Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
V fick i doseringsspruta direkt i munnen (kinden). Han verkade tom tycka att det var gott.

Men då var han ju 6 veckor och lite mer medgörlig.
Vi har fått doseringsspruta men det hjälper inte.

@supersonic nej vi har fått heracilin. Ska tydligen inte vara lika äckligt som kåvepenin men nästan.

Har köpt saftsoppa och mangojuice så får vi se.
 
Vi har fått doseringsspruta men det hjälper inte.

@supersonic nej vi har fått heracilin. Ska tydligen inte vara lika äckligt som kåvepenin men nästan.

Har köpt saftsoppa och mangojuice så får vi se.

Aha, vi har bara fått kåvepenin, både med och utan fruktsmak. Den senare funkar lite sämre, eller rättare sagt så gillas den sämre av dottern. Jag brukade föra in sprutan mellan kind och tänder, så långt in jag kunde och sen spruta ut lite i omgångar med sprutan kvar i munnen. Då var hon tvungen att svälja och kunde inte spotta ut det. Dottern är superpetig med mat och dricka så det gick inte att lura henne. Nu kan man muta istället ;)
 
Aha, vi har bara fått kåvepenin, både med och utan fruktsmak. Den senare funkar lite sämre, eller rättare sagt så gillas den sämre av dottern. Jag brukade föra in sprutan mellan kind och tänder, så långt in jag kunde och sen spruta ut lite i omgångar med sprutan kvar i munnen. Då var hon tvungen att svälja och kunde inte spotta ut det. Dottern är superpetig med mat och dricka så det gick inte att lura henne. Nu kan man muta istället ;)
Får försöka vidare. Hon är så himla glad i mat så vill inte sabba det men vad ska man göra liksom.
 
Får försöka vidare. Hon är så himla glad i mat så vill inte sabba det men vad ska man göra liksom.

Finns inte mycket att göra tyvärr :( Det viktigaste är ju medicinen så hon blir frisk.

När jag var liten fick jag alltid alvedon som brustablett. Fick alltid kväljningar av den så mamma mutade med ett glas Fanta efteråt (läsk funkar ju alltid liksom :p) men än idag har jag svårt för Fanta, den smakar bara brustablett :yuck: Angenämt problem visserligen :grin:
 
Finns inte mycket att göra tyvärr :( Det viktigaste är ju medicinen så hon blir frisk.

När jag var liten fick jag alltid alvedon som brustablett. Fick alltid kväljningar av den så mamma mutade med ett glas Fanta efteråt (läsk funkar ju alltid liksom :p) men än idag har jag svårt för Fanta, den smakar bara brustablett :yuck: Angenämt problem visserligen :grin:
Åh Gud ja så värktabletter på brus är så sjukt äckligt. Får också kväljningar av sånna. :yuck:
 
Haha alltså misären. Nu har jag också fått penicillin. Fick en stor blåsa på fingret och några prickar vid armhålan. Typ bästa som hänt att jag också fick medicin. Nu kan jag pussa på mitt barn utan att noja över att bli smittad för det är jag redan. :sneaky:
 
Haha alltså misären. Nu har jag också fått penicillin. Fick en stor blåsa på fingret och några prickar vid armhålan. Typ bästa som hänt att jag också fick medicin. Nu kan jag pussa på mitt barn utan att noja över att bli smittad för det är jag redan. :sneaky:

:laugh:
Pussa på du! :D
 
Vi har fått doseringsspruta men det hjälper inte.

@supersonic nej vi har fått heracilin. Ska tydligen inte vara lika äckligt som kåvepenin men nästan.

Har köpt saftsoppa och mangojuice så får vi se.
Spruta fick vi oxå, men efter att ha gråtit (jag alltså) hela första dygnet av ångest och frustration blandade jag i ersättningen istället och vi har inte haft problem sen dess.
 
Vad är det för typ av medicin?

Flytande medicin blandar vi, än så länge, med 30-60 ml ersättning.
Heracillin, penicillin alltså.

Gav med saftsoppa igår men det funkade typ inte heller direkt. Hon ville inte ens ha ren saftsoppa efteråt. Men fick till en bra teknik så gick ok ändå.

Pappan fick i all medicin idag. Fick henne att skratta så hon svalde alltihopa. :D
 
De här utslagen alltså. Jag hade ju helst velat att de skulle läka av sig själva men jag får nog ta en ny omgång kortison på dem. Har ju precis avslutat den förra :down: de fortsätter ploppa upp men om nu proteinet stannar ytterligare två veckor i min kropp så är det väl inte så konstigt antar jag.
 
De här utslagen alltså. Jag hade ju helst velat att de skulle läka av sig själva men jag får nog ta en ny omgång kortison på dem. Har ju precis avslutat den förra :down: de fortsätter ploppa upp men om nu proteinet stannar ytterligare två veckor i min kropp så är det väl inte så konstigt antar jag.
Vad tråkigt att det verkar ta sån tid för er.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 169
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
967
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 576
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
237
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp