Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad gullig du är som startar tråden @lil-sis ! Jag håller stenhårda tummar för att du råkar hamna i tråden! Det skulle ju vara så kul efter allt jobbigt!

Mvh Miks
 
Jag vet inte när jag blir beräknad till :o om jag går på att bim alltid är v. 4+o är bf 28 januari, annars verkar de flesta uträkningar säga 1 februari. Hade ägglossning vart när den var planerad enligt plan och inte kom tidigare hade jag trott på 1 februari som bf.
Räknar jag på gammalt vis med minus tre månader, plus sju dagar från sista mensen så hamnar vi på 4 februari ;) förvirringen är ett faktum i min skalle :angel:
 
Så här i början är det ju egentligen bara att bestämma ett datum att gå efter och sen blir man ju ändå nästan alltid flyttad vid ultraljudet.

Själv är jag bombsäker på när ägglossningen var. Var på vul dagen innan. Samma dag som ägget släppte hade jag sån värk att jag var tvungen att äta en tablett. Dagen efter var allt borta :)

Mvh Miks
 
Eftersom jag är bestämd på när jag faktiskt har bim (idag) så kan jag lika gärna köra på 28 januari med andra ord ;) (tror ändå på en februaribebis i slutänden :) )
 

December

31/12 - Miks, 33år, andra barnet(2009)
31/12 -Sofie.S, 21 år, första barnet

Januari

Februari



@Miks - du är än så länge också beräknad på nyårsafton? ;)

Jag har hängt i hösttråden ett tag. :) Har fram tills två veckor sedan mått illa ständigt, fick Lergigan utskrivet och det gör underverk!
När ska ni berätta för omvärlden om graviditeten?
Jag och sambo har berättat för föräldrar och de allra närmaste vännerna. Jag har haft ganska stort behov att prata om det, då jag inte alls var beredd på att man skulle må så fruktansvärt illa..
 
@Sofie.S Jajjemensan. Dock tror jag att jag kommer bli flyttad. Sen kom sonen nästan två veckor tidigt så risken är ju ganska stor att denne lille kommer lite tidigare. Lite festligt ändå att vi än så länge har samma datum :)

Vi har inte berättat för någon. Eller ja en av mina bästa vänner som försökt lika länge som oss. Vi har breafat varandra kontinuerligt. Planen är att berätta efter midsommar. Vi vill gärna göra CUB/NUPP för att ta reda på våra värden innan vi berättar.

Hur har omvärlden tagit emot nyheten då Sofie?

Mvh Miks
 
December
31/12 - Miks, 33år, andra barnet(2009)
31/12 -Sofie.S, 21 år, första barnet

Januari

5/1 - lillajag, första barnet

Februari


Jag vill också hoppa in här. Vi väntar vårt första efterlängtade barn. Har gjort tre misslyckade IVF och fick till slut reda på att jag inte kan få barn och att min man har svårt att få barn så vi åkte till Tjeckien för att göra embryodonation. Och det tog sig!! =)
De satte in två embryon så jag kan vänta tvillingar. Ska på UL på måndag för att se om man kan se om där är ett eller två liv i magen.
Jag är också konstant illamående och spyr men tyvärr hjälper inte Lergigan som jag fick utskrivet. Nu går dagarna mest ut på att spy och sova så än kan jag inte tycka att det är så mysigt att vara gravid. Men glad är jag ändå =)
 
December
31/12 - Miks, 33år, andra barnet(2009)
31/12 -Sofie.S, 21 år, första barnet

Januari

5/1 - lillajag, första barnet
28/1 - Appleflower, andra barnet

Februari

Skriver in mig på 28/1 och det är ju helt pinfärskt. Vi har tänkt att hålla det för oss så länge som möjligt. Lär inte gå så länge om jag får mage lika tidigt igen :meh:


Vilken resa @lillajag :) Tänk vad det går att göra! :love:
 
December
31/12 - Miks, 33år, andra barnet(2009)
31/12 -Sofie.S, 21 år, första barnet

Januari

5/1 - lillajag, första barnet

Februari


Jag vill också hoppa in här. Vi väntar vårt första efterlängtade barn. Har gjort tre misslyckade IVF och fick till slut reda på att jag inte kan få barn och att min man har svårt att få barn så vi åkte till Tjeckien för att göra embryodonation. Och det tog sig!! =)
De satte in två embryon så jag kan vänta tvillingar. Ska på UL på måndag för att se om man kan se om där är ett eller två liv i magen.
Jag är också konstant illamående och spyr men tyvärr hjälper inte Lergigan som jag fick utskrivet. Nu går dagarna mest ut på att spy och sova så än kan jag inte tycka att det är så mysigt att vara gravid. Men glad är jag ändå =)

Oh vad ballt med embryodonation! Var det svårt att få till?
Grattis!
 
Embryodonation är rätt vanligt utomlands, men tyvärr olagligt i Sverige. Det finns kliniker i väldigt många länder i Europa så det var bara välja och vraka. Vi föll för kliniken i Tjeckien då de var väldigt hjälpsamma och professionella. De försöker matcha utseende så gott det går med vårt utseende men det ska bli spännande att se hur bebisen/bebisarna kommer se ut.
Det har varit en 3 år lång resa som jag hoppas är slut nu, men allt kan ju fortfarande hända då jag bara är i vecka 7.
 
Embryodonation är rätt vanligt utomlands, men tyvärr olagligt i Sverige. Det finns kliniker i väldigt många länder i Europa så det var bara välja och vraka. Vi föll för kliniken i Tjeckien då de var väldigt hjälpsamma och professionella. De försöker matcha utseende så gott det går med vårt utseende men det ska bli spännande att se hur bebisen/bebisarna kommer se ut.
Det har varit en 3 år lång resa som jag hoppas är slut nu, men allt kan ju fortfarande hända då jag bara är i vecka 7.

Härligt att allt verkar gå bra :)

Har en kompis som gjorde äggdonation utomlands (eller om det räknas som embryo, dålig koll), hennes man är iaf pappa. Deras barn är 3-4 år nu och nu är hon gravid med tvillingar, jag gissar att dom gjort samma sak igen men har inte frågat men vet att dom sparade fler ägg så att ev. framtida syskon skulle bli helsyskon med första barnet. Är väldigt glad för deras skull, de fick också kämpa länge med IVF osv. :)
 
@Miks Känner på mig att de kommer att flytta fram beräknad dag, men man vet ju aldrig :)
Kommer att berätta efter inskrivningen för arbetskompisar och bekanta, ska dit 16 juni.
Men bland de som vi har berättat för så blev det mycket glädjetårar! Blivande mormor och farmor blev väldigt lyckliga, de är deras första barnbarn.

@lillajag Vad spännande! Håller tummarna att det går vägen :) Jobbigt att medicinen inte hjälper! Har du prövat sea band? Finns att köpa på Apoteket.

Nu när medicinen hjälper och jag mår ganska skapligt så har huvudet börjat spöka ;) Tänk om jag inte är gravid? Kan få en sån konstig känsla, tänk om man är tom? Men samtidigt så är brösten ömma och enorma, trött och ständigt hungrig ;)
 
@Sofie.S Vad skönt att de blev glada! Härligt!

@lillajag Wow vilken resa! Så skönt att ni äntligen är gravida! Verkligen fantastiskt.
Var det ett konstaterande från ivf-kliniken att du inte kunde bli gravid efter försöken eller gjorde de någon extra undersökning?

Mvh Miks
 
Åh! För ett år sedanva det jag som startade den här tråden! Tiden går för fort :nailbiting:

Hoppas det kommer gå lika bra för er som ska få vinterbebisar som det gjorde för oss i den förra tråden. :bump:
 
Tror jag börjar få lite gravidsymptom nu som jag inte kan bortförklara på annat än på just hormonerna O_o
Jag har blivit muntorr trots att jag dricker 1-2 liter rent vatten på dagarna och då räknar jag alltså inte med det som jag dricker i form av te samt vatten till mat. Väldigt otäckt att vara muntorr.
Jag blir illamående efter att jag har ätit, jag är lättirriterad (och inte så lite heller) och så trött.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 927
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
1 823
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
467
Senast: IngelaH
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 855
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp