Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
I blev jättedålig igår så vi åkte till akuten. Togs lite prover men allt såg ok ut och vi fick hjälp med vätskeersättning och efter det piggnade hon på sig.

Idag skulle vi till läkare igen och för mera koll. Hon har gått ner mycket i vikt men eftersom hon ändå känns piggare så hoppas vi på att det vänder av sig självt. Vi ska tillbaka om 2 veckor för uppföljning igen sen ska vi ta pricktest för att utesluta eventuella allergier. Men då måste hon vara frisk och kommit igång med maten ordentligt igen. Känner vi att hon blir sämre så ska vi höra av oss till läkaren igen. Förhoppningsvis ger det här mer sig nu. Hon har kissat ordentligt idag och bara spytt en gång samt känns mycket piggare.

Hoppas hon kryar på sig snabbt :heart
 
Kan meddela att gröt med jordgubbssmak är blä.


För övrigt har Knoddrik sovit i två timmar och 10 minuter just nu...
 
Kvällarna består av gnäll just nu. Gnäll, gnäll, gnäll. Vill inte sova men är svintrött, vill inte sitta i famnen men vill upp igen så fort man sätter ner honom... och så vidare. Är mentalt utpumpad just nu i kombination med en jävligt ond rygg (ska till sjukgymnast imorgon) så när jag väl somnat så sover jag hårt.
 
Jag har inte skrivit om min svärmor på länge. Ni måste få höra det senaste som kom idag.

* Vi lät E sitta i snön och leka lite i bara fleeceoverall och stickade strumpor. Självklart hade hon mössa och vantar också. Hon blev ju blöt, usch, synd om ungen. Hon satt i snön i fem minuter innan hon ville upp i famnen. Vi la overall och sockor på elementet där de torkade snabbt. Ingen skada skedd.

* Jag vill inte att E äter kattmat. Hon har satt i halsen förut när vi slarvat med att ta bort kattmaten från golvet. Får tag i henne precis innan hon hinner få tag på skålen. Svärmor talar om att jag ska sluta vara så rädd för allt. Hon är ju nyfiken. Att vi förklarar läget och varför vi gör som vi gör går inte in. Dessutom är det synd om katterna våra som får äta på ett skrivbord :banghead:

* vi hade inte satt på henne vantarna på ett korrekt sätt så hon kunde ju strypas. Vi skulle bara gå hem, hon hade snöret vantarna sitter fast i bakom ryggen. Vi måste vara rädda om henne kom det igen :wtf:
När hon ska sova ser vi till att trä vantarna genom armarna men annars nej.

Sen stör det väl henne enormt att E får smaka pepparkaka i jätte små mängder och efter att jag blött upp den lite. Att hon ibland äter klämmisar. Att hon har Lidl blöjor ibland och kläder från wish :angel:
 
Jag har inte skrivit om min svärmor på länge. Ni måste få höra det senaste som kom idag.

* Vi lät E sitta i snön och leka lite i bara fleeceoverall och stickade strumpor. Självklart hade hon mössa och vantar också. Hon blev ju blöt, usch, synd om ungen. Hon satt i snön i fem minuter innan hon ville upp i famnen. Vi la overall och sockor på elementet där de torkade snabbt. Ingen skada skedd.

* Jag vill inte att E äter kattmat. Hon har satt i halsen förut när vi slarvat med att ta bort kattmaten från golvet. Får tag i henne precis innan hon hinner få tag på skålen. Svärmor talar om att jag ska sluta vara så rädd för allt. Hon är ju nyfiken. Att vi förklarar läget och varför vi gör som vi gör går inte in. Dessutom är det synd om katterna våra som får äta på ett skrivbord :banghead:

* vi hade inte satt på henne vantarna på ett korrekt sätt så hon kunde ju strypas. Vi skulle bara gå hem, hon hade snöret vantarna sitter fast i bakom ryggen. Vi måste vara rädda om henne kom det igen :wtf:
När hon ska sova ser vi till att trä vantarna genom armarna men annars nej.

Sen stör det väl henne enormt att E får smaka pepparkaka i jätte små mängder och efter att jag blött upp den lite. Att hon ibland äter klämmisar. Att hon har Lidl blöjor ibland och kläder från wish :angel:

Din svärmor kan inte ha mycket till liv :meh:
Angående kattmaten, haha, så åt jag kattmat när jag var liten :yuck: ca 1-2 år. Både torrfoder och blötmat. Vid ett tillfälle lyckades jag t o m få i mig avmaskningsmedel eftersom det var gömt i maten. Jag hade aldrig klarat att vara mamma till en unge som mig själv :rofl:
 
Jag har inte skrivit om min svärmor på länge. Ni måste få höra det senaste som kom idag.

* Vi lät E sitta i snön och leka lite i bara fleeceoverall och stickade strumpor. Självklart hade hon mössa och vantar också. Hon blev ju blöt, usch, synd om ungen. Hon satt i snön i fem minuter innan hon ville upp i famnen. Vi la overall och sockor på elementet där de torkade snabbt. Ingen skada skedd.

* Jag vill inte att E äter kattmat. Hon har satt i halsen förut när vi slarvat med att ta bort kattmaten från golvet. Får tag i henne precis innan hon hinner få tag på skålen. Svärmor talar om att jag ska sluta vara så rädd för allt. Hon är ju nyfiken. Att vi förklarar läget och varför vi gör som vi gör går inte in. Dessutom är det synd om katterna våra som får äta på ett skrivbord :banghead:

* vi hade inte satt på henne vantarna på ett korrekt sätt så hon kunde ju strypas. Vi skulle bara gå hem, hon hade snöret vantarna sitter fast i bakom ryggen. Vi måste vara rädda om henne kom det igen :wtf:
När hon ska sova ser vi till att trä vantarna genom armarna men annars nej.

Sen stör det väl henne enormt att E får smaka pepparkaka i jätte små mängder och efter att jag blött upp den lite. Att hon ibland äter klämmisar. Att hon har Lidl blöjor ibland och kläder från wish :angel:

Å nej. Både klämmis och socker, hur ska det sluta?! :eek:

:angel:
 
Jag har inte skrivit om min svärmor på länge. Ni måste få höra det senaste som kom idag.

* Vi lät E sitta i snön och leka lite i bara fleeceoverall och stickade strumpor. Självklart hade hon mössa och vantar också. Hon blev ju blöt, usch, synd om ungen. Hon satt i snön i fem minuter innan hon ville upp i famnen. Vi la overall och sockor på elementet där de torkade snabbt. Ingen skada skedd.

* Jag vill inte att E äter kattmat. Hon har satt i halsen förut när vi slarvat med att ta bort kattmaten från golvet. Får tag i henne precis innan hon hinner få tag på skålen. Svärmor talar om att jag ska sluta vara så rädd för allt. Hon är ju nyfiken. Att vi förklarar läget och varför vi gör som vi gör går inte in. Dessutom är det synd om katterna våra som får äta på ett skrivbord :banghead:

* vi hade inte satt på henne vantarna på ett korrekt sätt så hon kunde ju strypas. Vi skulle bara gå hem, hon hade snöret vantarna sitter fast i bakom ryggen. Vi måste vara rädda om henne kom det igen :wtf:
När hon ska sova ser vi till att trä vantarna genom armarna men annars nej.

Sen stör det väl henne enormt att E får smaka pepparkaka i jätte små mängder och efter att jag blött upp den lite. Att hon ibland äter klämmisar. Att hon har Lidl blöjor ibland och kläder från wish :angel:
Alltså...jag blev påmind om hur skönt det varit nu när svärmor varit på solresa i två veckor. :o:D:angel:
Visst, jag fick kolla på hockeyn hemifrån istället för att gå på matchen, men så skönt att slippa de där dumma kommentarerna.

Däremot har svärfar och hans fru klantat till det i stallet (lekt med en hund som vi inte ska söka kontakt med), så nu ska jag lösa barnvakt för stalltid på nåt annat sätt. Jag orkar inte hålla på att korriega vuxna människor.
 
Kvällarna består av gnäll just nu. Gnäll, gnäll, gnäll. Vill inte sova men är svintrött, vill inte sitta i famnen men vill upp igen så fort man sätter ner honom... och så vidare. Är mentalt utpumpad just nu i kombination med en jävligt ond rygg (ska till sjukgymnast imorgon) så när jag väl somnat så sover jag hårt.
Vi har såna perioder oxå. Och sen vaknar hon mellan 5 och 6 för det mesta och vägrar somna om. Eller kl 00-01 (typ alltid) , 04 och sen 07-08. Jag känner mig som en zombie. Maken vaknar inte lika lätt och är inne i en period av svårväckthet överlag.
 
Vi har såna perioder oxå. Och sen vaknar hon mellan 5 och 6 för det mesta och vägrar somna om. Eller kl 00-01 (typ alltid) , 04 och sen 07-08. Jag känner mig som en zombie. Maken vaknar inte lika lätt och är inne i en period av svårväckthet överlag.

Lilleman brukar "prata" ganska högt och ofta väcker han storasyster så sambon får ta henne. Men sambon klarar att ta sämre nätter och ändå fungera någorlunda på jobbet som tur är.
 
Din svärmor kan inte ha mycket till liv :meh:
Angående kattmaten, haha, så åt jag kattmat när jag var liten :yuck: ca 1-2 år. Både torrfoder och blötmat. Vid ett tillfälle lyckades jag t o m få i mig avmaskningsmedel eftersom det var gömt i maten. Jag hade aldrig klarat att vara mamma till en unge som mig själv :rofl:

:rofl:
Jag åt också en hel del olämpligt som barn. Mamma fick sätta hasp för toaletten där kattlådan stod för att jag gärna satt där och pilla med sanden. Vi har också hasp på toalettdörren av samma anledning.

@lil-sis
Precis :D

@malumbub
Det kommer i perioder det här gnället. Ibland säger hon ingenting. Men så länge jag är med hem till dom med E så är det fortfarande mina "regler" som gäller. Hon får helt enkelt inte käka kattmat, hon får bli blöt i snön så länge hon är glad och lycklig och hon får äta pepparkaka och klämmisar.
 
Jag har inte skrivit om min svärmor på länge. Ni måste få höra det senaste som kom idag.

* Vi lät E sitta i snön och leka lite i bara fleeceoverall och stickade strumpor. Självklart hade hon mössa och vantar också. Hon blev ju blöt, usch, synd om ungen. Hon satt i snön i fem minuter innan hon ville upp i famnen. Vi la overall och sockor på elementet där de torkade snabbt. Ingen skada skedd.

* Jag vill inte att E äter kattmat. Hon har satt i halsen förut när vi slarvat med att ta bort kattmaten från golvet. Får tag i henne precis innan hon hinner få tag på skålen. Svärmor talar om att jag ska sluta vara så rädd för allt. Hon är ju nyfiken. Att vi förklarar läget och varför vi gör som vi gör går inte in. Dessutom är det synd om katterna våra som får äta på ett skrivbord :banghead:

* vi hade inte satt på henne vantarna på ett korrekt sätt så hon kunde ju strypas. Vi skulle bara gå hem, hon hade snöret vantarna sitter fast i bakom ryggen. Vi måste vara rädda om henne kom det igen :wtf:
När hon ska sova ser vi till att trä vantarna genom armarna men annars nej.

Sen stör det väl henne enormt att E får smaka pepparkaka i jätte små mängder och efter att jag blött upp den lite. Att hon ibland äter klämmisar. Att hon har Lidl blöjor ibland och kläder från wish :angel:
Haha hujeda mig. Både kläder från wish och klämmisar. ;)

Din svärmor är ett kapitel för sig. :D

Min svärmor påpekade att vi måste tvätta kläder och sånt som I spytt ner. :eek: Alltså wow, had no idea. O_o:idea:
 
Nu har vi haft en intressant helg gällande förskoleplatsen och dess kö. :meh:
Vår kommun säger att de erbjuder platsgaranti antingen 3 månader efter ansökan eller från 3 månader innan inskolning ska börja.

Vi ansökte i juli om plats 2'a januari, bara för att inte glömma skicka in den i tid.
I fredags fick vi veta att vi fick plats, den 8 februari. O_o
Både jag och maken blev något förvirrade och tänkte att antingen har de slagit in fel månad eller så har de försökt komma undan sina egna garantiregler genom att peta ner oss längst ner på listan efter att ha placerat alla syskon först.
Det visade sig vara orsak nummer 2, för då maken ringde dem idag så sa han vad det gällde och hon gav pratade med sa "Ja det gäller I då." innan han ens hade sagt hennes personnummer. :cautious:
"Men, behöver ni verkligen förskola från januari?" fick maken slängt i örat. O_o
-Öh, ja, vi börjar ju jobba då.
"Ja, det förstås."
:banghead:

Nu lyckades hon ändå få tag på förskolechefen så I ska börja 22 januari istället, det blir i alla fall bättre med 3 veckors pyssel med våra scheman än 6 veckor.
 
Haha hujeda mig. Både kläder från wish och klämmisar. ;)

Din svärmor är ett kapitel för sig. :D

Min svärmor påpekade att vi måste tvätta kläder och sånt som I spytt ner. :eek: Alltså wow, had no idea. O_o:idea:

Men va?:confused: såna kläder hänger vi bara på tork och använder igen :angel:

Seriöst :banghead: att ens påpeka något så självklart?
 
Nu har vi haft en intressant helg gällande förskoleplatsen och dess kö. :meh:
Vår kommun säger att de erbjuder platsgaranti antingen 3 månader efter ansökan eller från 3 månader innan inskolning ska börja.

Vi ansökte i juli om plats 2'a januari, bara för att inte glömma skicka in den i tid.
I fredags fick vi veta att vi fick plats, den 8 februari. O_o
Både jag och maken blev något förvirrade och tänkte att antingen har de slagit in fel månad eller så har de försökt komma undan sina egna garantiregler genom att peta ner oss längst ner på listan efter att ha placerat alla syskon först.
Det visade sig vara orsak nummer 2, för då maken ringde dem idag så sa han vad det gällde och hon gav pratade med sa "Ja det gäller I då." innan han ens hade sagt hennes personnummer. :cautious:
"Men, behöver ni verkligen förskola från januari?" fick maken slängt i örat. O_o
-Öh, ja, vi börjar ju jobba då.
"Ja, det förstås."
:banghead:

Nu lyckades hon ändå få tag på förskolechefen så I ska börja 22 januari istället, det blir i alla fall bättre med 3 veckors pyssel med våra scheman än 6 veckor.

Jisses O_o tur att det ändå blev bättre tidsmässigt men så dåligt av kommunen! :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 933
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
903
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 450
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp