Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch stackare :( Hoppas hon blir bättre snart, har varit dålig ett tag nu ju?
Ja sen natten till lördag.

Var hos barnläkare idag. Gått ner 200 gram så fått lite tips och råd. Och så ska vi tillbaka på fredag för uppföljning. I övrigt har hon fortsatt spy idag men hon är ändå piggare.

Tack för allas stöd. :heart
 
Ja sen natten till lördag.

Var hos barnläkare idag. Gått ner 200 gram så fått lite tips och råd. Och så ska vi tillbaka på fredag för uppföljning. I övrigt har hon fortsatt spy idag men hon är ändå piggare.

Tack för allas stöd. :heart
Bra att ni får uppföljning och att hon har piggnat till lite. :heart Att hålla på och spy sådär är aldrig roligt.
 
Kommer bli spännande, vi skall på min mammas doktorsdisputation i mitten på december. Med en ettåring. (alla potentiella barnvakter är också där)
Någon som har smarta tips?
 
Kommer bli spännande, vi skall på min mammas doktorsdisputation i mitten på december. Med en ettåring. (alla potentiella barnvakter är också där)
Någon som har smarta tips?
Tyvärr, vi fixade barnvakt som fick vara hemma hos oss under makens disputation.
Det enda jag kan komma på kommer ju ändå vara ett störande moment, och det är att ni turas om att vara med barnet någon annan stans och byter av varannan så ni smyger ut och in i rummet. Då får alla se en större del av disputationen iallafall.
 
Tyvärr, vi fixade barnvakt som fick vara hemma hos oss under makens disputation.
Det enda jag kan komma på kommer ju ändå vara ett störande moment, och det är att ni turas om att vara med barnet någon annan stans och byter av varannan så ni smyger ut och in i rummet. Då får alla se en större del av disputationen iallafall.

Tur så är mamma av den åsikt att de är hennes disputation och hon kommer inte störas (har dock valt en sal som är lätt att smita ut ur) skit för de andra om de inte kan ta att hennes barnbarn är där och lyssnar=mammas ord alltså
 
Vem har förvandlat våran bebis till någon som tror hon kan göra allt själv och blir asförbannad när vi försöker hjälpa henne? För hon vill just nu liite mer än vad hon kan. På appen står det att hon är i ett språng :arghh:

Och folk säger att 2års trotsen är "rolig" :nailbiting: Kan det bli värre känner jag :rofl:
 
Kommer bli spännande, vi skall på min mammas doktorsdisputation i mitten på december. Med en ettåring. (alla potentiella barnvakter är också där)
Någon som har smarta tips?

Hade båda med mig på begravning (dottern 3 år och lilleman var då 8 månader). Nån (tyst eller lågmäld) leksak gjorde att båda höll sig ganska lugna hela ceremonin. Mot slutet blev lilleman hungrig så jag var tvungen att gå ut men ceremonin var nästan klar.
Annars var tipset om att avlösa varandra bra.
 
Vem har förvandlat våran bebis till någon som tror hon kan göra allt själv och blir asförbannad när vi försöker hjälpa henne? För hon vill just nu liite mer än vad hon kan. På appen står det att hon är i ett språng :arghh:

Och folk säger att 2års trotsen är "rolig" :nailbiting: Kan det bli värre känner jag :rofl:

Vi har en trotsig treåring här hemma. Att få ett utbrott för ingenting är vår vardag just nu :angel: och måste man verkligen göra som vi säger? :D
 
Vi har en trotsig treåring här hemma. Att få ett utbrott för ingenting är vår vardag just nu :angel: och måste man verkligen göra som vi säger? :D

Det måste vara ännu jobbigare med lite större barn. De har ju lite mer förståelse och framförallt egna idéer om allt.

Jag tror våran bara är allmänt förvirrad om hur världen är uppbyggd. Det är liksom jätte svårt att vara bebis just nu.
 
Det måste vara ännu jobbigare med lite större barn. De har ju lite mer förståelse och framförallt egna idéer om allt.

Jag tror våran bara är allmänt förvirrad om hur världen är uppbyggd. Det är liksom jätte svårt att vara bebis just nu.

Det trodde jag också att det var när dottern var bebis. Men faktum är att i takt med att barnet blir äldre och mer självständigt så hänger man själv med så jag tycker inte alls att det är så jobbigt som jag föreställde mig (även om det periodvis är riktigt jobbigt) när hon var liten. Det är nog mer lika jobbigt men på ett annat sätt. Jag förklarar skitdåligt känner jag :meh:
Inte lätt att vara liten när hjärnan är före kroppen och vice versa ;)
 
I blev jättedålig igår så vi åkte till akuten. Togs lite prover men allt såg ok ut och vi fick hjälp med vätskeersättning och efter det piggnade hon på sig.

Idag skulle vi till läkare igen och för mera koll. Hon har gått ner mycket i vikt men eftersom hon ändå känns piggare så hoppas vi på att det vänder av sig självt. Vi ska tillbaka om 2 veckor för uppföljning igen sen ska vi ta pricktest för att utesluta eventuella allergier. Men då måste hon vara frisk och kommit igång med maten ordentligt igen. Känner vi att hon blir sämre så ska vi höra av oss till läkaren igen. Förhoppningsvis ger det här mer sig nu. Hon har kissat ordentligt idag och bara spytt en gång samt känns mycket piggare.
 
I blev jättedålig igår så vi åkte till akuten. Togs lite prover men allt såg ok ut och vi fick hjälp med vätskeersättning och efter det piggnade hon på sig.

Idag skulle vi till läkare igen och för mera koll. Hon har gått ner mycket i vikt men eftersom hon ändå känns piggare så hoppas vi på att det vänder av sig självt. Vi ska tillbaka om 2 veckor för uppföljning igen sen ska vi ta pricktest för att utesluta eventuella allergier. Men då måste hon vara frisk och kommit igång med maten ordentligt igen. Känner vi att hon blir sämre så ska vi höra av oss till läkaren igen. Förhoppningsvis ger det här mer sig nu. Hon har kissat ordentligt idag och bara spytt en gång samt känns mycket piggare.
Usch så läskigt! :( Hoppas verkligen hon kryar på sig nu, att vara så liten och sjuk så länge. Vi skickar styrkekramar från oss till din familj. :heart
 
Igår var vi på 1års kalas. Trots att E var trött och höll på att somna i bilen dit så återuppstod energin på nåt märkligt sätt och som vanligt härjade hon omkring som en orkan. Snodde nappen av födelsedagsbarnet men ville ge tillbaka den direkt :love:

Födelsedagsbarnet är av den lite känsligare sorten. Hon tyckte min sambo var jätte läskig så han fick absolut inte titta på henne, då brast det. I slutet gick det bättre och jag fick till och med ett litet leende när jag skulle gå :D

E somnade i bilen totalt utmattad av att umgås med andra barn. Sovit lite oroligt i natt. Grät lite i sömnen några gången men lugnade sig när hon fick snusa på min hand :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 161
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
967
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 567
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
237
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp