Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag känner jag bara att jag önskar det gick att sälja barn på blocket. Vilken skitdag! Tackar högre makter för att min sambo gick in och styrde upp annars hade jag nog kraschat som en blöt fläck. Stackars E som har en mamma som inte orkar :cry:

Tvärtom! E kan skatta sig lycklig över att ha en mamma som bryr sig! Det är helt ok att känna så som du gör, jag har själv en treåring till salu då och då :angel: Skönt med sambon!
 
Tror vi har allt möjligt på gång här :crazy: Lilleman äter oftare fastän han får smakportioner nästan varje gång han ammas, kvällarna är gnälliga och stundtals skrikiga (med tillhörande hosta) och på dagarna ligger han konstant och gnäller "mmmmmmm mmmmmmm". Han vill inte låta mig titta i munnen men han har fingrarna eller annat i munnen allt som oftast och är varmare än vanligt men ingen feber. Undrar om han har växtvärk ovanpå allt.
Ibland är det helt enkelt inte alls lätt att vara liten.
Sambon och jag måste köpa ny säng så vi var iväg idag för att börja nånstans. Fick pratat med en jättetrevlig försäljare och när han skulle prata med andra kunder lite snabbt så tyckte lilleman att det var dags för mat så jag fick snällt sätta mig och ge mat. Vi hann färdigt innan säljaren kom tbx :D
 
Puh. Totalt 25 mil i bil idag. G sov endast 40 min av de totala 4 timmarna vi körde. Resten var han ledsen och skrek. Hoppas verkligen mannen får jobbet så vi inte körde "i onödan"
 
Här måste vi skaffa ponny. Var och hälsade på en vän idag som har inackstall, några getter, katter och en hund. Lyckligare bebis får man leta efter. Hon skulle klappa på alla djuren och varje gång hon snuddade vid shettisen så började hon skratta. :love:
Knoddrick visar tydligt att hon älskar alla djur hon ser. Katterna här hemma (jättemysigt och skrattlockande att känna på dem med händer och fötter), hundvalpen i stallet, hästarna. :heart
Vågar inte tänka tanken om en egen A-ponny. Det skulle vara alldeles för svårt att låta bli att utöka familjen och sen skulle jag vara fast med den för evigt. Och om 16 år har Knoddrick ju vuxit ur alla ponnys, om inte tidigare med tanke på sin storlek...och jag har faktiskt varken tid eller råd med 5 ponnys till. :D
 
Tror vi har allt möjligt på gång här :crazy: Lilleman äter oftare fastän han får smakportioner nästan varje gång han ammas, kvällarna är gnälliga och stundtals skrikiga (med tillhörande hosta) och på dagarna ligger han konstant och gnäller "mmmmmmm mmmmmmm". Han vill inte låta mig titta i munnen men han har fingrarna eller annat i munnen allt som oftast och är varmare än vanligt men ingen feber. Undrar om han har växtvärk ovanpå allt.
Ibland är det helt enkelt inte alls lätt att vara liten.
Sambon och jag måste köpa ny säng så vi var iväg idag för att börja nånstans. Fick pratat med en jättetrevlig försäljare och när han skulle prata med andra kunder lite snabbt så tyckte lilleman att det var dags för mat så jag fick snällt sätta mig och ge mat. Vi hann färdigt innan säljaren kom tbx :D
Knoddrick har också varit varmare än normalt. Det kliar jättemycket i munnen, verkar det som. Och så ska hon smaka på ALLT.

Blev ni något klokare eller kanske t o m en säng rikare?
 
Knoddrick visar tydligt att hon älskar alla djur hon ser. Katterna här hemma (jättemysigt och skrattlockande att känna på dem med händer och fötter), hundvalpen i stallet, hästarna. :heart
Vågar inte tänka tanken om en egen A-ponny. Det skulle vara alldeles för svårt att låta bli att utöka familjen och sen skulle jag vara fast med den för evigt. Och om 16 år har Knoddrick ju vuxit ur alla ponnys, om inte tidigare med tanke på sin storlek...och jag har faktiskt varken tid eller råd med 5 ponnys till. :D
Gosigt! :love: Jag vill bli ponnymorsa :D hehe. Är så kort så jag kan rida ponny ibland om det skulle vara så.
 
Knoddrick har också varit varmare än normalt. Det kliar jättemycket i munnen, verkar det som. Och så ska hon smaka på ALLT.

Blev ni något klokare eller kanske t o m en säng rikare?

Vi blev något klokare. Sängdjungeln blev lite mindre, som en sängskog :D Men nåt måste vi göra snart, både sambon och jag vaknar ofta med ont i ryggen.
 
Idag ska vi hämta vagnen. Jag och mamma åker medans sambon stannar hemma med E. Ska bli skönt att få ha en hel dag med mamma efter gårdagen.

Nu hoppas jag att hjulen håller. Vi får med oss reservhjul hem ifall det skulle bli något igen.
 
L vaccinerades igår och efter en mindre smärtsam nattning så sov hon hela natten (21-05) ! :nailbiting: Tyvärr sov inte jag lika bra utan vaknade som vanligt varannan timme - så typiskt! :p
Idag har vi haft lite feber som hållit i sig från gårdagen och lillan har fått alvedon ett par gånger. Sömnen under dagen har varit sisådär så hoppas på en till natt där hon sover ordentligt så hon får vila upp sig :heart.
 
Vi ska ta nr 2 nästa vecka. Minns att andra sprutan var jobbigast med storebror. Hoppas A får det lättare.

Hon far ikring nu, backar, rullar och släpar sig dit hon vill. Oftast är hon en solstråle, men talar tydligt om när det blir fel. Som när hon vill ha mer smakportioner eller faktiskt tycker att bestick verkar vara utmärkta bäbisleksaker.

Sömnen på dagen varierar oerhört. Men somnar för natten mellan 21-22 och sover till 6-8. Då kan hon "vakna" (hon blir orolig, men vaknar inte helt) och vilja äta /bara snutta 2-4 ggr. Tagit upp sittdelen till storebrors gamla Brio.. Känns helt galet,men ska prova och se hur hon sitter i den och om hon är nöjd. Annars blir det till att träna mera ruck med sjalen antar jag... För hon är tung på magen nu. Även om jag får till Hip Carry ganska bra så blir det tungt på längre sträckor.
 
Vi ska ta nr 2 nästa vecka. Minns att andra sprutan var jobbigast med storebror. Hoppas A får det lättare.

Hon far ikring nu, backar, rullar och släpar sig dit hon vill. Oftast är hon en solstråle, men talar tydligt om när det blir fel. Som när hon vill ha mer smakportioner eller faktiskt tycker att bestick verkar vara utmärkta bäbisleksaker.

Sömnen på dagen varierar oerhört. Men somnar för natten mellan 21-22 och sover till 6-8. Då kan hon "vakna" (hon blir orolig, men vaknar inte helt) och vilja äta /bara snutta 2-4 ggr. Tagit upp sittdelen till storebrors gamla Brio.. Känns helt galet,men ska prova och se hur hon sitter i den och om hon är nöjd. Annars blir det till att träna mera ruck med sjalen antar jag... För hon är tung på magen nu. Även om jag får till Hip Carry ganska bra så blir det tungt på längre sträckor.
Jag ska oxå försöka våga rygga mer. 8,5 kg extra på magen är tungt. Speciellt med 35 kg övervikt.

Provade sittdelen idag. Inget tydligt svar från Knoddrick. Provar mer imorn.
 
6månadersbesök på BVC igår (blir 6 månader nästa vecka). 8,5 kg, 71 cm, undersökningar u.a., passade på att svara på läkarens alla frågor om smultronmärket, medicinen och hur Knoddrick reagerat samt visa bild på hur stor bulan var innan medicineringen. Känns bra att kunna lära en läkare på Närhälsan nånting. Framför allt att hon lyssnade.
 
Idag känner jag bara att jag önskar det gick att sälja barn på blocket. Vilken skitdag! Tackar högre makter för att min sambo gick in och styrde upp annars hade jag nog kraschat som en blöt fläck. Stackars E som har en mamma som inte orkar :cry:

Bara idag? Vill lägga mina barn i en låda, betala för en enkelbiljett till Afrika och sen bara sova!

Min 3,5 åring är värre än värst och jag blir helt skogstokig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 562
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 797
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 970
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 605
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp