Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för tips! Ja ingen av oss gillar den och därför använder vi sällan den faktiskt.
Jag skulle skriva det @lil-sis hann skriva före mig; testa annat märke. Jag har oxå haft en gammal, ärvd Babybjörn, som funkade första tiden, men Knoddrick visar tydligt att hon inte vill sitta i den längre än nån kort stund ibland. Nu med den nya går det redan mycket bättre och jag känner bättre stabilitet, mer likt känslan från sjalen.
 
Åh så skönt @Atiksa hoppas det fortsätter förbättras!

KL
Vi for och grillade idag, blev solsken och 20 grader! I var väldigt social och glad samt sov tre gånger, vi var ändå ute nästan 5 h. Hon charmade verkligen hela sällskapet. Sen sov hon bra i bilen båda vägarna också.

Det var kul att fara och göra något vi brukade göra innan hon kom och att det gick bra för henne att bara hänga med utan att vi var tvungna att ändra på särskilt mycket.
 
Min sover som en sten i vår baby björn. Våra är ny så det kanske är en annan modell.

Till treåringen använde jag den ganska mycket, dels var hon lättare och dels ville hon vara nära 24/7. Hon sov i den rätt mycket. Men lilleman gillar den inte alls, han vill gärna sitta framåtvänd för att titta och då känner jag att han inte alls sitter bra plus att jag får så ont i axlarna eftersom han är ganska tung.
 
Igår fick jag byta lakan för att Knoddrick totalfyllde blöjan under natten.
Idag är det mina tuttar som fläckat under natten. Knoddrick sover fortfarande. Tur att hon kan äta i sömnen.
 
Vaccination idag :cry: usch så hemsk en känner sig. Men alternativet är ju sjuhundra resor värre så...
Hon ligger en kurva över på vikt och längd, och en under på huvudet, men där är hennes kurva. 6,5 kg och 62 cm. Huvudet är 39 cm.

Åh, den har hänt här med @malumbub.
När småbarnstiden är över blir det ny säng..

Vi fick en liggdel till en Emmaljunga vi skulle få låna. Min svägerskas. Sonen gillade den vagnen och när vi åt ute hos dom i lördags så låg A i den ute och trivdes. Men när jag lyfte upp henne tyckte jag den luktade unket. Jag tvättade den hemma igår och då såg jag småsmå mögelfläckar. Attans då hon verkade vara lugn i den.
Vår vagn är röd.... Kan dom reagera på hur solen går igenom sufletten?
 
Vaccination idag :cry: usch så hemsk en känner sig. Men alternativet är ju sjuhundra resor värre så...
Hon ligger en kurva över på vikt och längd, och en under på huvudet, men där är hennes kurva. 6,5 kg och 62 cm. Huvudet är 39 cm.

Åh, den har hänt här med @malumbub.
När småbarnstiden är över blir det ny säng..

Vi fick en liggdel till en Emmaljunga vi skulle få låna. Min svägerskas. Sonen gillade den vagnen och när vi åt ute hos dom i lördags så låg A i den ute och trivdes. Men när jag lyfte upp henne tyckte jag den luktade unket. Jag tvättade den hemma igår och då såg jag småsmå mögelfläckar. Attans då hon verkade vara lugn i den.
Vår vagn är röd.... Kan dom reagera på hur solen går igenom sufletten?
Blir en ny bäddmadrass här sen. Under tiden torkar jag med ytdesinfention och lägger tillbaka kisslakanet jag av nån dum anledning tog bort för några veckor sen.

Jag tror absolut de kan reagera på färger. Prova att lägga nåt mörkt över suffletten?
 
Vaccination idag :cry: usch så hemsk en känner sig. Men alternativet är ju sjuhundra resor värre så...
Hon ligger en kurva över på vikt och längd, och en under på huvudet, men där är hennes kurva. 6,5 kg och 62 cm. Huvudet är 39 cm.

Åh, den har hänt här med @malumbub.
När småbarnstiden är över blir det ny säng..

Vi fick en liggdel till en Emmaljunga vi skulle få låna. Min svägerskas. Sonen gillade den vagnen och när vi åt ute hos dom i lördags så låg A i den ute och trivdes. Men när jag lyfte upp henne tyckte jag den luktade unket. Jag tvättade den hemma igår och då såg jag småsmå mögelfläckar. Attans då hon verkade vara lugn i den.
Vår vagn är röd.... Kan dom reagera på hur solen går igenom sufletten?

Ja det kan de. Emmaljungas brukar vara UV-skyddade men om den är gammal/mycket tvättad så kanske inte skyddet finns kvar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 624
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 813
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 999
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 673
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp