Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inatt har I haft den bästa natten i sitt liv.

Gick att lägga vid halv sju på kort tid, sen ett litet vaknande efter kanske en halvtimme. Sen sov hon till 22 och somnade om när maken plockade upp henne. :eek:
Jag vaknade 20 min innan henne vid två-tiden för att se att hon fortfarande levde. O_o Amningen gick in i vargatimmen (mellan tre och fyra) då ett vaknande normalt resulterar i 1 & 1/2 h sövning. :crazy: Men nu gick hon att lägga sovandes, hon rullade över på sida och sen sov hon till 07. :banana:
Jag är...pigg. O_o
Haha så olika det är. Det där är en dålig natt för mig. :D:angel:
 
Den här helgen är jag och I helt ensamma. Vi passar mina föräldrars katter men min sambo är sjuk så han sitter i karantän hemma. (Då slapp vi spärra av huset också så vår katt inte slåss med föräldrarnas). Vi får se hur det går, eller snarare det går som det går. Är ju Falsterbo den här helgen och dom har kanalen Horse & Country så jag har ju att göra förutom att gå promenader mellan sommarhagarna. :love:
 
Tanka, tanka, tanka, tanka...
Ska bli skönt att komma hem. Idag ska vi åka båt igen. Mamma följer med oss hem imorn, så att jag inte behöver köra 30 mil själv igen. Maken lääängtar efter oss.

Knoddrick är för övrigt galet förtjust i en av sina småkusiner. Blir helt förtrollad och till sig av synen på henne och ser ut att vilja äta upp henne. Så gulligt och fascinerande.
 

Nu är vi påväg :D
Jag är så trött O_o men oj vad skönt att köra med sovande passagerare, vi åkte igår vid 21och var framme i sthlm 04.. Hängde I bilen i 45 min.. Men sen blev det för mycket myror i brallan på de större barnen, så ut på promenad med hund och ungar inkl en stunds lek på lekplats typ mitt I natten :p Äntligen lite somnar iaf :love:
@malumbub du får vinka I hamnen om det är grace ni ska åka med :p
 
Inatt har I haft den bästa natten i sitt liv.

Gick att lägga vid halv sju på kort tid, sen ett litet vaknande efter kanske en halvtimme. Sen sov hon till 22 och somnade om när maken plockade upp henne. :eek:
Jag vaknade 20 min innan henne vid två-tiden för att se att hon fortfarande levde. O_o Amningen gick in i vargatimmen (mellan tre och fyra) då ett vaknande normalt resulterar i 1 & 1/2 h sövning. :crazy: Men nu gick hon att lägga sovandes, hon rullade över på sida och sen sov hon till 07. :banana:
Jag är...pigg. O_o

Härligt! :D
 

Nu är vi påväg :D
Jag är så trött O_o men oj vad skönt att köra med sovande passagerare, vi åkte igår vid 21och var framme i sthlm 04.. Hängde I bilen i 45 min.. Men sen blev det för mycket myror i brallan på de större barnen, så ut på promenad med hund och ungar inkl en stunds lek på lekplats typ mitt I natten :p Äntligen lite somnar iaf :love:
@malumbub du får vinka I hamnen om det är grace ni ska åka med :p

Sötnos! :love:
 
Här har vi bra nätter med lilleman, han sover oftast 20-06. Kvällarna är fortfarande lite stökiga, vissa mer än andra men jag tror mer och mer på utvecklingssprånget än att det skulle vara maten han smakar. F ö gillar han majs - jättemycket :D
Däremot vaknade dottern häromnatten, andra gången tog sambon in henne till vår säng men då låg hon och petade på mig och viskade "mamma" hela tiden så jag bar tillbaka henne till sin säng. La mig vid fotändan och väntade på att hon skulle somna. Tiden gick... Jag hörde hur sambon gjorde sig iordning på bottenvåningen för att lägga sig, klockan var nog runt ett. Dottern fick dricka och kissa men somnade inte. Började viska "mamma" igen och då tröttnade jag och sa till henne att nu skulle jag gå in i min säng och hon fick ligga i sin. Det krävdes några tillsägningar att hon skulle gå och lägga sig så helt plötsligt var klockan fyra. Så när lilleman väckte mig vid sex var jag ju lagom pigg...
 

Nu är vi påväg :D
Jag är så trött O_o men oj vad skönt att köra med sovande passagerare, vi åkte igår vid 21och var framme i sthlm 04.. Hängde I bilen i 45 min.. Men sen blev det för mycket myror i brallan på de större barnen, så ut på promenad med hund och ungar inkl en stunds lek på lekplats typ mitt I natten :p Äntligen lite somnar iaf :love:
@malumbub du får vinka I hamnen om det är grace ni ska åka med :p
Oj så söt en kan vara! :love:
 

Nu är vi påväg :D
Jag är så trött O_o men oj vad skönt att köra med sovande passagerare, vi åkte igår vid 21och var framme i sthlm 04.. Hängde I bilen i 45 min.. Men sen blev det för mycket myror i brallan på de större barnen, så ut på promenad med hund och ungar inkl en stunds lek på lekplats typ mitt I natten :p Äntligen lite somnar iaf :love:
@malumbub du får vinka I hamnen om det är grace ni ska åka med :p
Vi åker Amorella och möter Grace i Mariehamn. :D
Just nu ligger vi i dubbelsängen och tittar på kür från Falsterbo. :banana:

Vi började dagen med att byta bajsblöja i bilen, utanför mosters hus, precis när vi låst dörren (utan nyckel) och knäppt säkerhetsbältena...och sen igen på bildäck (plus kläder på både Knoddrick och min mamma, som tagit upp Knoddrick i knät för att trösta henne)...och nån timme senare i hytten... :D:turd::bump:
Knoddrick har sovit bara korta stunder idag, så eftermiddagen och kvällen blir intressant.
 
Då "ses" vi ju strax:laugh:


Vet att det varit lite prat om tandsprickning i tråden, men har lite kass uppkoppling för att kunna söka.. När var hur kommer febern om den kommer?
 
Vi åker Amorella och möter Grace i Mariehamn. :D
Just nu ligger vi i dubbelsängen och tittar på kür från Falsterbo. :banana:

Vi började dagen med att byta bajsblöja i bilen, utanför mosters hus, precis när vi låst dörren (utan nyckel) och knäppt säkerhetsbältena...och sen igen på bildäck (plus kläder på både Knoddrick och min mamma, som tagit upp Knoddrick i knät för att trösta henne)...och nån timme senare i hytten... :D:turd::bump:
Knoddrick har sovit bara korta stunder idag, så eftermiddagen och kvällen blir intressant.

Knoddrick sover! Mamma gick för att äta. Jag bläddrar tv-kanaler. Vinkar till andra båten genom väggarna.
 
Då "ses" vi ju strax:laugh:


Vet att det varit lite prat om tandsprickning i tråden, men har lite kass uppkoppling för att kunna söka.. När var hur kommer febern om den kommer?

Vår dotter fick ett par dagar innan, eller samma dag de bröt igenom. Men det finns säkert fler varianter.
 
Idag har E haft en dålig dag. Tog väl igen den strålande dagen vi hade igår :angel:

Vågade för första gången äta ute med henne igår. Det hade inte hänt för några månader sen. Hon var som en solstråle under hela restaurangvistelsen men bröt ihop i bilen av trötthet. Somnade när vi kom hem helt utslagen i soffan och sov i två timmar.

Idag har hon nog varit påverkad av natten som var. Hon vaknade flera gånger och skrek, troligen mardrömmar. Halv fem fick hon komma till mig då hon var jätte ledsen. Sov sen till halv sju. Både hon och jag är jätte trötta efter typ 8 vakna stunder under natten :crazy:

Sen vet jag inte om hon är på g in i utvsprång 6. Troligen.

Annars har hon blivit mycket stadig och kan sitta själv korta stunder. Ler typ så fort vi tittar på henne :love:
 
Hej och hå. Några dåliga nätter med gallskrik där jag inte hittar orsak. (Vill inte...amma,sova nära,sova själv. Torr blöja.) tungt.

Idag åkte hästen på tillridning minst en månad. Halleluja säger jag bara.
 
Första natten hemma avklarad och vi är nöjda. Knoddrick drömde massor och ylade i sömnen igår kväll, men har sen egentligen bara väckt mig en gång...eftersom jag inte hunnit somna vid midnatt när hon letade tutte.

Maken påstår att bebis varit ledsen/orolig inatt och att jag inte vaknat av det...men det kan lika gärna (typ mer troligt) att han drömt det. Nåja, hon ligger och tokflinar just nu, så hon verkar i a f nöjd.

Blev stor skillnad att ha med en person till i bilen. Så mycket smidigare. Knoddrick sov 75% av resan, om inte mer.

Feberkänningar i några dagar. Tror det kommer spricka upp en tand när som helst.
 
Här är för-fasen till utvecklingssprång nr 5 inte varit nådigt... Övernattningen hos vännerna för ett par veckor sedan gick över förväntan men i princip alla nätter - och framför allt nattningar - sedan dess har varit hemska. Någon i tråden nämnde när de får till skriken som de blir alldeles svettiga och hostiga av och sådana har vi haft varje kväll här :(. Nattningarna tar minst 1½ timme och kan börja väldigt fint med pyjamas, flaska och sagostund men så fort L inser att hon ska sova blir hon vansinnigt arg och så börjar det... Nätterna har också varit orolig med många uppvak och ibland är hon otröstlig uppåt en timme.

Dock var sov hon hela resan på ca 50 mil ner till svärfar med ett uppvak då vi pausade för att äta. Resan hem var hon väldigt ledsen första timmen (blev många stopp då) innan hon somnade och sov hela vägen hem :).
 
Hej och hå. Några dåliga nätter med gallskrik där jag inte hittar orsak. (Vill inte...amma,sova nära,sova själv. Torr blöja.) tungt.

Vi har haft samma visa här och jag tror att L drömmer mycket och det är därför hon vaknar. Blöjan torr även här och hon är inte intresserad av äta heller. Vyssa och bära är det enda som har funkat även om det tagit lång tid... Man själv är helt slut efter sådana nätter för det är inte som hon sover igen det morgonen eller dagarna.
 
Idag känner jag bara att jag önskar det gick att sälja barn på blocket. Vilken skitdag! Tackar högre makter för att min sambo gick in och styrde upp annars hade jag nog kraschat som en blöt fläck. Stackars E som har en mamma som inte orkar :cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 484
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 710
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 947
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 525
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Arbetsintervju
  • Den första tråden

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp