Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har haft sittdel i två månader... Lilleman vägrade liggdelen.

Vi har 6-månaderskontroll den 27e nästa vecka, en dag innan han blir sex månader. Tyvärr är det hos den bvc-tanten jag inte gillar.

Dagarna består nu bara av gnäll, gnäll och ännu mera gnäll och vissa kvällar även mycket skrikande. Men det händer nog väldigt mycket för honom både i kropp och knopp. Han vill vara väldigt mycket i famnen vilket inte är likt honom alls. Tänderna spökar, nya smaker, han står på händer och knän och gungar men blir frustrerad över att han inte kommer framåt. Som tur är sover han ändå 20-06 utan uppvak fortfarande. Men han har nog en rejäl växtperiod för han är hungrig oftare än vanligt trots smakportioner (2-3 msk) vid nästan varje amningstillfälle.
 
Här firar vi fredag, helg och semesterstart för maken genom att spendera kvällen på barnakuten.

Jag skulle "bara" amma lite snabbt liggandes tvärs över sängen. Som jag gör flera gånger per dag. Tydligen somnade jag. För jag vaknade av att Knoddrick illskrek från golvet.

Paniken, adrenalinpåslaget, CHOCKEN, oron, skuldkänslorna...

Knoddrick mår bra. Hon var inte riktigt sig själv efteråt, loj och låg och lite svår att få kontakt med, när hon slutat illgråta. Känns bra att ha fått henne kollad. Nu hoppas jag på en bra natt, för oss alla.

Kommer aldrig mer amma liggandes tvärs över sängen.
 
Här firar vi fredag, helg och semesterstart för maken genom att spendera kvällen på barnakuten.

Jag skulle "bara" amma lite snabbt liggandes tvärs över sängen. Som jag gör flera gånger per dag. Tydligen somnade jag. För jag vaknade av att Knoddrick illskrek från golvet.

Paniken, adrenalinpåslaget, CHOCKEN, oron, skuldkänslorna...

Knoddrick mår bra. Hon var inte riktigt sig själv efteråt, loj och låg och lite svår att få kontakt med, när hon slutat illgråta. Känns bra att ha fått henne kollad. Nu hoppas jag på en bra natt, för oss alla.

Kommer aldrig mer amma liggandes tvärs över sängen.
❤️
 
Här firar vi fredag, helg och semesterstart för maken genom att spendera kvällen på barnakuten.

Jag skulle "bara" amma lite snabbt liggandes tvärs över sängen. Som jag gör flera gånger per dag. Tydligen somnade jag. För jag vaknade av att Knoddrick illskrek från golvet.

Paniken, adrenalinpåslaget, CHOCKEN, oron, skuldkänslorna...

Knoddrick mår bra. Hon var inte riktigt sig själv efteråt, loj och låg och lite svår att få kontakt med, när hon slutat illgråta. Känns bra att ha fått henne kollad. Nu hoppas jag på en bra natt, för oss alla.

Kommer aldrig mer amma liggandes tvärs över sängen.

Tyvärr är det sånt som händer ibland. Tänk istället att ni agerade och kollade upp Knoddrick! Sånt är det bra och omtänksamma föräldrar som gör :heart
 
Lilleman sov 20-8. Vaknade av sprängfyllda bröst vid 7 och var tvungen att tömma dem lite. Nu har han satt igång med det dagliga gnällandet....
 
Här firar vi fredag, helg och semesterstart för maken genom att spendera kvällen på barnakuten.

Jag skulle "bara" amma lite snabbt liggandes tvärs över sängen. Som jag gör flera gånger per dag. Tydligen somnade jag. För jag vaknade av att Knoddrick illskrek från golvet.

Paniken, adrenalinpåslaget, CHOCKEN, oron, skuldkänslorna...

Knoddrick mår bra. Hon var inte riktigt sig själv efteråt, loj och låg och lite svår att få kontakt med, när hon slutat illgråta. Känns bra att ha fått henne kollad. Nu hoppas jag på en bra natt, för oss alla.

Kommer aldrig mer amma liggandes tvärs över sängen.
 
Jag tog en paus med smaksensationerna för att testa igår igen med melon. I hade panikont i magen på kvällen som slutade i kaskadspyor. Nu ger jag upp och inväntar bvc den 31.

Hon sov för övrigt 22-9 utan att äta natten torsdag-fredag. Tvångsmatade henne men hon var så loj och bara somnade om. :( tack och lov piggade hon på sig när hon fick lite vatten på en sked annars hade jag fått ringa sjukan.
 
Alltså skjut mig någon så jag slipper höra gnället :banghead: Den här utvecklingsfasen är utan tvekan den värsta hittills, inräknat båda barnens faser. Ingenting är bra. Sambon och jag är redigt trötta vid det här laget.
 
Nä okej nu ger jag upp på riktigt. Kunde inte hålla mig och hon fick smaka på lite mango. Hon är ju så söt och vill verkligen smaka, hon är så intresserad. Men nä spydde upp allt igen. Nu skiter jag i det och ringer till bvc på måndag.
 
Nä okej nu ger jag upp på riktigt. Kunde inte hålla mig och hon fick smaka på lite mango. Hon är ju så söt och vill verkligen smaka, hon är så intresserad. Men nä spydde upp allt igen. Nu skiter jag i det och ringer till bvc på måndag.
Håller med @supersonic; klokt.

Sigrid hade lite blod i sitt bajs idag. Vi tolkar det till en reaktion på att jag drack mjölk för två dagar sen. Så nu backar jag med provokationen igen.
 
Finns det nån som kan ge er en kvarts paus?

Vi får oftast paus på vars ett håll, t ex var jag ute och red på eftermiddagen och sambon iväg på förmiddagen och slog ut lite golfbollar. Vi har så svårt för att lämna iväg när något av barnen är så här, speciellt den här fasen där alla människor är hemska utom mamma och pappa (även om hans reaktion är en piss i Mississippi jämfört med dottern). Jag kan inte sluta tänka på det då och blir stressad istället. Åker jag däremot till stallet och sambon är hemma med barnen kan jag slappna av och släppa det. Så när jag kom hem var jag full av ny energi och kunde ta sista gnällpasset samt läggning. Nu har han sovit fyra timmar och sambon och jag flöt ut i soffan typ...
Andra kvällen i rad vi kände oss tvungna att ge Alvedon och då har gnället minskat en del. Han känns jättevarm men tempen är strax över 37 bara. Han brukar ligga runt 36,6.
Dottern är så söt vid honom när han är ledsen. Hon kramar, pussar och stryker honom över hjässan för att lugna honom :love:
 
Vi får oftast paus på vars ett håll, t ex var jag ute och red på eftermiddagen och sambon iväg på förmiddagen och slog ut lite golfbollar. Vi har så svårt för att lämna iväg när något av barnen är så här, speciellt den här fasen där alla människor är hemska utom mamma och pappa (även om hans reaktion är en piss i Mississippi jämfört med dottern). Jag kan inte sluta tänka på det då och blir stressad istället. Åker jag däremot till stallet och sambon är hemma med barnen kan jag slappna av och släppa det. Så när jag kom hem var jag full av ny energi och kunde ta sista gnällpasset samt läggning. Nu har han sovit fyra timmar och sambon och jag flöt ut i soffan typ...
Andra kvällen i rad vi kände oss tvungna att ge Alvedon och då har gnället minskat en del. Han känns jättevarm men tempen är strax över 37 bara. Han brukar ligga runt 36,6.
Dottern är så söt vid honom när han är ledsen. Hon kramar, pussar och stryker honom över hjässan för att lugna honom :love:
Alltså, jag fattar precis. Bra att ni har ett så bra samarbete. Ni visar barnen trygghet och kärlek. Hoppas fasen går över snabbt.
 
Alla andra sover. Jag har svårt att lägga mig ner. Mår asdåligt.

:heart

När Gabriel var tre veckor var jag ett vrak efter all pumpning mm. Somnade efter att jag hade matat honom i soffan och vaknade som du, när han gled ur famnen. Sedan låg han så malplacerat på golvet och skrek (minns den bilden så tydligt).

Barnläkaren på akuten minns jag bara var så bra.
Hon såg över Gabriel, kollade allt och ställde frågor. Sedan vände hon sig till mig och tog verkligen kontakt och sa att "han mår bra, allt ser fint ut. Och hur mår du?"
Sen sa hon hur vanligt det tyvärr är att små barn ramlar ur sängar och soffor. Sen att oftast är det mammorna som mår värst :heart
Men det bästa jag kunde göra var att ta väl hand om mig, så en orkar att vara med.

Hon har ju rätt i det och jag säger ifrån mycket mer nu, så jag får återhämta mig. Helt egen hypotes, men jag tror många mammor tar ut sig mycket mer än pappor. Jag märker av oss två iaf så är jag mer självuppoffrande vad gäller barnen än pappa.

Men jag har fått processera det M Y C K E T.

Stor kram :heart
 
Även här har vi en gnäll-fas och jag lider verkligen med övriga som har samma :arghh: Vet inte alls vad det är men det är svårt att ha knodden sådär glad som han brukar. Han vaknar också oftare på nätterna och är rejält törstig, går fort att söva om men man blir ju allt lite avis när man läser om de som kan ha dem sovandes ostört från 20-06.. Tänk den som kunde söva bebben vid 20 :love: aaah ljuva dröm.

När kommer den där utvecklingsfasen när man som människa inser att "nu är jag trött= nu ska det bli skönt att sova"?? Här är det mer att ju tröttare ju ilsknare o ledsnare när det ska sövas. :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 486
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 720
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 950
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 535
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp