Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nattningen tog två! timmar. Fy bövelen vad ledsen hon var. Skulle upp, ville inte äta, var för trött för att sitta upp, skrek och skrek. Sambon provade ge mat. Åt 120ml direkt efter 200ml välling. Grät lite till men somnade till slut.

Kommer nog bli en jobbig natt.

Vi skiter i vällingen ett tag nu. Blir gröt och ersättning på kvällen i stället. Ska prata med bvc i morgon om hennes eksem, jag tror det kan vara allergi. De blir inte bättre och hon kliar sig vilket kan vara en bidragande orsak till kvällens oro :(

Usch stackaren :(
Våra kvällar har lugnat sig drastiskt sen jag slutade med mjölk...
 
Usch stackaren :(
Våra kvällar har lugnat sig drastiskt sen jag slutade med mjölk...

Jag ammar ju inte. Har inte gjort sen hon var tre månader. Men jag kan tänka mig att hon är allergisk mot mjölkprotein.

Ska som sagt höra lite med henne på bvc i morgon. Är lättare nu när hon äter mat med stor aptit men det slinker ju ner nån flaska ersättning om dagen ändå.
 
Jag ammar ju inte. Har inte gjort sen hon var tre månader. Men jag kan tänka mig att hon är allergisk mot mjölkprotein.

Ska som sagt höra lite med henne på bvc i morgon. Är lättare nu när hon äter mat med stor aptit men det slinker ju ner nån flaska ersättning om dagen ändå.

Det finns mjölk (i någon form) i ersättning och välling också. Men det finns produkter som är mjölkfria. Låter klokt att höra med bvc!
Är det nåt jag har lärt mig av det här så är det ta mig tusan att det finns mjölk i princip i allt.
 
Det finns mjölk (i någon form) i ersättning och välling också. Men det finns produkter som är mjölkfria. Låter klokt att höra med bvc!
Är det nåt jag har lärt mig av det här så är det ta mig tusan att det finns mjölk i princip i allt.
T ex matkrokar. Alltså liknande majskrokar, men med smak av tomat och potatis...
 
Badblöja ( jag köpte på badhuset för att ha något som de tyckte var godkänt, badkläder, handdukar, lås. Våt simhall rekommenderade att man kunde ha med någon pilatesmatta eller liknande att lägga bebisen på vid behov men det hade jag ingen användning av hos mig i alla fall.

Typ så. Jag tog med en babyduschtvål för jag inte ville tvåla henne med sån där standardtvål som finns överallt.
Hur fasiken ska jag få ungen att ligga kvar på nånting när jag duschar? Nä, bättre med t ex matstol. Hoppas de har det. Babysittern är hon för stor och rörlig för numera.
 
4VBEeLw.jpg


Han är bättre på yoga än vad jag är :angel::D
Ser att våra har gått på samma kurs. :D
 
Hur fasiken ska jag få ungen att ligga kvar på nånting när jag duschar? Nä, bättre med t ex matstol. Hoppas de har det. Babysittern är hon för stor och rörlig för numera.

Haha jag placerade min i en bumbo för jag tänkte samma sak :D nu tror jag hon var för chockad för att börja sväva iväg på egna äventyr men det kommer säkert när hon är lite varm i kläderna.
 
Utslagen som läkte så fint blossar upp igen. Ska på föräldragrupp på tisdag så ska prata med bvc då tänkte jag.
 
Och separationsångesten har kickat in för fullt. Så fort jag går bort från Lilleman eller runt en hörna börjar han gråta "mamamama" och kravlar sig efter mig. Stod och pratade med grannen utanför ytterdörren (precis kommit hem) och när jag kliver in hör jag honom stortjuta. Förmodligen hörde han mig utanför dörren men såg mig ju såklart inte :meh: Tur att det bara är så här en kort period!
 
I morgon ringer jag läkare. Det är bara att konstatera att jag behöver medicin för att orka vara mamma.

Jag tänker inte berätta om kaoset men det här var den värsta dagen hittills :cry:
 
Och separationsångesten har kickat in för fullt. Så fort jag går bort från Lilleman eller runt en hörna börjar han gråta "mamamama" och kravlar sig efter mig. Stod och pratade med grannen utanför ytterdörren (precis kommit hem) och när jag kliver in hör jag honom stortjuta. Förmodligen hörde han mig utanför dörren men såg mig ju såklart inte :meh: Tur att det bara är så här en kort period!
Lillemannen :heart
 
Här är pappan stora kärleken just nu. Jag är oxå bra, men när pappa kommer hem från jobbet skiner Knoddrick upp lite extra och sprattlar av ren glädje. :heart
 
Jag är ledsen för och ångrar lite att jag inte stått på mig om mitt eget mående sedan årsskiftet. Tycker det är så himla fel att min föräldraledighet, d v s dagar jag ska spendera med min dotter för att hon ska må bra, har gått åt till att rehabilitera mig. Jag borde ha varit sjukskriven. En utmattning försvinner inte bara för att man föder barn.
 
Vet int var jag skall börja. Har haft hästen på tillridning sedan juli. Betalar reserveringsavgift för boxen. Bestämmer mig för att sälja men ta hem hästen. Ringer och meddelar stallägaren. Som tydligen hyrt ut min box från 1.9 (öh trodde man fick vara borta när man betala reserveringsavgift

Sååå. Hästen kommer hem om en vecka och jag är utan stallplats. Eller fick nog komma dit och så ställer hon en av de stressade ridskolehästarna med magsår i boxen brevid dörren alla går in genom (egentligen ponnybox)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 919
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
903
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 449
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Hiss och diss del 5
  • Just nu funderar jag på... Del 3

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp