Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
4månadersbesöket på BVC avklarat och Knoddrick har passerat både 7 kg och 70 cm. Bara beröm av sköterskan. Hon tyckte vi skulle börja introducera gröt och smakupplevelser. Knoddrick äter helst varannan timme (förutom på natten), så lite gröt kanske kan ge mig lite andrum och möjlighet att göra annat, t ex rida mer. (Hon får redan flaska 7-14-21, i samband med medicinen.)
:rofl: Jag tyckte det blev 70 på mätningen, men i boken står det bara 66. :rofl: :angel:
 
Jag har mått lite halvt dåligt idag. Känt mig nere och trött. Har inte fått sova så mycket på några dagar och jag känner nästan direkt hur depressionen kommer smygande.

Jag har dessutom noll sexlust. Verkligen noll! Det gör mig också deppad. Så fort jag tänker att jag är lite sugen blir jag stressad och orolig att lillan ska vakna mitt i allt så vi får avbryta och ta hand om henne. Löjlig som få!

Inte nog med det så har jag tappat bort mina p-piller. De är försvunna. Då deppade jag ihop totalt och gick och la mig. Skitdag!
 
Jag har mått lite halvt dåligt idag. Känt mig nere och trött. Har inte fått sova så mycket på några dagar och jag känner nästan direkt hur depressionen kommer smygande.

Jag har dessutom noll sexlust. Verkligen noll! Det gör mig också deppad. Så fort jag tänker att jag är lite sugen blir jag stressad och orolig att lillan ska vakna mitt i allt så vi får avbryta och ta hand om henne. Löjlig som få!

Inte nog med det så har jag tappat bort mina p-piller. De är försvunna. Då deppade jag ihop totalt och gick och la mig. Skitdag!
Jag grät förra veckan. Den här veckan är jag istället pigg och effektiv och stabil. Hoppas det vänder fort för dig.
 
Jag har, utöver energivändningen jag skrev om i förra inlägget, fått starkare luktsinne igen. I klass med som under graviditeten. Och börjat tappa hår utav h-vete.
 
Lilleman fick sitta i sittdelen idag! Det gillade han verkligen, det märks att han vill se sig mer omkring nu.
Neeej, skriv inte så!

Jag har släpat upp sittdelen, men inte bytt än. Jag vill inte. :arghh: :arghh: :arghh:

Funkar det med en mjuklift i det här varma vädret? Eller andra tips på hur bebis kan sova tryggt i sittdelen?
 
Håller med dig. Man känner sig som värsta skurken efter första sticket och andra ska vi inte ens tala om. Som när de tar blod till PKU-testet och de böjer och trycker till handleden för att få ut blod.
Stack de inte samtidigt?
Hos oss är de två sköterskor som sticker samtidigt i varsitt lår.
 
Sitter och funderar på den där allra första gröten... Vad, hur, när... Förslag?
Vi har kört med Sempers fyramånaders naturella gröt från dagen hon blev fyra månader. :)
Vi började med kanske tre små teskedar, nu får hon minst 1/2 dl vatten med två väldigt rågade teskedar grötpulver till frukost.
 
Sitter och funderar på den där allra första gröten... Vad, hur, när... Förslag?

Vi tänkte göra egen gröt med havregryn, paltbröd och olja. Tänkte göra fruktpureer till för lite godare smak, men börjar nog med gröt kanske vid fem månader. Tänkte nog börja försiktigt med lite pureer vid fyra månader!
 
Jag har heller ingen sexlust men tänker att det får ta den tid det tar helt enkelt.
Känns som det inte är så konstigt mes tanke på att man först burit en bebis i 9 mån, sen tryckt ut den med allt vad det innebär för att sen ha nån hängandes i brösten och dessutom inte sova hela nätter längre.
I en drömvärld skulle jag kanske fått tillbaka lusten men nu är det som det är, den kommer när den kommer :love:

Jag har mått lite halvt dåligt idag. Känt mig nere och trött. Har inte fått sova så mycket på några dagar och jag känner nästan direkt hur depressionen kommer smygande.

Jag har dessutom noll sexlust. Verkligen noll! Det gör mig också deppad. Så fort jag tänker att jag är lite sugen blir jag stressad och orolig att lillan ska vakna mitt i allt så vi får avbryta och ta hand om henne. Löjlig som få!

Inte nog med det så har jag tappat bort mina p-piller. De är försvunna. Då deppade jag ihop totalt och gick och la mig. Skitdag!
 
Stack de inte samtidigt?
Hos oss är de två sköterskor som sticker samtidigt i varsitt lår.
Här gör de inte så för att de tycker att barnen tar två stick bättre av ett känt ansikte, än ett stick där en okänd är med.. Men man Får begära det, har de sagt nån gång.. Kanske var det när storasyster var liten.
Men allt är förstås förberett och det går rätt fort :)
 
Jag har mått lite halvt dåligt idag. Känt mig nere och trött. Har inte fått sova så mycket på några dagar och jag känner nästan direkt hur depressionen kommer smygande.

Jag har dessutom noll sexlust. Verkligen noll! Det gör mig också deppad. Så fort jag tänker att jag är lite sugen blir jag stressad och orolig att lillan ska vakna mitt i allt så vi får avbryta och ta hand om henne. Löjlig som få!

Inte nog med det så har jag tappat bort mina p-piller. De är försvunna. Då deppade jag ihop totalt och gick och la mig. Skitdag!

Kram :heart
Det är ok att ha noll sexlust. Jag hade ingen sexlust förra gången jag ammade, vilket var i 11 månader. Den kom tillbaka sen, sakta men säkert.
Ring din bm om nya piller så slipper du bekymra dig om de gamla. Det kanske hjälper dig?
 
På sjukhuset i förra veckan mätte de till 67,5 så liksom...det är nog svårt att mäta en sprattlig och glad Knoddrick. :D

Ja spänner de sig minsta lilla så är det stört omöjligt. Min grabb måste mätas det första vi gör, väntar vi så vill han inte alls och drar upp benen som en groda.
 
Hos av var det en bvc sköterska som först stack i ena låret, sen hämtade hon nästa spruta och stack då i andra låret :cry:
Bävar redan inför nästa gång om 2 mån

Stack två gånger hos mig också men jag fick välja sätt att trösta på. Eftersom jag vet att han inte tar bröstet när han är upprörd så fick han nappen och sockerlösning. Funkade faktiskt jättebra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 172
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 341
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 813
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 283
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp