Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väldigt bra nattning men riktig skräpnatt. :down:
Hon började vakna vid tio, sen vaknade hon en gång i timmen hela natten. :crazy:
Har ingen aning om varför, hon verkade inte som att något störde henne och hon somnade om bra varje gång. Men hade hon fått välja så hade hon sovit i min famn och snuttat på bröstet natten igenom.
 
Min fick i båda låren samtidigt. Är inte blyg ännu så gav båda tanterna leenden. Sedan JÄTTEarg i tre minuter max. Har sovit sedan dess, typ 1.5 timme inkl bilresa, flytt från babyskydd till axel och sedan ner i vagnen, amazing!
 
Min ska vaccineras på fredag och det känns så sjukt jobbigt. Funderar på att fråga mormorn om hon kan följa med för jag tror inte jag kommer vara så mycket stöd.
 
Fast jag räknar nog inte vår bvc sköterska som ett känt ansikte för våran bebis direkt :)

Här gör de inte så för att de tycker att barnen tar två stick bättre av ett känt ansikte, än ett stick där en okänd är med.. Men man Får begära det, har de sagt nån gång.. Kanske var det när storasyster var liten.
Men allt är förstås förberett och det går rätt fort :)
 
Jag har heller ingen sexlust men tänker att det får ta den tid det tar helt enkelt.
Känns som det inte är så konstigt mes tanke på att man först burit en bebis i 9 mån, sen tryckt ut den med allt vad det innebär för att sen ha nån hängandes i brösten och dessutom inte sova hela nätter längre.
I en drömvärld skulle jag kanske fått tillbaka lusten men nu är det som det är, den kommer när den kommer :love:
Det viktigaste är ju att man fortsätter visa varandra ömhet och omtanke. Det kan man göra på väldigt många sätt.
 
Jag har heller ingen sexlust men tänker att det får ta den tid det tar helt enkelt.
Känns som det inte är så konstigt mes tanke på att man först burit en bebis i 9 mån, sen tryckt ut den med allt vad det innebär för att sen ha nån hängandes i brösten och dessutom inte sova hela nätter längre.
I en drömvärld skulle jag kanske fått tillbaka lusten men nu är det som det är, den kommer när den kommer :love:

Medans lillan låg i gymmet och sprattla i morse så mös jag och sambon till det :D
Har tydligen lättare att slappna av när hon är vaken.

Lusten finns där men livet gör det besvärligt att orka göra nåt vettigt med lusten :angel:
 
Kram :heart
Det är ok att ha noll sexlust. Jag hade ingen sexlust förra gången jag ammade, vilket var i 11 månader. Den kom tillbaka sen, sakta men säkert.
Ring din bm om nya piller så slipper du bekymra dig om de gamla. Det kanske hjälper dig?

Jag får ringa bm i morgon. Har ändå tappat bort tiden för mitt återbesök dit. Har letat överallt efter de där jädrans pillrerna. Tror soffan har ätit upp dom :nailbiting:
 
Jamen juste, fick för mig att det var Gotlandsrusset ;)
Länge sedan jag såg listan nu

Vi har hunnit med en gång på tre månader här.. Men jag har så svårt att liksom känna mig som Mig och sex när mjölken läcker och det är babygrejer överallt. Svårt att koppla bort "mamma" och tänka på oss då... Fast jag vet att det är så viktigt. Så man inte blir fast i att bara koordinera hushåll och mat liksom
 
Jamen juste, fick för mig att det var Gotlandsrusset ;)
Länge sedan jag såg listan nu

Vi har hunnit med en gång på tre månader här.. Men jag har så svårt att liksom känna mig som Mig och sex när mjölken läcker och det är babygrejer överallt. Svårt att koppla bort "mamma" och tänka på oss då... Fast jag vet att det är så viktigt. Så man inte blir fast i att bara koordinera hushåll och mat liksom

Nu har jag fortfarande lite ont efter förlossningen så därför har vi inte haft penetrerande sex, men känner så väl igen mig i det du skriver med just att koppla bort mamma. Just nu känner jag mig mer som mamma (vilket väl inte är så konstigt egentligen) än som "felicia". Jag hoppas att både mamma och "felicia" kan samspela framöver men cornelis är ju bara 2,5 månad än så det kommer hoppas jag framöver :)
 
Idag har vi spridit lerlukt på sjukhuset igen. Tror att det inte stank stall i a f. :o
(Måste spola rent underredet på vagnen nu.)

Dagens besök på barndagvården (barnmedicin) gick bra och vi höjer medicinen lite. Läkaren var jättenöjd med den skillnad som redan syns på smultronmärket och på alla mätningar och värden. Han är noga med att förklara och alltid svara på alla frågor och han vill tydligt att man som förälder är trygg. :bow:
 
Här finns det lust hos mig de gånger vi hunnit vila ut och hon sover tillförlitligt, men jag har något stök där jag blivit sydd. :(
Jag är överdrivet känslig för beröring på den yttersta och nästan yttersta delarna av slidöppningen (som två ringar med ömhet) så det känns för trångt alternativt gör ont när man bara försiktigt berör området. :down:

Vi har bara haft några få tillfällen hittills där vi ens kunnat ta på varandra än så länge, men resten av utrustningen verkar iallafall fungera som den ska.
Vet inte om det är nerver som störs av amningen, nerver som sparkade bakut på grund av smärtan från kopparspiralen, stumhet i ärret från stygnen i mellangården eller en kombination av de tre. Men det känns jävligt surt oavsett. :meh:
Det verkar gå att stretcha något så när, så förhoppningsvis försvinner det eftersom nerverna vänjs med vanlig beröring igen eller när jag slutar amma.

Men vi tar det lugnt och försiktigt, maken har mycket mer tålamod än mig. :o
Och nu när I sover i eget rum känns det som att chanserna till att öva hat ökat lavinartat.

Jag hoppas bara att jag inte behöver sprättas upp igen av läkare.
 
Jamen juste, fick för mig att det var Gotlandsrusset ;)
Länge sedan jag såg listan nu

Vi har hunnit med en gång på tre månader här.. Men jag har så svårt att liksom känna mig som Mig och sex när mjölken läcker och det är babygrejer överallt. Svårt att koppla bort "mamma" och tänka på oss då... Fast jag vet att det är så viktigt. Så man inte blir fast i att bara koordinera hushåll och mat liksom

Så kände jag förra gången. När det började bli skönt så satte utdrivningsreflexen igång. Sexigt att spruta ner sin man. Med mjölk... :meh:
 
Här finns det lust hos mig de gånger vi hunnit vila ut och hon sover tillförlitligt, men jag har något stök där jag blivit sydd. :(
Jag är överdrivet känslig för beröring på den yttersta och nästan yttersta delarna av slidöppningen (som två ringar med ömhet) så det känns för trångt alternativt gör ont när man bara försiktigt berör området. :down:

Vi har bara haft några få tillfällen hittills där vi ens kunnat ta på varandra än så länge, men resten av utrustningen verkar iallafall fungera som den ska.
Vet inte om det är nerver som störs av amningen, nerver som sparkade bakut på grund av smärtan från kopparspiralen, stumhet i ärret från stygnen i mellangården eller en kombination av de tre. Men det känns jävligt surt oavsett. :meh:
Det verkar gå att stretcha något så när, så förhoppningsvis försvinner det eftersom nerverna vänjs med vanlig beröring igen eller när jag slutar amma.

Men vi tar det lugnt och försiktigt, maken har mycket mer tålamod än mig. :o
Och nu när I sover i eget rum känns det som att chanserna till att öva hat ökat lavinartat.

Jag hoppas bara att jag inte behöver sprättas upp igen av läkare.

Första gången vi hade sex efter stora gjorde det nästan lika ont som när jag blev av med oskulden. Men det försvann snabbt. Vi har inte haft något sex ännu för jag är alltid så jäkla trött på kvällarna när barnen somnat. Sambon lägger sig flera timmar efter mig för han behöver inte så mycket sömn. Jag är sugen men tröttheten är just nu större. Vi tar däremot ofta på varandra och kramas ofta (och då får vi skäll av dottern för hon ska minsann också vara med :D) eller ligger sked i soffan, och då brukar jag somna :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 480
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 704
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 942
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 507
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp