Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Herregud vad hon utvecklas. Hon tar sig åt alla håll utom krypandes framåt så det är väl bara en tidsfråga. Hon är besatt av att äta på apple tvn och vardagsrumsbordet. :D

Svinkoppetiden verkar vara över för den här gången. Idag är sista dagen med antibiotika för både mig och I. Förhoppningsvis behöver vi aldrig någonsin få det igen.
 
Här är vi dunderförkylda igen... Gabriel började förskolan fem veckor sen. Gick en, alla sjuka nästkommande. Gick igen, och var sjuk förra veckan, och nu är vi sjuka.

Peppar, peppar har Amanda klarat sig bäst av alla genom förkylningarna.

Hon fick utslag på mjölk på pricktestet. Men väldigt litet.... Skulle göra ett nytt om sex månader. För mig spelar det ingen som roll..jag ser ju hur hon mår. Det är väll bara sen om det inte växer bort, då måste en ju ha läkarintyg på förskolan.

Hon är så pratig och social, underbar tid! Och frågar jag efter pussar får jag massor :heartD jätteblöta pussar, men underbara ändå! Katten som lägger sig i hennes knä får också massor av kärlek :grin:...... Han verkar nöjd. Jag blir bara rädd för allt katthår,men jag vet inte hur jag ska stoppa honom, med mindre än att ge bort katten.

Hon åker också åt alla håll utom framåt :D
7 månader igår. Men mamma och pappa spelar ingen större roll, storebror är bäst :up: ingen får henne att skratta som hans bus, hans ljud osv.
 
E är så frustrerad. Hon vill verkligen framåt och jobbar så hon blir blå i ansiktet men de där benen hon har samarbetar inte med armarna och hon blir jätte arg :rofl:

Jag lockar med tvdosan och sambons speldosa och hon står länge på alla fyra ibland och funderar. Hon kryper nog ganska så snart. Söt är hon i alla fall :love:
 
Idag tog lilleman de första stegen längs med möblerna. Han har velat det ett bra tag men fötterna har liksom inte velat flytta sig medan händerna gjort det så han har stått lite snett och vint emellanåt och varit jättearg och jag har mest stått och fnissat :D

Häromdagen filmade jag honom när vår ena katt strök sig runt honom och han klängde på den. Helt plötsligt kräker han över katten... :meh:
 
Så, då har klockan passerat 8, nu kan vi kliva upp och äta frukost. *snark* Varit vakna i typ 1,5 timme, men jag har vägrat lämna sängen i hopp om att Knoddrik ska somna om. Men nu är det väl bara att acceptera och gå upp.
 
Så, då har klockan passerat 8, nu kan vi kliva upp och äta frukost. *snark* Varit vakna i typ 1,5 timme, men jag har vägrat lämna sängen i hopp om att Knoddrik ska somna om. Men nu är det väl bara att acceptera och gå upp.

Lilleman vaknade sex och vi ville inte gå upp = vi vaknade senare än vi skulle gjort och har nu bråttom istället :cautious:
 
Lite mör i huvudet idag, I bestämde sig att vakna vid 03 och var vaken 2,5 h trots idogt sövande. Tillslut fick vi mata med en dl yoghurt med några matskedar sädesflingor, byta blöja och krascha allihop i vår säng. :cool: Då fick vi en timme till, sen låg hon och ålade runt en timme och petade på oss och drog mig i håret.
 
Här är en till som ställer sig mot precis allt. Även övat ett tag på att ställa sig upp utan stöd:nailbiting:

Vi har upptäckt världens bästa lek också.. Vem är snabbast till hundarnas vattenskål:meh: man hör när han kommer på tanken, trots att man är i ett annat rum, för han börjar fnittra innan han sätter fart i 390.. Och skrattar hysteriskt när man kommer efter:laugh:

9 månader ganska exakt, hur gick det till undrar jag:confused:
 
Ja jag funderar lite på om mjölk syns på ett sådant test. Har en fd kollega som är allergisk mot mjölk men på henne syntes det bara på blodprov. Eller om man ens behöver göra ett test när man provocerat och fått utslag.
För oss avfärdades mjölk ganska snabbt eftersom han fortfarande såg ut som han gjorde efter fyra veckor mjölkfri kost och ingen skillnad vid provokation.
Men jag tror ändå att mjölk var med på pricktest..
Han reagerade på katt och även hundO_o men det räknades inte som allergi för det var så liten reaktion.
För vår del blev slutsatsen ungefär att vissa har bara eksemhud och måste smörjas för att det inte ska blossa upp (läkaren förklarade det mycket bättre såklart:p)
 
För oss avfärdades mjölk ganska snabbt eftersom han fortfarande såg ut som han gjorde efter fyra veckor mjölkfri kost och ingen skillnad vid provokation.
Men jag tror ändå att mjölk var med på pricktest..
Han reagerade på katt och även hundO_o men det räknades inte som allergi för det var så liten reaktion.
För vår del blev slutsatsen ungefär att vissa har bara eksemhud och måste smörjas för att det inte ska blossa upp (läkaren förklarade det mycket bättre såklart:p)

Aha, ja mjölk avfärdades rätt fort här också och bvc tyckte inte det var lönt att fortsätta vilket jag ändå gjorde, har jag påbörjat det kan jag väl avsluta ordentligt tyckte jag. Efter fem dagars provokation avbröt jag eftersom utslagen kom tillbaka, han fick ont i magen (förstoppad) och sov dåligt. Det är snart två veckor sen, utslagen läker, magen börjar stabilisera sig igen och nattningar samt sömn funkar igen. Så jag är övertygad om att det är mjölk. Har kontroll på tisdag så ska ta upp det då med bvc igen.

Tillägg: Jag har eksemhud, atopisk. Jag ser ju att lilleman inte har det och har stått på mig rätt bra att det måste vara en allergi. Så jag får se om vi måste gå vidare med allergitest eller inte.
 
Idag har vi varit på kusinens dop.
E snodde showen lite emellanåt med sitt skrikande. Jag varnade innan och folk bara
- äsch, inte skriker hon så högt :angel:

Men hon var så duktig annars. Satt i matstolen länge och glodde på ballonger, käkade majskrokar och tittade på de andra barnen tills det blev tråkigt att sitta still, då blev det överljudsskrik och klappa händer i stället :rofl:

Vissa var nog glada när vi gick hem :D
 
Alltså vilken fantastisk bebis jag har. I fredags var det hästtävlingar, hemma vid 22.30. Upp sen och hästauktion på lördagen, hemma vid 21. Upp sen och hästtävlingar idag och hemma vid 20. Hon har varit så himla glad, sovit i vagn och sele. Så himla lättsam och funnit sig i att inte kunna sprattla som hon vill osv.

I morgon tar vi vilodag.
 
I lördags var vi på begravning (sambons farfar) och efteråt bjöds det på snittar. Det hade helt missats att jag inte äter mjölkprodukter så de tre snittarna med sillröra, brieost samt leverpastej var ju bara att fetglömma. Jag petade bort allt utom salladen och åt smörgåsen med sallad typ. Men tyvärr tror jag inte det räckte för igår var han orolig och idag har han kräkt en del... typiskt också. Imorgon kommer min bvc- tant hit för 8- månaderskontroll. Hur kan min lille plutt redan vara 8 månader? :confused::nailbiting:
Nu äter han gröt till frukost och två lagade mål till lunch resp middag. Däremellan blir det fruktpuré eller amning. Så skönt och jag känner mig ganska mycket friare!
 
Inser att jag glömt berätta. Vi har äntligen flyttat till ett bättre boende. En radhustrea med trädgård både på fram och baksidan av tomten. Äntligen ett boende som passar med barn. Vårt gamla hem hade liksom 15 grader på golvet vintertid. G har fått upp en väldans fart på ålandet med all golvyta. Allt är nämligen i ett plan. Och så kan man "springa runt" matplats-kök-vardagsrum....
 
I lördags var vi på begravning (sambons farfar) och efteråt bjöds det på snittar. Det hade helt missats att jag inte äter mjölkprodukter så de tre snittarna med sillröra, brieost samt leverpastej var ju bara att fetglömma. Jag petade bort allt utom salladen och åt smörgåsen med sallad typ. Men tyvärr tror jag inte det räckte för igår var han orolig och idag har han kräkt en del... typiskt också. Imorgon kommer min bvc- tant hit för 8- månaderskontroll. Hur kan min lille plutt redan vara 8 månader? :confused::nailbiting:
Nu äter han gröt till frukost och två lagade mål till lunch resp middag. Däremellan blir det fruktpuré eller amning. Så skönt och jag känner mig ganska mycket friare!

Tycker det är så himla tråkigt när folk gör mat som inte alla kan äta... Hade ett himla sjå med att fixa mat/fika till sonens namngivning (det skulle vara minus laktos, ägg, nötter, äpple, fisk) men det gick och all mat kunde alla äta!
 
Hur stora portioner äter era? Vi har kommit långt med gröten nu men hon blir ju inte mätt. :confused: Hon får just nu ca 3-4 babyskedar med grötpulver som sen blandas med vatten och sen ett par rejäla skedar fruktpure. Totalt blir det mer än hennes knytnäve. Är det normalt, mycket, lite? Hur stor är en portion?
 
Hur stora portioner äter era? Vi har kommit långt med gröten nu men hon blir ju inte mätt. :confused: Hon får just nu ca 3-4 babyskedar med grötpulver som sen blandas med vatten och sen ett par rejäla skedar fruktpure. Totalt blir det mer än hennes knytnäve. Är det normalt, mycket, lite? Hur stor är en portion?
Den där knytnäven har vi aldrig sett skymten av, däremot flera små knytnävar och vissa måltider nästan en vuxen näve är det som krävs för att damen ska bli mätt. :D
Mängden varierar med vad hon äter och hur hon har ätit tidigare under dagen, men hon slutar äta så duktigt när hon är mätt och får då sitta kvar vid bordet och leka med en leksak eller två. :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 160
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
967
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 567
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
237
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp