Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Herregud :banghead:
Är det oavsett om det är du som försöker säga eller din man? Tråkigt om hon inte ens kan lyssna på sin son.



Ja hon är ju tre med allt vad det innebär i trots, förutom att hon då anpassar sig till att vara storasyster. Tyvärr blir det mycket nej och förmaningar just nu eftersom hon är lite väl burdus mot lillebror.
Tyvärr, ja. Det har hon nog aldrig kunnat på riktigt. Precis som makens pappa.
Och sen kommer jag, stark - självständig - tar inte bullshit. Blir ett hot, speciellt eftersom jag lyfter maken och öppnar ögonen. Visar andra vinklar. Kommer med ett helt annat bagage än vad de här föräldrarna varken kan föreställa sig eller vill tro. En evig kamp under ytan, även om vi kan ha trevligt ihop.

Men som trött och utmattad småbarnsmamma orkar jag inte med den onämnda kampen längre. Jag orkar inte med deras skit. Och jag låter det komma upp. För annars skulle jag nog ta mitt bagage och flytta tillbaka till Stockholm i ren oförklarlig vrede. Det är skillnaden med för ett år sen och alla år innan. Och det är ingen som hänger med i den förändringen. Nog inte ens jag själv heller.

Liksom bara en sån grej, att svärmor vaaarje gång måste häpnas över hur lik Knoddrick är sin pappa eller hans släktingar. Jag har aldrig förnekat det eller bestämt hävdat att hon bara är lik mig. Så varför måste hon då så aktivt leta kort som bekräftar hennes påstående? Eller är det bara jag som är känslig?!?



Hon kommer nog bli en jättebra storasyster när hon fått landa lite. Kan ju vara en jobbig ålder bara i sig själv.
 
Hon verkar lika charmig som min svärmor. Fast hon har fått nya att klaga på så hon lämnar oss lite ifred nu iaf.

Jag förstår att du blev dränerad på energi. Det är faktiskt skitjobbigt att höra att man jämt gör fel.

Varför kan folk inte bara backa ett par meter och förstå att föräldrar känner sitt barns behov bäst?

Kram!
Kram tillbaka! :heart
 
Den farfarn hade inte fått träffa mitt barn. Jag har hört det där av min svärmor fast en mildare variant av 'jag har minsann haft barn förut, lyssna på mig, kan allt'. Då har jag fräst tillbaka att hon nog kan en del och att hon haft tre barn, men mitt barn är mitt barn och det barnet har hon aldrig haft.
Jsg jobbar på att orka göra som du.
 
Här har vi oxå fastare bajs, men mer fast mos, inte korv. Och mycket gas och ont i magen. Bajsade inte igår, precis som i lördags (?) så väntar på att det ska komma mycket mer än vanligt idag. I söndags fick maken spola från nacken och ner...

Kör mjölkfritt, har börjat med smakupplevelser under dagen (en bit potatis, morot eller päron) och gröt eller fruktpuré till frukost. Har även testat krokar (majs eller morot). Erbjuder alltid vatten till krokarna och gröten, ammar alltid efteråt.
 
Är lite bekymrad över Lillemans mage. I söndags bajsade han senast, satte sig på golvet för en stund sedan och klämde ut en liten hård korv. Han ammas och får smaka pyttelite potatis eller en matsked katrinplommonpuré när vi äter middag (jag vågar inte ge mer) samt att han får laktulos. Vad fan liksom?

Har precis byt storlek på napparna, lite skumt tycker han och känner och tittar på den :D
Håller oxå på att byta nappar. Ungen nyfiken, jag sentimental. :D:o:angel:
 
Tyvärr, ja. Det har hon nog aldrig kunnat på riktigt. Precis som makens pappa.
Och sen kommer jag, stark - självständig - tar inte bullshit. Blir ett hot, speciellt eftersom jag lyfter maken och öppnar ögonen. Visar andra vinklar. Kommer med ett helt annat bagage än vad de här föräldrarna varken kan föreställa sig eller vill tro. En evig kamp under ytan, även om vi kan ha trevligt ihop.

Men som trött och utmattad småbarnsmamma orkar jag inte med den onämnda kampen längre. Jag orkar inte med deras skit. Och jag låter det komma upp. För annars skulle jag nog ta mitt bagage och flytta tillbaka till Stockholm i ren oförklarlig vrede. Det är skillnaden med för ett år sen och alla år innan. Och det är ingen som hänger med i den förändringen. Nog inte ens jag själv heller.

Liksom bara en sån grej, att svärmor vaaarje gång måste häpnas över hur lik Knoddrick är sin pappa eller hans släktingar. Jag har aldrig förnekat det eller bestämt hävdat att hon bara är lik mig. Så varför måste hon då så aktivt leta kort som bekräftar hennes påstående? Eller är det bara jag som är känslig?!?



Hon kommer nog bli en jättebra storasyster när hon fått landa lite. Kan ju vara en jobbig ålder bara i sig själv.

Känns som om svärmor har ett ego större än månen...

Håller oxå på att byta nappar. Ungen nyfiken, jag sentimental. :D:o:angel:

Eller hur! :rofl:
 
Här har vi oxå fastare bajs, men mer fast mos, inte korv. Och mycket gas och ont i magen. Bajsade inte igår, precis som i lördags (?) så väntar på att det ska komma mycket mer än vanligt idag. I söndags fick maken spola från nacken och ner...

Kör mjölkfritt, har börjat med smakupplevelser under dagen (en bit potatis, morot eller päron) och gröt eller fruktpuré till frukost. Har även testat krokar (majs eller morot). Erbjuder alltid vatten till krokarna och gröten, ammar alltid efteråt.

Är det konstaterat att Knoddrick är allergisk? (Har missat ifall du nämnt det här :o)
 
Inte en fläck på golvet går säker just nu, snabb som en vessla är han överallt :nailbiting: krälar sig fram med armar och ben. Ställer sig upp på fötterna med händerna i golvet eller drar sig upp på knäna. Men ibland är det ett ben eller en arm som inte vill som han vill och då blir han arg :rofl:
 
I har idag, med flit ska nämnas, tagit sig från sittande till liggande 3 gånger medan jag stod brevid och bakade bröd och hon ålade runt baklänges någon minut ( ! ) innan hon blev less. :eek: :bow:
Kylens plastflänsar längst ner verkar vara oemotståndliga, då de bara går att pilla ordentligt på dem liggandes på mage. :D
 
4VBEeLw.jpg


Han är bättre på yoga än vad jag är :angel::D
 
Kollade upp hemsidan för babytider här i stan. Finns inga alls längre. Har försökt skicka meddelande, men inte fått svar. Hoppas verkligen de bara missat att skriva med det på sidan...

Vad behöver man liksom? Badblöjor och badbyxor? Och badkläder till päronet. Handdukar. Sen då?
Badblöja ( jag köpte på badhuset för att ha något som de tyckte var godkänt, badkläder, handdukar, lås. Våt simhall rekommenderade att man kunde ha med någon pilatesmatta eller liknande att lägga bebisen på vid behov men det hade jag ingen användning av hos mig i alla fall.

Typ så. Jag tog med en babyduschtvål för jag inte ville tvåla henne med sån där standardtvål som finns överallt.
 
Nattningen tog två! timmar. Fy bövelen vad ledsen hon var. Skulle upp, ville inte äta, var för trött för att sitta upp, skrek och skrek. Sambon provade ge mat. Åt 120ml direkt efter 200ml välling. Grät lite till men somnade till slut.

Kommer nog bli en jobbig natt.

Vi skiter i vällingen ett tag nu. Blir gröt och ersättning på kvällen i stället. Ska prata med bvc i morgon om hennes eksem, jag tror det kan vara allergi. De blir inte bättre och hon kliar sig vilket kan vara en bidragande orsak till kvällens oro :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 165
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
967
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 569
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
237
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp