Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag varit på efterkontroll på mvc. Fick ua på allt :), hade läkt fint och knipförmågan var finfin, trots att jag glömmer knipa. Sen gick kotten och jag upp till mitt jobb och hälsade på en kortis. Trots några sammanbrott, bla ett i väntrummet på mvc som nog fick dom blivande mammorna att undra vad dom gett sig in på :laugh:, var det en fin eftermiddag! Väldigt skönt att känna att jag faktiskt reder ut det, även om kotten skriker mellan varven :)
 
Just nu är det inget roligt. Storebror har varit hemma med oss hela veckan med feber och hosta, fortfarande hängig. Känns som jag hade behövt lägga mig i kopieringsmaskinen för att räcka till båda! Idag kom vi inte ens utanför dörren förrän pappan kom hem.
 
Fortsätter boosta mig själv, har precis nattat kotten för första gången på flera veckor. Sambon har ju tagit alla nattningar senaste veckorna för att låta mig vila + att just nattningen gett mig rätt rejält med ångest, säkert mycket sviter av all kvällsoro vi hade ett tag. Men nu var det dags att ta tjuren vid hornen eftersom sambon är borta imorgon kväll.
Och, jag blir så glad och lycklig av hur lättnattad han blivit! Han får flaska, somnar sen i famnen och läggs över i sin säng. Att somna i famnen på någon som bara sitter skulle aldrig hända på dagen, så jag är dessutom impad av hur kotten skiljer på dag och natt! :D
 
Vi har haft en härlig dag i solen, promenerat tlll Hundhagen så vovven har fått sitt idag också :) resten av dagen blev lugn här hemma, de bara sov å sov sen båda mina små liv :p

Hunnit boka dag för när vi ska träffa prästen inför dopet, tiden går ju så fort så jag borde börja med planeringen ordentligt snart! Någon annan som ska ha dop/namngivning?
 
Vi har haft en härlig dag i solen, promenerat tlll Hundhagen så vovven har fått sitt idag också :) resten av dagen blev lugn här hemma, de bara sov å sov sen båda mina små liv :p

Hunnit boka dag för när vi ska träffa prästen inför dopet, tiden går ju så fort så jag borde börja med planeringen ordentligt snart! Någon annan som ska ha dop/namngivning?

Jag ville ha ett dop först men vet inte om jag orkar rodda med det faktiskt :o Tycker det är fint med dop och ett trevligt sätt att få träffa nära och kära vid ett och samma tillfälle, men vi ska gifta oss nästa sommar och det känns som nog med planering.
 
Vaknade av en yrande bebis vid 02, kort därefter blev hon tokledsen. Kände att hon var varmb och visst hade hon feber så hon fick alvedon och sen sov hon som en stock fram tills storebror tyckte att hon skulle vakna för 15 minuter sen. Nu ligger hon glad på golvet och snackar med en elefant:D

Hin har lite hosta och varit snorig i näsan några dagar. Ibland kan man höra att det rosslar när hon andas. Så vi får väl se hur det utvecklas...
 
Vi har haft en härlig dag i solen, promenerat tlll Hundhagen så vovven har fått sitt idag också :) resten av dagen blev lugn här hemma, de bara sov å sov sen båda mina små liv :p

Hunnit boka dag för när vi ska träffa prästen inför dopet, tiden går ju så fort så jag borde börja med planeringen ordentligt snart! Någon annan som ska ha dop/namngivning?

Vi ska ha dop, veckan efter midsommar på Öland. Om planen på fint väder blir det utomhus i sankta Birgittas kapell på östra sidan. Annars blir det i kyrkan där jag är uppväxt.
Vi kommer inte bjuda på mer avancerat än kaffe och en bulle. Är det fint väder kommer vi dock stanna kvar vid kapellet duka långbord och grilla :p
 
Imorgon ska kotten få rotavaccin, i sista sekund eftersom han blir 12 veckor på söndag :D
Ni andra som gett, har era fått ont i magen eller andra magbesvär av det? Undrar lite vad vi kan vänta oss. Sambon var sådär pigg på mer magont, men jag tycker vacvin är bättre än att bli sjuk.
 
Sist vi var på bvc kom jag ihåg att prata om rotavaccin. Hon skulle beställa hem åt mig och återkomma med en tid den här veckan eftersom kotten blir 12 veckor på söndag... Tror ni hon hört av sig? Nope. Ringde nu och lämnade ett meddelande, undrar om hon öht har kommit ihåg det...
Du verkar ju helt klart ha råkat ut för den mindre engagerade sorten av bvc-sköterskor:down:
 
Imorgon ska kotten få rotavaccin, i sista sekund eftersom han blir 12 veckor på söndag :D
Ni andra som gett, har era fått ont i magen eller andra magbesvär av det? Undrar lite vad vi kan vänta oss. Sambon var sådär pigg på mer magont, men jag tycker vacvin är bättre än att bli sjuk.
Sonen märktes det aldrig på nåhon av gångerna. M blev lite lös i magen, inget ont.
 
Imorgon ska kotten få rotavaccin, i sista sekund eftersom han blir 12 veckor på söndag :D
Ni andra som gett, har era fått ont i magen eller andra magbesvär av det? Undrar lite vad vi kan vänta oss. Sambon var sådär pigg på mer magont, men jag tycker vacvin är bättre än att bli sjuk.
Vi märkte knappt av några biverkningar, eller egentligen inga alls. Det vi undrade om det kanske kunde vara någon biverkning kunde lika gärna vara något annat för det var så diffust.
 
Imorgon ska kotten få rotavaccin, i sista sekund eftersom han blir 12 veckor på söndag :D
Ni andra som gett, har era fått ont i magen eller andra magbesvär av det? Undrar lite vad vi kan vänta oss. Sambon var sådär pigg på mer magont, men jag tycker vacvin är bättre än att bli sjuk.

Vår ska få det 7/5 då det var slut på apoteket sist. Ska man inte ge efter 12v? (jag är inte så påläst om just rota)
 
Vi har haft en härlig dag i solen, promenerat tlll Hundhagen så vovven har fått sitt idag också :) resten av dagen blev lugn här hemma, de bara sov å sov sen båda mina små liv :p

Hunnit boka dag för när vi ska träffa prästen inför dopet, tiden går ju så fort så jag borde börja med planeringen ordentligt snart! Någon annan som ska ha dop/namngivning?
Vi hade tänkt ha namngivningsfest men vill vara utomhus (för trångt hemma) och vi har redan planerat en bröllopsfest i sommar så vi slår ihop dem istället :)
 
Vad jag är glad för att Ronja sover nästan hela nätter :love:
Speciellt nätter som denna när Havanna är uppe och härjar.

Ronja somnar för natten runt 20, vaknar runt 5 för mat och sover om hon får gärna till 9-10 på dagen. :love:

Nu ligger vi i soffan och väntar på att kaffet ska rinna ned. Vi har hunnit med massor idag, lämna Havanna på fsk, tanka och kolla halva Varberg efter en bra jacka till Havanna. Blev tillslut en sväng till Gekås och det enda jag kom ut med var en jacka till Havanna, en snuttefilt och en tunnare filt till Ronja samt ett paket kaffe :D Känner mig lite stolt över den inhandlingen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 172
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 280
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 106
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 659

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp