Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gnäll gnäll gnäll gnäll, detta eviga gnällande! Blir så less! Kvittar vad vi gör så gnälls det. Han är tyst när han äter och sover typ. Resten av tiden så gnäller han :arghh: jag kan inte försvinna ur hans synfält för en sekund för då skriker han i högan sky :meh:
Men han har lärt sig att vinka :love:
Han har kunnat vinka ett tag och nu börjar han förstå när vi frågar om han kan vinka, för då börjar han vinka med en hand eller båda. Dessutom säger han "heeee" :love:
:love:
Gnället går över...men jag är tacksam över att det här bara gnälls ibland. :D :angel:
 
Hoppas den hittar tillbaka till regelbundna cykler! Min kropp är istället sjukt regelbunden, det är väl därför jag får såna jobbiga biverkningar av preventivmedel. De tvingar in mig i cykler jag inte har. Tog ut spiralen för två månader sen och räknade det som mensens första dag så första mensen var då fem dagar "sen". Andra (som precis avslutats) var en dag sen.
Men kan du få hjälp igen om dina cykler är helt bananas?
Enda gången cyklerna varit regelbundna var när jag fick hormoner för det...
Min privata gynekolog har ju slutat, så jag tog upp det här med pcos och mensen på vc för en månad sen. Läkaren skickade remiss till landstings-gyn, men de har bara svarat att de fått remissen, inte hur lång tid jag får vänta... Har inget större förtroende för dem p g a hur de bemött mina problem förut, så bara vi har flyttat klart tänkte jag ta tag i saken och ringa en privat gyn 7 mil bort. Sörjer jättemycket att den enda jag haft tillit till om det här nu slutat.
Jag mådde verkligen så tydligt mycket bättre när mensen var regelbunden och jag ägglossade.
 
Enda gången cyklerna varit regelbundna var när jag fick hormoner för det...
Min privata gynekolog har ju slutat, så jag tog upp det här med pcos och mensen på vc för en månad sen. Läkaren skickade remiss till landstings-gyn, men de har bara svarat att de fått remissen, inte hur lång tid jag får vänta... Har inget större förtroende för dem p g a hur de bemött mina problem förut, så bara vi har flyttat klart tänkte jag ta tag i saken och ringa en privat gyn 7 mil bort. Sörjer jättemycket att den enda jag haft tillit till om det här nu slutat.
Jag mådde verkligen så tydligt mycket bättre när mensen var regelbunden och jag ägglossade.

Men vad drygt :down: så jävla tråkigt att behöva bråka om att få vård. Vi har ju gjort detsamma för dottern. Hoppas du får hjälp efter flytten!
 
Mamma tog med sig E hem efter att vi varit på kyrkans barntimmar. Hon tyckte jag såg ut att behöva vila och få vara själv lite. Jag älskar min mor :heart

E var så duktig hela morgonen. Umgås jätte fint med andra barn stora som små. De som just nu tjatar på mig att hon behöver dagis och andra barn kan sparka sig själv där bak. Det är perfekt att använda öppna förskolan och kyrkan till att hon får se något annat och umgås lite. Det behöver hon inte förskola till.
 
Senast ändrad:
Mamma tog med sig E hem efter att vi varit på kyrkans barntimmar. Hon tyckte jag såg ut att behöva vila och få vara själv lite. Jag älskar min mor :heart

E var så duktig hela morgonen. Umgås jätte fint med andra barn stora som små. De som just nu tjatar på mig att hon behöver dagis och andra barn kan sparka sig själv där bak. Det är perfekt att använda öppna förskolan och kyrkan till att hon får se något annat och umgås lite. Det behöver hon inte förskola till.
Vi hade utan problem varit nöjda med bara öppna förskolan, om jag kunde vara hemma längre.

Men efter första träffen på förskolan säger magkänslan att det kommer bli bra. Jag jobbar ju oregelbundna tider, så hon kommer inte vara där på heltid.
 
Vi hade utan problem varit nöjda med bara öppna förskolan, om jag kunde vara hemma längre.

Men efter första träffen på förskolan säger magkänslan att det kommer bli bra. Jag jobbar ju oregelbundna tider, så hon kommer inte vara där på heltid.

Jag hade gärna lämnat henne på förskolan om jag behövde. Hade jag haft plats så hade jag nog också lämnat henne nån timme om dagen. Stör mig mest på folk som slänger en massa dravel i ansiktet på mig angående förskola. Till hösten, kanske.

Vad bra att det känns bra ändå med förskolan för dig.
 
Jag hade gärna lämnat henne på förskolan om jag behövde. Hade jag haft plats så hade jag nog också lämnat henne nån timme om dagen. Stör mig mest på folk som slänger en massa dravel i ansiktet på mig angående förskola. Till hösten, kanske.

Vad bra att det känns bra ändå med förskolan för dig.
Jo, känns bättre äm väntat. Liten tillfällig avdelning, 3 barn börjar nu i januari, 2 i februari och 2 i mars. Sen vet de inte om det kommer fler barn. Till att börja med en förskolelärare och en barnskötare. Alla barn kommer sen börja på annan avdelning till hösten eller när de får plats.
 
Jo, känns bättre äm väntat. Liten tillfällig avdelning, 3 barn börjar nu i januari, 2 i februari och 2 i mars. Sen vet de inte om det kommer fler barn. Till att börja med en förskolelärare och en barnskötare. Alla barn kommer sen börja på annan avdelning till hösten eller när de får plats.

Lät ju jätte bra. Skön med liten avdelning.

Här håller de på och bygger ut en förskola. De har tre såna här. En av dom jobbar svärmor på. Vet inte hur stor nackdel det är även fast det också är positivt på många sätt.

Men de flesta jag pratar med tycker att hon ska få vara hemma med mig så länge jag och hon mår bra av det. Jag skulle nog må bra av att ha några timmar själv hemma men ändå vill jag umgås så mycket som möjligt med henne.
 
Du har säkert provat redan men saft kanske kan funka? Hoppas det går över snart!
Det var nästa steg att testa. Hon drack lite ersättning två gånger sen, så jag tänkte att det var ok så.
Men vi hann bara slumra lite (till och från i nån timme) innan hon blev orolig med ännu högre feber och sen spydde hon ner både sig själv och mig. Kom även andra vägen.
Så nu har vi bäddat ner oss i soffan med handdukar. Hon ville gärna dricka vatten nu efteråt, vilket ju är bra.

Nu sitter jag o nojar över att hon brände sig på ugnen och fick blåsor på ovansidan av två fingrar förut...och att det ska bli nåt dåligt av det. Ena blåsan gick ju sönder ganska direkt. Försökte kyla, men hon ville inte alls. Jag fattade inte heller att det var ovansidan hon bränt sig på. (Mormor som var närmast då.) Så nu jobbar mitt dåliga samvete på max. :crazy:

Vilken skitdag, helt enkelt.
 
Det var nästa steg att testa. Hon drack lite ersättning två gånger sen, så jag tänkte att det var ok så.
Men vi hann bara slumra lite (till och från i nån timme) innan hon blev orolig med ännu högre feber och sen spydde hon ner både sig själv och mig. Kom även andra vägen.
Så nu har vi bäddat ner oss i soffan med handdukar. Hon ville gärna dricka vatten nu efteråt, vilket ju är bra.

Nu sitter jag o nojar över att hon brände sig på ugnen och fick blåsor på ovansidan av två fingrar förut...och att det ska bli nåt dåligt av det. Ena blåsan gick ju sönder ganska direkt. Försökte kyla, men hon ville inte alls. Jag fattade inte heller att det var ovansidan hon bränt sig på. (Mormor som var närmast då.) Så nu jobbar mitt dåliga samvete på max. :crazy:

Vilken skitdag, helt enkelt.
Men blä :down: Skönt att hon drack lite sen iaf.
Jag säger bara aloe vera-växt! Superbra när någon i hemmet bränt sig :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 944
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
903
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 451
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp