Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

Just nu sover lillgrabben på Nattis för första gången!! Han ska ha somnat fint, jag håller tummar och tår att detta bli bra.
78% arbetstid med heltidslön är verkligen det jag behöver..Men det är svårt, har bara varit ifrån honom nattetid 2ggr sedan han föddes, så jag oroar mig och nojar :o:D.
 
Just nu sover lillgrabben på Nattis för första gången!! Han ska ha somnat fint, jag håller tummar och tår att detta bli bra.
78% arbetstid med heltidslön är verkligen det jag behöver..Men det är svårt, har bara varit ifrån honom nattetid 2ggr sedan han föddes, så jag oroar mig och nojar :o:D.

Åh, vad spännande!
Hoppas att det har gått fint :)

Vilka tider handlar det om för lämning och hämtning? Jag vet inget om nattis.
 
Nu har kidsen börjat hos dagmamman igen och det går superbra med pottan! :) En olycka första dagen och efter det inga olyckor!! Det är ett jämnårigt barn där som också slutat med blöja under sommaren så tror att de får mycket "draghjälp" av varandra :)
Jag hade väntat mig stora bakslag men det här går ju som på räls, peppar peppar! :D
 
Jag älskar vår förskola. ÄLSKAR. Personalen är engagerad och trygg, barngrupperna är väldigt dynamiska och väl sammansatta. Jag känner att mitt barn får vara den han är och blir sedd och bekräftad. Han lär sig så mycket!

:love:
 
STOPPA PRESSARNA!
Kiddot har precis klarat ett dygn utan kissolyckor.

Vi bortser lite från att han bajsade i trädgården i gårkväll (:angel:) och att det är det enda som har kommit i blöjan i dag.

I övrigt: allt kiss i potta/toa. Åååh, vad jag hoppas att poletten har trillat ner åtminstone halvvägs nu :bow:
 
Och just det. Jag ska ju föda barn när som helst.

Kan meddela att jag har glömt ALLT om bebisar. Allt från hur stora/små kläderna är till hur man fäller ihop duovagnen. Ska packa BB-väskan nu och ser mest ut såhär: :confused:
 
Och just det. Jag ska ju föda barn när som helst.

Kan meddela att jag har glömt ALLT om bebisar. Allt från hur stora/små kläderna är till hur man fäller ihop duovagnen. Ska packa BB-väskan nu och ser mest ut såhär: :confused:

Man glömmer fort eller hur.
Vi har precis börjat prata om en till, frågade A om hon ville ha en bebis och om hon kunde dela sina leksaker, hon vill hellre ha en hund :D
 
Åh, vad spännande!
Hoppas att det har gått fint :)

Vilka tider handlar det om för lämning och hämtning? Jag vet inget om nattis.

Det går jättebra! Han sover bra och trivs bättre än vanliga förskolan. Vi börjar tyvärr hårt med att jag kör 40h natt denna vecka O_o.

Det är olika, lämning är vid 19 för små barn (de som behöver varva ned, fika och läsa godnattsaga) hämtar gör man 07 på vardagar (skjutsar till vanliga förskolan) och på helgen hämtar man efter man sovit (jag hämtar 15.30, så jag får ca 6h sömn).
 
Nytt rekord i kool kid här på morgonen:

J vaknade nyss och skulle kissa. Kommenderar sin mamma att "Stanna där" och stänger dörren toalettdörren efter sig. Tar av blöjan, kissar, tömmer pottan i toaletten, spolar och fixar allt själv. Kommer ut från toaletten och säger "HAFAJ!" och vill alltså göra high five.

ÄLSKAR DEN HÄR ONGEN!!!
 
Hur för ni när ni är iväg när ni slutat med blöja? Tar med pottan eller toasitts eller inget alls?
Vi använder toasitts här hemma, det var roligt än potta tycker A :D så jag funderar på om det är värt att köpa en hopfällbar variant att ha när vi är iväg. Och hur gör jag när vi ska flyga nu :nailbiting:
 
Hur för ni när ni är iväg när ni slutat med blöja? Tar med pottan eller toasitts eller inget alls?
Vi använder toasitts här hemma, det var roligt än potta tycker A :D så jag funderar på om det är värt att köpa en hopfällbar variant att ha när vi är iväg. Och hur gör jag när vi ska flyga nu :nailbiting:

Våra barn sitter på vanliga toasitsen. Funkar inte det? :)
 
Våra barn sitter på vanliga toasitsen. Funkar inte det? :)

Här funkar inte vanliga toasitsen. Han har fattat att man måste hålla i sig och hålla sig uppe men då håller han sig uppe för mycket och lyckas aldrig kissa i toaletten. Men gissar att just det är ett större problem med pojkar :p Sen har han också tyckt att det är lite läskigt att sitta på vanliga toalettsitsen, men det blir nog lättare ju större han blir.

@pudsey ska vi hälsa på hemma hos någon brukar vi ta med potta. Ska vi iväg mer obestämt har vi haft med sitsen, men det är ju inte så smidigt så funderar på att köpa en ihopfällbar :)
 
Här funkar inte vanliga toasitsen. Han har fattat att man måste hålla i sig och hålla sig uppe men då håller han sig uppe för mycket och lyckas aldrig kissa i toaletten. Men gissar att just det är ett större problem med pojkar :p Sen har han också tyckt att det är lite läskigt att sitta på vanliga toalettsitsen, men det blir nog lättare ju större han blir.

@pudsey ska vi hälsa på hemma hos någon brukar vi ta med potta. Ska vi iväg mer obestämt har vi haft med sitsen, men det är ju inte så smidigt så funderar på att köpa en ihopfällbar :)

Haha ja det är sant :p Jag har ju bara tjejer så har inte märkt av det problemet :D
E tyckte det var läskigt att sitta på toaletten innan men nu är det inga problem.
 
Sonen står upp och kissar i toaletten, eller så kissar han utomhus. Han kan sitta på toaletten också men han tycker det är lite läskigt.
 
A har börjat på drama igen, blev ett ofrivilligt uppehåll pga sjuk mamma sen efter jul. Det var en taggat tjej imorse och som gick rakt in i rummet och satte sej ner redo att börja :love:
 
Nu har vi kört med helgnätter i en månad och det går fantastiskt! Han trivs bättre på lugnare nattis och vi har så stort utbyte av vardagarna- museum, äventyrslekparker, långa dagar i skogen, eller på stan.. Och så massa pyssel hemma; vi bakar, målar, hittar på nya lekar.. Helt underbart kul!!

Min son uppskattar nog ett lugnare vardagstempo och jag kan inte klaga på att ha långsamma mornar med mysfrukost och morgontv 5 dagar/v..
Har f.ö skrivit klar magistern och hoppat upp ordentligt i lön, så äntligen är vardagen "bara" ensamstående småbarnsmorsa och inte kaos, kris och helvete :rofl:

I övrigt berättar grabben långa sagor, drar skämt och kan "läsa" enklare ord så som mamma, våra namn, mosters namn och han babblar KONSTANT.

"Där står det HÄST med bosstäver mamma, vår hässt bor stallet, han är brun och hans kompis ****** är osså brun men inte andra kompisen han vit och vår katt han är ju grå mamma, men det är inte mosters katt. Mosters katt heter **** och moster andra katt är död, han blir en blomma i jorden för det vet jag" #igår var vi på leos lekland, kommer du ihåg det? då hoppade vi å åkte å lekte, det gjorde vi. Jag var leos lekland med pappa ***** och farmor förut, det var roligt, kommer du ihåg det? när vi flög flygplan till gammelfarmor och med tåget och båten förut"
:heart

Jag blir helt slut, men han är så fantastiskt rolig och jag älskar att "igår" betyder allt i dåtid, att han minns vad vi gjorde för ett år sedan och att han gillar att berätta och berätta och berätta...:D:o
 
Nu har vi kört med helgnätter i en månad och det går fantastiskt! Han trivs bättre på lugnare nattis och vi har så stort utbyte av vardagarna- museum, äventyrslekparker, långa dagar i skogen, eller på stan.. Och så massa pyssel hemma; vi bakar, målar, hittar på nya lekar.. Helt underbart kul!!

Min son uppskattar nog ett lugnare vardagstempo och jag kan inte klaga på att ha långsamma mornar med mysfrukost och morgontv 5 dagar/v..
Har f.ö skrivit klar magistern och hoppat upp ordentligt i lön, så äntligen är vardagen "bara" ensamstående småbarnsmorsa och inte kaos, kris och helvete :rofl:

I övrigt berättar grabben långa sagor, drar skämt och kan "läsa" enklare ord så som mamma, våra namn, mosters namn och han babblar KONSTANT.

"Där står det HÄST med bosstäver mamma, vår hässt bor stallet, han är brun och hans kompis ****** är osså brun men inte andra kompisen han vit och vår katt han är ju grå mamma, men det är inte mosters katt. Mosters katt heter **** och moster andra katt är död, han blir en blomma i jorden för det vet jag" #igår var vi på leos lekland, kommer du ihåg det? då hoppade vi å åkte å lekte, det gjorde vi. Jag var leos lekland med pappa ***** och farmor förut, det var roligt, kommer du ihåg det? när vi flög flygplan till gammelfarmor och med tåget och båten förut"
:heart

Jag blir helt slut, men han är så fantastiskt rolig och jag älskar att "igår" betyder allt i dåtid, att han minns vad vi gjorde för ett år sedan och att han gillar att berätta och berätta och berätta...:D:o

Vad härligt det låter :) skönt att det blivit lugnare för er.
Visst är det en rolig ålder nu :D A är lika pratglad men har inte kommit lika långt med språket, här kan de va en blandning av svenska och engelska och hennes eget språk :love:
 
Ni är några tappra som håller tråden vid liv :love:

Vi har fått klart av både förskolan och utbildningsförvaltningen att lilla C ska få uppskjuten skolstart :up: Hon är född 29/12 -14 och kommer från och med nu ”räknas” som en liten -15. Känns oerhört skönt!

Just nu är det roligaste som händer hemma hos oss att locka lilla C att säga ord som blir knasiga!
”Pippi rump rump”
”Kem pina blickor” = fem fina flickor
”Sätt på min rrrrrrrumpa” = sätt på min strumpa

Alla tycker det är lika kul! Även lilla C!

Mvh Miks
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 608
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 642
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 875
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 719
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp