Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

Blueberry

Trådstartare
Dags för ny tråd!

Här är vad jag tror är den kompletta listan:


November
16/11 – Sofie.S, 21 år, första barnet. TyraLee, 2930gr, 47 cm, kl 19:20.

December
3/12 – Lillajag, två första barnen, tvillingar - Oliver och Casper 2000 gr/st och 44 cm långa
4/12 – Lazio, första barnet – pojke, 3675 g, 49 cm.
21/12 – Donnatello, 29 år, andra barnet (2011) / Melina, 3650g och 50 cm
29/12 – Miks, 33år, andra barnet(2009) / flicka, 3930g, 50cm

Januari
14/1 – Pinnsky, 26 år, första barnet pojke. Abbe, 3370g och 50 cm lång.
19/1 – Girasol, 39 år, femte barnet flicka. Elvira, 2226 gram och 47 cm
25/1 – Sorbe, 26 år, första barnet, pojke, 52 cm och 3560 gram.
26/1 – Appleflower, andra barnet - pojke, 3294 g, 50 cm.
27/1 – skiesabove, 27 år, första barnet - flicka, 48,5cm 3580gr.
30/1 – Blåbär, 28, första barnet - John, 51 cm, 3200 gram.

Februari
4/2 – nagelbitarn,28 år, första barnet, pojke 4320g 53,5 cm.
9/2 – westernsuzie, 30 år, andra barnet (2013). Jack Theodor, 3800 g, 53 cm
28/2 – Pudsey, 31, första barnet, Alice 3155 g
 
Senast ändrad:
Snart är det dags för John att börja äta lite mer andra grejer än bröstmjölk och klämpåsar.
Hur har ni gjort?

Jag har märkt att amning är som mest intressant på morgonen, kvällen och ibland natten – övrig tid är han inte jätteintresserad längre, och äter gärna en klämpåse eller smakar lite frukt om han är hungrig. Jag kan tänka mig att fortsätta amma på morgonen och kvällen ett bra tag till, men han behöver ju äta fler gånger än så ;)

Vi har inte provat gröt eller välling eller någon slags matning med sked än. Eller ja, första gången vi provade klämpåse försökte jag med sked, vilket resulterade i SKITSUR unge. Han suger glatt i sig dem och vill absolut hålla själv. :angel:

Jag tror att konceptet med plockmat är något för honom, men kommer inte ihåg vad det heter :o
 
Snart är det dags för John att börja äta lite mer andra grejer än bröstmjölk och klämpåsar.
Hur har ni gjort?

Jag har märkt att amning är som mest intressant på morgonen, kvällen och ibland natten – övrig tid är han inte jätteintresserad längre, och äter gärna en klämpåse eller smakar lite frukt om han är hungrig. Jag kan tänka mig att fortsätta amma på morgonen och kvällen ett bra tag till, men han behöver ju äta fler gånger än så ;)

Vi har inte provat gröt eller välling eller någon slags matning med sked än. Eller ja, första gången vi provade klämpåse försökte jag med sked, vilket resulterade i SKITSUR unge. Han suger glatt i sig dem och vill absolut hålla själv. :angel:

Jag tror att konceptet med plockmat är något för honom, men kommer inte ihåg vad det heter :o

Det där med klämpåse ska jag prova till Emelie! Har börjat prova ge henne lite fruktpure med sked men bara som provsmakning plus frukt typ melon och sånt som är sugvänligt ;)

Med äldsta dottern slutade jag amma helt ganska tvärt vid 6 månader och då fick hon gröt, ersättning och smakportioner av lämplig mat som successivt ökade tills det blev riktiga portioner.
 
Snart är det dags för John att börja äta lite mer andra grejer än bröstmjölk och klämpåsar.
Hur har ni gjort?

Jag har märkt att amning är som mest intressant på morgonen, kvällen och ibland natten – övrig tid är han inte jätteintresserad längre, och äter gärna en klämpåse eller smakar lite frukt om han är hungrig. Jag kan tänka mig att fortsätta amma på morgonen och kvällen ett bra tag till, men han behöver ju äta fler gånger än så ;)

Vi har inte provat gröt eller välling eller någon slags matning med sked än. Eller ja, första gången vi provade klämpåse försökte jag med sked, vilket resulterade i SKITSUR unge. Han suger glatt i sig dem och vill absolut hålla själv. :angel:

Jag tror att konceptet med plockmat är något för honom, men kommer inte ihåg vad det heter :o
Det heter vä BLW? Det är väl ett gäng i hösttråden som kör det @Cocos @TeamLundVer vet jag iaf! De kanske ha tips!

Här är lilla C fortfarande nöjd med att smaka på lite grejer och käka ersättning så vi tar det rätt lugnt. Ganska skönt med flaska :angel:

Mvh Miks
 
Min dotter äter enligt BLW metoden!
Tror det finns en tråd om det här på forumet men den skapades för rätt längesedan så har nog hamnat långt bak.. Ska se om jag kan luska fram den :)
 
Jag har handlat hem tre små burkar jag ska prova med på min pojke. Har även gröt hemma som han har provat tre gånger. Annars har han mest sugit på olika frukter.

Egentligen är jag mer sugen på blw än puréer. Körde någon kombo på storasyster. Hon fick en ganska tvär invänjningsperiod dessutom som jag kanske inte ska skryta med :angel: tänkte ta det lite lugnare med lillebror och har lyckats hitintills med det :D mitt kortsiktiga mål är att slippa amma offentligt för det är jag sjukt trött på.
 
Vi kör kombinerat amning och ersättning nu, blev mycket flaska när vi var i Sveige och det har bara fortsatt så det fick bli så.
Alice har testat lite ur klämpåsar med sked, går kanon fast bästa är att göra själv och det lyckas rätt bra bara lite hamnar på kinden eller näsan. Har även testat baby rice som blandas med bröstmjölk/ersättning, allt vi testar går ner, gurka och melon i stavar blev kanon det med. Hon har börjat bli sur när jag äter nu för hon vill också ha :D
Tror vi kommer fortsätta blanda puree med typ blw-bitar.


Appropå välling så finns det inte här utan flera steg upp med ersättning.
 
Det heter vä BLW? Det är väl ett gäng i hösttråden som kör det @Cocos @TeamLundVer vet jag iaf! De kanske ha tips!

Här är lilla C fortfarande nöjd med att smaka på lite grejer och käka ersättning så vi tar det rätt lugnt. Ganska skönt med flaska :angel:

Mvh Miks
Vi kör Plockmat.

Våra dagar ser ut såhär just nu:
04:30 flaska

07:30 frukost ihop (underbart). Bastian äter nästan en hel rostad smörgås å vardagarna (på helgen äter vi pannkakor), jag skär av kanterna och skär den i längder. Favoriten är lantbröd med morot. Till det gör jag en halv portion gröt som han äter så mycket han orkar av (vi hjälps åt med skeden). Han brukar nämligen bli trött vid denna tiden och orkar inte äta sig mätt på plockmat.

11:30 flaska

15:30 plockmat. Ofta ngt liknande det vi har haft/ska ha så broccoli/blomkålsbuketter, potatis, pasta, leverpastej, blodkorv, omelett el liknande. Är vi ute med bilen får han en klämmis som han äter själv.

18:30 flaska
 
Idag har vi äntligen efter 5 dagar med regn och halv storm haft finväder och varit ute till havs. Alice höll sej vaken länge och snackade hej vilt med allt hon såg inne i hytten, när hon väl somnat så fick jag en sån här på kroken
20150709_143146.jpg

Mummy still got it :D
 
Idag har vi äntligen efter 5 dagar med regn och halv storm haft finväder och varit ute till havs. Alice höll sej vaken länge och snackade hej vilt med allt hon såg inne i hytten, när hon väl somnat så fick jag en sån här på kroken
20150709_143146.jpg

Mummy still got it :D

:eek:

Jag badar bara i pool nu för tiden. Undrar varför? :angel:
 
:eek:

Jag badar bara i pool nu för tiden. Undrar varför? :angel:

Hehehe ja skulle man veta vad som finns i havet skulle nog ingen bada, här simmar nära släktingar till vithajen omkring och förra veckan såg de späckhuggare här. Själv är jag mer rädd för giftiga fiskar som gömmer sej på botten än hajar
 
Min lilla unge äter gröt, mosad frukt/grönt och älskar klämpåsarna, han suger i sig dem så pass att jag blir orolig för magen på honom. Vi har nästan gått över helt till flaska, nu ammar jag bara nattetid och när jag får för ont i brösten.
Hoppas på att ha slutat amma när han är 6 månader, han har precis fyllt 5 månader, så jag borde hinna..Vill ha amningsfri pöjk när jag ska tillbaka på jobbet.
Mest för att han är så otroligt mammig, men även för att jag troligen kommer jobba tre-skift vilket i stort omöjliggör amning ändå :/.
 
Idag har vi äntligen efter 5 dagar med regn och halv storm haft finväder och varit ute till havs. Alice höll sej vaken länge och snackade hej vilt med allt hon såg inne i hytten, när hon väl somnat så fick jag en sån här på kroken
20150709_143146.jpg

Mummy still got it :D

Ååå va härligt det ser ut!! Vi har också varit ute och båtat, va ute hela förra helgen :) Våra kids sover superbra i båten, Ellie sov hela natten (hon brukar i vanliga fall vakna minst en gång per natt) och Jack vaknade och ville amma första gången först vid 05.00!! :confused: Det var rekord, för han brukar väl amma sisådär varannan timme i vanliga fall :angel:
 
Ååå va härligt det ser ut!! Vi har också varit ute och båtat, va ute hela förra helgen :) Våra kids sover superbra i båten, Ellie sov hela natten (hon brukar i vanliga fall vakna minst en gång per natt) och Jack vaknade och ville amma första gången först vid 05.00!! :confused: Det var rekord, för han brukar väl amma sisådär varannan timme i vanliga fall :angel:

Jaha jag måste skaffa båt alltså för att få lillebror att sova ;)
 
Idag har vi äntligen efter 5 dagar med regn och halv storm haft finväder och varit ute till havs. Alice höll sej vaken länge och snackade hej vilt med allt hon såg inne i hytten, när hon väl somnat så fick jag en sån här på kroken
20150709_143146.jpg

Mummy still got it :D
Coolt! Bra jobbat!
Maken vill veta vad det är för något!

Mvh Miks
 
Ååå va härligt det ser ut!! Vi har också varit ute och båtat, va ute hela förra helgen :) Våra kids sover superbra i båten, Ellie sov hela natten (hon brukar i vanliga fall vakna minst en gång per natt) och Jack vaknade och ville amma första gången först vid 05.00!! :confused: Det var rekord, för han brukar väl amma sisådär varannan timme i vanliga fall :angel:
Frisk havsluft gör susen för sömnen, nör vi var i sverige bodde vi mest på en ö nära strande så Alice sov som en stock mest hela tiden. Saknar havet när vi är hemma, vi hade gärna bott vid kusten.

Coolt! Bra jobbat!
Maken vill veta vad det är för något!

Mvh Miks

Tack :D Det är en gråhaj så dom finns i sverige också. Min var en liten hona på runt 10kg, sambon slog wales rekord i maj med en på 40kg, dom är skyddade så vi släpper tillbaka dom och endel taggar vi för forskning. Fiske är så mycket roligare här än hemma i bottenhavet.
 
Frisk havsluft gör susen för sömnen, nör vi var i sverige bodde vi mest på en ö nära strande så Alice sov som en stock mest hela tiden. Saknar havet när vi är hemma, vi hade gärna bott vid kusten.



Tack :D Det är en gråhaj så dom finns i sverige också. Min var en liten hona på runt 10kg, sambon slog wales rekord i maj med en på 40kg, dom är skyddade så vi släpper tillbaka dom och endel taggar vi för forskning. Fiske är så mycket roligare här än hemma i bottenhavet.
"Tufft!" Hälsar han! Han var impad över sambons 40kg men helt klart även avis på din 10kg. Nu kanske han blir lite mer sugen på att hälsa på släkten i Wales!

Mvh Miks
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 174
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 288
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 666
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 207
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp