Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Liten var med mig på jobbet idag! Han skötte sig fint, sov större delen av tiden och jag fick så sakteliga tillbaka känslan i att hantera pensel, porslin och handstycke. Så jäkla härligt! Har saknat mina goa arbetskamrater och lilleman charmade chefen som sprang runt med honom ett bra tag i famnen :love: Sov på tåget både dit och hem. Men det märktes att det ändå tog på honom att vara borta, han däckade innan 21 :D
 
Första gången vi hade sex efter stora gjorde det nästan lika ont som när jag blev av med oskulden. Men det försvann snabbt. Vi har inte haft något sex ännu för jag är alltid så jäkla trött på kvällarna när barnen somnat. Sambon lägger sig flera timmar efter mig för han behöver inte så mycket sömn. Jag är sugen men tröttheten är just nu större. Vi tar däremot ofta på varandra och kramas ofta (och då får vi skäll av dottern för hon ska minsann också vara med :D) eller ligger sked i soffan, och då brukar jag somna :cautious:
Vi kramas och allmänt tar mycket på varandra numera, I har haft en väldigt känslig mys-radar så i början kunde en hand på den andras axel eller hår utlösa ett vrål från bebisen. :rofl:
Tack och lov så har hennes radar blivit sämre, men det går att väcka henne från rummet intill om jag ger maken en komplimang. :confused::rofl:

Förstår att det blir ännu snävare med tid och möjligheter när ni har ett storasyskon också, men det låter otroligt mysigt att hon vill vara med och få kramar. :love:

Känslan för mig är värre än när jag förlorade oskulden, men otroligt lik hur det var de första gångerna jag använde menskopp. :idea: Så jag tror också det går över med lite kontinuitet, men det känns bra att skriva av sig då jag är otålig. :D
 
För mig har det också känts som jag förlorade oskulden de andra två (?) gångerna vi haft sex efter förlossningen. Det har varit snustorrt och känts som jag ska spricka typ. Men jag tror att så länge man tar det lugnt, inte stressar över det och myser på andra sätt så kommer det tillbaka. Så länge allt är som det ska där nere såklart. Men jag håller med om att det är svårt att slappna av och koppla bort bebis.
 
Här finns det lust hos mig de gånger vi hunnit vila ut och hon sover tillförlitligt, men jag har något stök där jag blivit sydd. :(
Jag är överdrivet känslig för beröring på den yttersta och nästan yttersta delarna av slidöppningen (som två ringar med ömhet) så det känns för trångt alternativt gör ont när man bara försiktigt berör området. :down:

Vi har bara haft några få tillfällen hittills där vi ens kunnat ta på varandra än så länge, men resten av utrustningen verkar iallafall fungera som den ska.
Vet inte om det är nerver som störs av amningen, nerver som sparkade bakut på grund av smärtan från kopparspiralen, stumhet i ärret från stygnen i mellangården eller en kombination av de tre. Men det känns jävligt surt oavsett. :meh:
Det verkar gå att stretcha något så när, så förhoppningsvis försvinner det eftersom nerverna vänjs med vanlig beröring igen eller när jag slutar amma.

Men vi tar det lugnt och försiktigt, maken har mycket mer tålamod än mig. :o
Och nu när I sover i eget rum känns det som att chanserna till att öva hat ökat lavinartat.

Jag hoppas bara att jag inte behöver sprättas upp igen av läkare.
Sjukgymnasten som är kopplad till BB rekommenderade att massera ärren lätt med t ex intimolja. Just för att hjälpa till i beröringsläkningen. Fick samma tips när jag opererade handleden, att mjukt massera ärrområdet.
 
@supersonic @clusia
Tack för att ni delar med er. :heart
Det har gjort mig betydligt lugnare.

Jag upplevde förra gången att det var mycket hysch-hysch kring de första gångerna så jag bestämde mig för att inte alls vara så tyst om sånt. Jag menar, man är förändrad efteråt om man som jag spruckit en del och blivit sydd. Inget konstigt. Ändå pratas det inte alls om det? :confused: Alltid skönt att kunna bidra med någon positiv erfarenhet :D
 
Vi har faktiskt inte provat än. Vi är båda väldigt trötta på kvällarna och Knoddrick har krävt mycket tid och ork. Dessutom är hon ganska ofta vaken till typ 22 på kvällarna...
Dessutom har maken inte köpt gummi än. Jag vägrar att göra det. Av ren princip. För jag gör så himla mycket annat åt honom (och som han inte alltid ser), så har han en enda sak han ska göra så tänker jag inte serva honom i det.
 
Min fiffi är helt annorlunda. Ibland skulle jag absolut behöva karta och kompass :angel:

En blygläpp har ett stort jack. Bm sydde men varnade mig om att jag kanske skulle behöva snygga till det efteråt. Den andra läppen har ett hål rakt igenom :eek:
Den med jacket är besvärlig då den ofta kommer i kläm, det kan göra ont :down:

Jag ska ta tag i det där när jag orkar i framtiden.
 
Vi kramas och allmänt tar mycket på varandra numera, I har haft en väldigt känslig mys-radar så i början kunde en hand på den andras axel eller hår utlösa ett vrål från bebisen. :rofl:
Tack och lov så har hennes radar blivit sämre, men det går att väcka henne från rummet intill om jag ger maken en komplimang. :confused::rofl:

Förstår att det blir ännu snävare med tid och möjligheter när ni har ett storasyskon också, men det låter otroligt mysigt att hon vill vara med och få kramar. :love:

Känslan för mig är värre än när jag förlorade oskulden, men otroligt lik hur det var de första gångerna jag använde menskopp. :idea: Så jag tror också det går över med lite kontinuitet, men det känns bra att skriva av sig då jag är otålig. :D

Jag känner igen det där med radar på bebis :rofl:

Här har det hänt ett flertal gånger att E brutit ihop totalt innan jag ens hunnit lägga mig ner bredvid sambon. Vi kan inte låta bli att garva lite åt det :D
 
Minns ni mina problem med snusk under Is haka? Vi har tvättat av och smort med inotyol varje dag och det ser jättefint ut nu. Men hon har bytt taktik för att slippa... Förut blev hon sur och arg men nu så kniper och ihop hakan med halsen och gapskrattar. :laugh: Tror hon är kittlig eller nåt men det är ju helt omöjligt att inte börja skratta själv. :cautious:
 
Här är de också klent med sexande. Två gånger på fem månader *host*
Delvis ställde mitt ben till det och så har jag en hudflik/jack i slidan som irriterar vid sex. Kommer troligen från att de rev med spekelumet när vi var på kontroll för igångsättning. Syddes 30 timmar senare. Borde gå privat för troligen går de väl att fixa (klippa bort?) men har inte råd nu
 
Äntligen har E börjat uppskatta magläge så idag har vi kört magläge maraton vi också. Hon blir dock fort trött.

Vi bråkar dock fortfarande med envis eksem :mad: smörjer, luftar och smörjer. Jag undrar hur hon kommer ta ännu varmare dagar än vad vi har då hon är helt kokhet stackarn redan nu i 20+. Eksemet gillar verkligen värme också :arghh:
 
Ja visst är det så!

Sen kan jag kanske tycka att "man borde komma på nåt bättre sätt" än just 2 olika stick i varsitt lår med om än väldigt kort stund emellan..
Här sticker de också båda sprutorna samtidigt just för att det ska upplevas som ett stick (fast de sticker i varsitt ben förstås) och inte två separata. L grät först och "svor" lite åt barnmorskorna när de lämnade rummet - väldigt gulligt även om man såklart tyckte synd om henne också :heart.

Neeej, skriv inte så!

Jag har släpat upp sittdelen, men inte bytt än. Jag vill inte. :arghh: :arghh: :arghh:

Funkar det med en mjuklift i det här varma vädret? Eller andra tips på hur bebis kan sova tryggt i sittdelen?
En i föräldragruppen har en stor sittdyna som ska passa i sittdelen till Bugaboo så jag tänkte köpa en sådan nu i helgen! Ibland duger det fint att ligga men allt oftare så blir den lilla damen uttråkad och då är det bära - och köra vagnen samtidigt - som gäller... :grin: Hoppas att sittdelen kan råda bot på det!
 
Sexet här har funkat förvånansvärt bra även om det är lite upp och ned med lusten. Det är inte precis som innan förlossningen men tror att lite knipövningar kanske kan råda bot på detta :angel:.
Upplever dock att det är svårt att tajma in när båda har lust och ork. Ingen av oss är helt bekväma med att ha henne i samma rum - även fast hon sover i egen säng - så det utesluter ju vissa tillfällen.
 
Knasbaby igår. Han tog en tupplur mellan 17-18. Vilket ledde till att han somna först 22. Tre timmar efter normal tid. Han låg glatt i sin säng och knäckte koden riktigt ordentligt att svänga på magen (tidigare har de varit rätt spontant nu och då. Igår blev de en rolig lek att svänga från egen säng till mammas. Om och om igen.

Inatt vaknade jag av att han svängt sig i sömnen. Han får träna lite mera på att sova på magen. Hitta honom med ansiktet rakt ner i madrassen. Och så väckte jag honom så klart när jag svängde.

Nu,off to woooooork :cool:
 
Sexet här har funkat förvånansvärt bra även om det är lite upp och ned med lusten. Det är inte precis som innan förlossningen men tror att lite knipövningar kanske kan råda bot på detta :angel:.
Upplever dock att det är svårt att tajma in när båda har lust och ork. Ingen av oss är helt bekväma med att ha henne i samma rum - även fast hon sover i egen säng - så det utesluter ju vissa tillfällen.

+1 på det sista. Men vi kom över det efter ett tag ;) Vårt stora barn sov inne hos oss tills hon var ca 15 månader, till slut sexode vi på ändå :p Drygt om hon vaknade men så är det, snabbisar funkar också :D
 
Idag ska vi dra till stranden, vi har en insjö (konstgjord) och en strand vid havet att välja på. Den vid insjön brukar vara bäst så vi drar dit. Har ett UV-tält från stora barnet som lillebror nu får ta över, riktigt bra grej! Kan sitta inne i det och amma också :D Sambon gör matsäcken, makroner.... Han ska jämt krångla till saker :p
 
Äntligen har E börjat uppskatta magläge så idag har vi kört magläge maraton vi också. Hon blir dock fort trött.

Vi bråkar dock fortfarande med envis eksem :mad: smörjer, luftar och smörjer. Jag undrar hur hon kommer ta ännu varmare dagar än vad vi har då hon är helt kokhet stackarn redan nu i 20+. Eksemet gillar verkligen värme också :arghh:

Gött när man kan köra på magläge också!
Eksem vet jag alltför väl hur jobbigt det är i värme. Det blir dessutom ännu värre när jag svettas. Kolla krämerna ni smörjer med också, är de väldigt feta så har iaf jag problem med att det lägger sig som en hinna ovanpå och hindrar luftning vilket gör att det blir mer irriterat och kliar som attan. Jag smörjer mig sällan på sommaren på dagarna just för att det täpper till, utan tar det mot kvällen när jag duschat av mig svett och kan bli sval igen. Prata med bvc? De kanske kan ge några tips?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 497
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 720
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 950
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 543
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp