Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad tråkigt att det verkar ta sån tid för er.

Ja det är himla drygt. Men jag slutade med mjölkprodukter i tisdags så det lär ju dröja innan det är ute ur hans kropp. Det sköna är att han iaf vill ha mer vanlig mat nu och äter ordentligt så jag ammar bara 2-3 gånger mellan 6-20. Sen blir det väl runt tre gånger till på natten, ibland betydligt fler och ibland färre gånger.
 
Saknar ost sååååå mycket. Och riktig mjölk i kaffet. Och fil. Annars går det... Gått ner två kilo så jag äter tydligen mycket ost:angel:
Nu är det havregrynsgröt till frukost.
På mackan var ju jättegod.

På onsdag har vi pricktest. Jag provade att äta lite med mjölk i. Mjölkchoklad :p men hon kräktes och sov oroligt igen.
Svårt att se att testet inte skulle ge utslag.

Vi hade en monsterhelg. Sov ensam som husvakt hos mormor och morfar, som är på semester. Marknad igår, sen ta hand om uthyrningshusen idag, hem nån timme, sen kalas nu på eftermiddagen.
Stackars barn. Rolig helg, men slitigt. Sååååå glad över att jag lärde mig att sjala.
Skruttan vägrade vagnen, men var så nöjd på ryggen på marknaden. Hon tjoade och tjimmade och pratade med allt och alla.
Sen ammade jag och hon somnade. Då sov hon i vagnen 1,5 timme. Sen var hon nöjd med att sitta i vagnen,och storebror var då en riktigt trött treåring, så då fick han komma upp på ryggen.
Han somnade nästan då vi var framme vid bilen.

Har inga tips gällande penicillin, bara medkännande. Hade 15 dagar för snart ett år sen och minns det med fasa. Fick hålla fast honom varje gång :( Usch. Hoppas att ni kryar på er snart!
 
@Pilo jag håller med om att sakna ost! Men på mackan med skivad tomat och lite salt är nästan en fullgod ersättare ;)
Jag började provocera förra fredagen och fick sluta på tisdagen.
 
Var för övrigt helt säker på att högertutten gett upp livet som mjölkapparat och sörjde det lite (haft problem med höger sen dag ett), men tji fick jag när den matade Knoddrik nöjd och belåten idag. Den kan än!
 
Idag hände det igen. Den här gången var jag dock vaken.
La Knoddrik i sängen, så att jag skulle kunna klä på mig utan att hon ramlade bakåt på golvet eller hittade nåt olämpligt att dra i och bita på. Hon fick mina strumpor att leka med, verkade helnöjd och stilla, så jag vände mig om för att plocka upp en tröja ur byrån bredvid mig. DUNK! Skrämd och jätteledsen tjej på golvet. :arghh:
:banghead: :banghead: :banghead:
Hon verkar må bra, inte ens ett märke nånstans, men jävla skit vad jag är arg på mig själv. Så himla onödigt. Har letat efter bula eller andra tecken på aj hela dagen, men ingenting.


Känner mig så taskigt klantig. Eller klantigt taskig.
 
Äntligen första hela natten sen innan jag började provocera med mjölk! Så nu börjar nog proteinet minska i kroppen på honom. Utslagen verkar vara kvar ett tag till men det är inte alls så illa som det var förra gången jag slutade med mjölkprodukter. På ett par ställen smörjer jag honom med kortison men när kunna dra ner det igen. Kräkningarna har minskat men det kommer fortfarande upp till ett par timmar efter amning.
@malumbub gjorde ni nåt mer utöver provokation på Knoddrick? Typ pricktest?
 
Äntligen första hela natten sen innan jag började provocera med mjölk! Så nu börjar nog proteinet minska i kroppen på honom. Utslagen verkar vara kvar ett tag till men det är inte alls så illa som det var förra gången jag slutade med mjölkprodukter. På ett par ställen smörjer jag honom med kortison men när kunna dra ner det igen. Kräkningarna har minskat men det kommer fortfarande upp till ett par timmar efter amning.
@malumbub gjorde ni nåt mer utöver provokation på Knoddrick? Typ pricktest?
Nä, inga pricktest.
 
alltså, hur får man till det på ett bra sätt med små bra (väntar så på att vi får i ordning extra rummet med en gästsäng :angel:)

båda var lite sugna ikväll när sonen somnat. Mitt i vaknade han. Som tur gick de snabbt att söva om men efter det blev de mest gapflabb när vi försökte igen
 
alltså, hur får man till det på ett bra sätt med små bra (väntar så på att vi får i ordning extra rummet med en gästsäng :angel:)

båda var lite sugna ikväll när sonen somnat. Mitt i vaknade han. Som tur gick de snabbt att söva om men efter det blev de mest gapflabb när vi försökte igen

Det är lite svårt i början, men man vänjer sig :) Ibland går det bra att fortsätta efter ny nattning och ibland inte :angel:
 
Jag har så fruktansvärt ont i fogarna och bäckenbotten ikväll...men jag får skylla mig själv. I måndags babysim, igår 3km barnvagnspromenad med mammagruppen, idag beskära träd, husvisning (med Knoddrik i selen) och en period hockey (med Knoddrik i selen).
Det både ilar, drar, hugger och molar. Och knipstyrkan är som bortblåst. :arghh:
 
Äntligen första hela natten sen innan jag började provocera med mjölk! Så nu börjar nog proteinet minska i kroppen på honom. Utslagen verkar vara kvar ett tag till men det är inte alls så illa som det var förra gången jag slutade med mjölkprodukter. På ett par ställen smörjer jag honom med kortison men när kunna dra ner det igen. Kräkningarna har minskat men det kommer fortfarande upp till ett par timmar efter amning.
@malumbub gjorde ni nåt mer utöver provokation på Knoddrick? Typ pricktest?
Vi fick göra pricktest. Vet att en av prickarna var för ägg, men är osäker på om mjölk testades för.
 
Nä, inga pricktest.

Vi fick göra pricktest. Vet att en av prickarna var för ägg, men är osäker på om mjölk testades för.

Ja jag funderar lite på om mjölk syns på ett sådant test. Har en fd kollega som är allergisk mot mjölk men på henne syntes det bara på blodprov. Eller om man ens behöver göra ett test när man provocerat och fått utslag.
 
Senast ändrad:
Hon kan nog vara gnällig även p g a ont i halsen. Jag har riktigt ont nu. :crazy:

Krya på er! Har också lite känningar i halsen men både sambo och dotter har haft varsin omgång med förkylning och lilleman har snorat ett par dagar nu. Mycket tråkig tid med förkylningar och annat framöver...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 923
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
903
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 449
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp