Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var hos sjukgymnast pga min rygg som inte alls har blivit bättre sen förlossningen. Det har varit lite upp och ner men förra veckan var fruktansvärd (såklart - eftersom sambon var på utbildning i tre dagar långt hemifrån). Fick övningar per telefon som faktiskt hjälpt en del och fick dem korrigerade idag efter undersökningen. Ryggen kändes redan bättre med hjälp av övningarna så jag skulle fortsätta med dem samt stärka upp bålen. Laddade hem mammamage och körde första övningen. Jäklar vad svag jag är :o

Och lilleman har varit extremt gnällig idag så gav en dos Alvedon. Gnället avtog och nu tittar han nöjt i såna "känna"- böcker.
 
Jisses O_o tur att det ändå blev bättre tidsmässigt men så dåligt av kommunen! :mad:
Helt fantastiskt dåligt, men jag blev tyvärr inte alltför förvånad. :meh:
Vi står också kvar i kö till förskolan som är ca 400 m från vår lägenhet, vi kommer troligtvis inte in då den har ett större upptagningsområde men ändå. Den har större gård och lite lugnare omgivning.
Den vi har fått på nu är ändå nära, kanske 800 m bort och med helt okej gård och lite lagd åt sidan så det inte är mycket stoj och stim runtomkring.
Vi har gång- och cykelväg dit så vi kommer köra henne i cykelvagn, då är man där på nafs. :up:
 
Helt fantastiskt dåligt, men jag blev tyvärr inte alltför förvånad. :meh:
Vi står också kvar i kö till förskolan som är ca 400 m från vår lägenhet, vi kommer troligtvis inte in då den har ett större upptagningsområde men ändå. Den har större gård och lite lugnare omgivning.
Den vi har fått på nu är ändå nära, kanske 800 m bort och med helt okej gård och lite lagd åt sidan så det inte är mycket stoj och stim runtomkring.
Vi har gång- och cykelväg dit så vi kommer köra henne i cykelvagn, då är man där på nafs. :up:

Låter ju helt ok. Ni kanske blir positivt överraskade? :) Vi fick inte förstahandsvalet till dottern men när vi skolat in så trivdes vi så bra med personalen och lokaler/gården så vi brydde oss inte om att ställa henne i kö för att byta.
 
Haha hujeda mig. Både kläder från wish och klämmisar. ;)

Din svärmor är ett kapitel för sig. :D

Min svärmor påpekade att vi måste tvätta kläder och sånt som I spytt ner. :eek: Alltså wow, had no idea. O_o:idea:

Du måste skämta? Ska man seriöst tvätta bebiskläder?

Har flera gånger blivit dumförklarad om kläder och hur man tvättar.
 
Låter ju helt ok. Ni kanske blir positivt överraskade? :) Vi fick inte förstahandsvalet till dottern men när vi skolat in så trivdes vi så bra med personalen och lokaler/gården så vi brydde oss inte om att ställa henne i kö för att byta.
Låter lovande att ni trivts så bra. :)
Jag tror också det här blir bra, så länge personalen inte är skvatt galen så blir det nog utmärkt. :D
Jag har ju bara sett de båda utifrån och båda har bra gårdar, den som är lite närmare har bara lite större.
Det ska hur som helst bli spännande för I. :) Och jobbigt för oss att inte vara hemma med henne. :rofl:
 
@Blueberry
Våra käkar också ett bra torrfoder så på så vis behöver man inte skämmas :angel:.
En gång fick jag plocka ut en torris långt bak i gommen på E. Det var läskigt. Efter det fick de snällt lära sig att äta högt.
 
E har varit så orolig, sprattlig och pipig på nätterna i några dagar nu så i morse gick jag igenom munnen och hittade något som ser ut som en hörntand på g.

Jag saknar min sömn så jag hoppas den kommer ner fort.
 
Här är det också en tand på g. Ännu en framtand bredvid de två små som kommit i underkäken. Den bryter nog igenom inatt.
 
Hoppas vi har avslutat amningen helt nu. Inte ammat sedan i går kväll och idag lyckades läggningen (med lite knorr och gnäll) utan bröst. Efter att jag drog ner till två gånger/dygn tror jag att mjölken sinade rätt rejält, han har inte direkt ätit utan mera bara sugit på bröstet
 
Det känns lite som att vi gått tillbaka 6 månader i tiden. Natten var hemsk! Jag vet inte om det berodde på att jag inte sovit ordentligt på fyra dagar eller att jag blev väckt så fort jag somnat. Stackars E var jätte ledsen i flera timmar. Gnällde i sömnen. Jag tappade tålamodet som jag oftast gör när sömnen varit dålig så sambon tog över. Satt och grät i soffan ett tag och tog sen ett djupt andetag och gick och la mig. E somnade efter lite gnäll hållandes i min hand. Jag somnade också, till slut.

Jag hoppas det är tänder eller växtvärk eller nåt. Så läskigt bortskämd med en bebis som sover bra så när det blir så här blir det verkligen kaos.
 
Igår kväll vaknade Knoddrik vid 22 och var jätteledsen och svårtröstad. Hostade så det rev i hela kroppen och fick kväljningar.
Jag slängde på overall och gick ut en stund. Maken dammsög hela huset (kl 22.30) och bar bort onödiga textilier från sovrummet och försökte vädra ur, ifall det var en allergisk reaktion mot nånting. Vi slängde även blommorna han köpte till mig förra veckan. Knoddriks hosta blev lite bättre och hon har sovit 23 till 05, men hostan river fortfarande. :(
Hon har alltså hostat i princip sen september och nu bara blir värre och värre. Har pratat med bvc, som bokade läkartid, men läkaren såg henne då (i tisdags) som frisk och sa åt mig att återkomma om det blev värre. Så jag antar att vi får ringa på måndag och säga att det blev värre...
 
Igår kväll vaknade Knoddrik vid 22 och var jätteledsen och svårtröstad. Hostade så det rev i hela kroppen och fick kväljningar.
Jag slängde på overall och gick ut en stund. Maken dammsög hela huset (kl 22.30) och bar bort onödiga textilier från sovrummet och försökte vädra ur, ifall det var en allergisk reaktion mot nånting. Vi slängde även blommorna han köpte till mig förra veckan. Knoddriks hosta blev lite bättre och hon har sovit 23 till 05, men hostan river fortfarande. :(
Hon har alltså hostat i princip sen september och nu bara blir värre och värre. Har pratat med bvc, som bokade läkartid, men läkaren såg henne då (i tisdags) som frisk och sa åt mig att återkomma om det blev värre. Så jag antar att vi får ringa på måndag och säga att det blev värre...

Usch så tråkigt :( hoppas hon får hjälp!
 
Igår kväll vaknade Knoddrik vid 22 och var jätteledsen och svårtröstad. Hostade så det rev i hela kroppen och fick kväljningar.
Jag slängde på overall och gick ut en stund. Maken dammsög hela huset (kl 22.30) och bar bort onödiga textilier från sovrummet och försökte vädra ur, ifall det var en allergisk reaktion mot nånting. Vi slängde även blommorna han köpte till mig förra veckan. Knoddriks hosta blev lite bättre och hon har sovit 23 till 05, men hostan river fortfarande. :(
Hon har alltså hostat i princip sen september och nu bara blir värre och värre. Har pratat med bvc, som bokade läkartid, men läkaren såg henne då (i tisdags) som frisk och sa åt mig att återkomma om det blev värre. Så jag antar att vi får ringa på måndag och säga att det blev värre...
Fy så jobbigt, stackars Knoddrick. :(
 
Igår kväll vaknade Knoddrik vid 22 och var jätteledsen och svårtröstad. Hostade så det rev i hela kroppen och fick kväljningar.
Jag slängde på overall och gick ut en stund. Maken dammsög hela huset (kl 22.30) och bar bort onödiga textilier från sovrummet och försökte vädra ur, ifall det var en allergisk reaktion mot nånting. Vi slängde även blommorna han köpte till mig förra veckan. Knoddriks hosta blev lite bättre och hon har sovit 23 till 05, men hostan river fortfarande. :(
Hon har alltså hostat i princip sen september och nu bara blir värre och värre. Har pratat med bvc, som bokade läkartid, men läkaren såg henne då (i tisdags) som frisk och sa åt mig att återkomma om det blev värre. Så jag antar att vi får ringa på måndag och säga att det blev värre...

Usch då. Stackarn :(
 
Idag slår depressionen igenom mer än på bra länge. Idag önskar jag att det gick att reklamera bort bebisar. Att jag varit klokare och köpt en hund i stället.

Ibland är det bara så jävla jobbigt att vara förälder. Egentligen vill jag lägga mig ner och gråta men jag orkar inte ens det. Mina sertralin är slut också. Läkarna vill vänta på traumaremissen så jag har nada att luta mig mot nu förutom en sambo som är lika trött som jag.
 
När jag går på toa brukar Knoddrik leka med tvättmaskinen. Igår plockade hon i och ur saker.
Igår eftermiddag, när maken kom hem, slängde han in sina arbetskläder i maskinen.
I förmiddags fyllde jag maskinen, satte igång den och drog iväg till stallet.
När jag kom hem från stallet och skulle tömma maskinen ser jag att alla kläder är fulla med bös...och hittar en blöja under alla kläder...
SUCK!
 
Idag slår depressionen igenom mer än på bra länge. Idag önskar jag att det gick att reklamera bort bebisar. Att jag varit klokare och köpt en hund i stället.

Ibland är det bara så jävla jobbigt att vara förälder. Egentligen vill jag lägga mig ner och gråta men jag orkar inte ens det. Mina sertralin är slut också. Läkarna vill vänta på traumaremissen så jag har nada att luta mig mot nu förutom en sambo som är lika trött som jag.

Kram :heart
Hoppa remissen går fort!
 
När jag går på toa brukar Knoddrik leka med tvättmaskinen. Igår plockade hon i och ur saker.
Igår eftermiddag, när maken kom hem, slängde han in sina arbetskläder i maskinen.
I förmiddags fyllde jag maskinen, satte igång den och drog iväg till stallet.
När jag kom hem från stallet och skulle tömma maskinen ser jag att alla kläder är fulla med bös...och hittar en blöja under alla kläder...
SUCK!

Underbara påhittiga ungar alltså :D

En av gruppkompisarna är idag inlagd på sjukhus med misstänkt rs-virus. :(
Åh nej! :nailbiting: Hoppas Knoddrick klarat sig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 169
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
967
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 576
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
237
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp