskotan får mig ju o fundera på om kroppen börjar bli på g?
 
Idag är det v 36+0 här och cerklaget är uttaget. Nu är du välkommen bebis! :) Och i väntan på att det ska hända så hejar jag på alla er som ska ha tidigare, tycker det är läge för lite mer bebisar och mindre graviditeter i tråden nu ;)
 
Senaste listan, tror jag! :)

Januari
2 - Venus_in_furs, första barnet
15 - jordgubbsdoft, första barnet
18 - Feathercloud, första barnet
23 - astilbe, första barnet
25 - Cattaflajna, första barnet, flicka
30 - leoparden, första barnet, flicka

Februari
3 - Monifa, första barnet, pojke
8 - YaHilweh, andra barnet, flicka
10 - JeayL, första barnet, pojke
11 - Sofie_B, första barnet
19 - pollex, tredje barnet
20 - soom, första barnet
23 - Heulwen, första barnet, flicka

Födda:
November

14 - Cili, första barnet. Flicka, 36,5 cm, 1071 g (BF 15/2. -3 mån korr)
27 - Evenstar, andra barnet. Flicka, 49 cm, 4240 g (BF 2/12).

December

11 - Rugge, Första barnet. Flicka, 53 cm, 3375 g (BF 20/12)

Januari
1 - Emrox, första barnet. Flicka, 52 cm, 4150g, (BF 25/12)
3 - Positron, andra barnet. Flicka, 50 cm, 3715 g. (BF 6/1)
Dig kan man lita på:D:up:

Tyckte det varit ovanligt tyst från ditt håll så jag tänkte nästan att det var bebis på g:p
 
Har ju ingen erfarenhet av varken slemproppen eller blod i flytningarna men det i kombination med molvärk i svanskotan får mig ju o fundera på om kroppen börjar bli på g?

Det är fel typ av värk. Även om jag hoppas på det... :angel:
Men jag vet ju samtidigt lite vad jag letar efter, i värksammanhang. Sedan är närmsta 2-3 dagarna väldigt dumma dagar om bebis bestämmer sig för att komma. Har svårt att få tag i sambon, svärmor jobbar och jag är hemma med 2åringen själv. Ingen som riktigt kan hjälpa mig där :p
 
Men var äääääär alla bebisar?!?! Komsi komsi:laugh:
Undrar också :cautious:
Hade en hel del sammandragningar innan jag gick upp imorse, sen har det inte hänt speciellt mycket. Har lite ont i ryggslutet men kan liksom inte avgöra om det är pga bebis eller att jag slipade en skärbräda i kass arbetsställning igår :p
 
Om någon vill, så kan ni få min diabets idag! Ingenting fungerar som det ska. Totalkaos och jag har typ slut på kolhydrater här hemma...
 
Katten är väldigt på och nära idag med. Minns att hon var det sist när Havanna var på g. Haha. snacka om att leta efter alla tänkbara möjligheter :p
Men Dagny (Katten) är den som gärna håller sig undan annars. Idag när jag vaknade låg hon på min mage och där har hon hållt sig det hon kunnat. Eller på stolen som vart närmst.
 
Jag har också börjat få mer sammandragningar, framför allt på kvällarna men jag vet inte vad som räknas som mycket? Hur ofta får ni det? Kan få det 5 gånger på en kväll. På dagarna missar jag det ibland då jag är så upptagen men noterar det någon gång då med.
 
Idag är det v 36+0 här och cerklaget är uttaget. Nu är du välkommen bebis! :) Och i väntan på att det ska hända så hejar jag på alla er som ska ha tidigare, tycker det är läge för lite mer bebisar och mindre graviditeter i tråden nu ;)

Har aldrig hört ordet innan! Googlat nu. Har du fått det för att livmodern öppnar sig annars?
 
Jag har också börjat få mer sammandragningar, framför allt på kvällarna men jag vet inte vad som räknas som mycket? Hur ofta får ni det? Kan få det 5 gånger på en kväll. På dagarna missar jag det ibland då jag är så upptagen men noterar det någon gång då med.

Min bm sa att 10 på 1h eller 1 var 4:e h spelar ingen roll. Så länge de inte är regelbundna och man vill börja klocka dom.
 
@YaHilweh låter som om det skulle kunna vara slempropp. Antar att den kan vara lite olika från person till person :p Mina har varit mer åt det blekgula hållet men tjocka och slemmiga. Två gånger med lite rosa/rött i. Men min har släppt på en gång, dvs det har kommit massor inom ett par minuter och sen inget.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 264
Senast: cewe
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 449
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 278
Senast: G-uldlock
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 921

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp