Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag får lägga till det på inköpslistan till huset. Har bara aloe-kusiner utan samma läkande effekt.

Riktigt bra att ha. Jag fick kokande vatten (med olja i) över min ena hand för nåt år sen. Jag lyckades välta en kastrull på spisen :angel: bröt av ett blad och smorde på saften på handen direkt. Ett par timmar senare syntes bara en pytteliten röd fläck, fick inte ens blåsor.
 
Jag hade gärna lämnat henne på förskolan om jag behövde. Hade jag haft plats så hade jag nog också lämnat henne nån timme om dagen. Stör mig mest på folk som slänger en massa dravel i ansiktet på mig angående förskola. Till hösten, kanske.

Vad bra att det känns bra ändå med förskolan för dig.


Förskolläraren här hälsar att den inte är så livsviktig som det på något sätt verkat implementerats i folk...
Speciellt inte med så små, speciellt inte på många förskolor idag. Många inom förskolan önskar faktiskt landsstrejk :(

Så ta det bara lugnt :heart
 
Förskolläraren här hälsar att den inte är så livsviktig som det på något sätt verkat implementerats i folk...
Speciellt inte med så små, speciellt inte på många förskolor idag. Många inom förskolan önskar faktiskt landsstrejk :(

Så ta det bara lugnt :heart

Det är tragiskt att det ska vara så. Vi bor i en liten stad med 3 knökfulla förskolor och för lite personal.

Jag vill inte verka som en översittare på något sätt men de som tycker vi ska sätta henne på förskola nu och kommer med konstiga påståenden när vi säger att vi inte vill det är nog bara lite avundsjuka att vi kan ha henne hemma med en förälder närvarande hela tiden. Vi har det ändå väldigt bra ekonomiskt och min sambo som är den enda med lön behöver inte slita arslet av sig. Det stör nog folk lite.
 
Hur mår hon förutom febern:heart
@malumbub är det tredje dygnet med feber nu? Hur är det med henne?
Hoppas tempen går ner snart. :heart

Hon pendlar mellan halvpigg och inte alls pigg. Eventuellt ont i öronen. Orkar leka, kräver att få leka, korta stunder. Just nu slänger hon ner saker från soffan för att få gå ner på golvet och hämta. Då passar hon på att kasta om sakerna, så att de hamnar lite längre bort, så att hon måste krypa lite... :D

Ja, är väl tredje dygnet nu. Hoppas på snabb bättring ikväll/natt. Och det vore skönt om magen kunde sluta bubbla oxå.


Maken och mamma packar och kör grejer för fullt. Stökigt, kan man sammanfatta det hela med.
 
Det är tragiskt att det ska vara så. Vi bor i en liten stad med 3 knökfulla förskolor och för lite personal.

Jag vill inte verka som en översittare på något sätt men de som tycker vi ska sätta henne på förskola nu och kommer med konstiga påståenden när vi säger att vi inte vill det är nog bara lite avundsjuka att vi kan ha henne hemma med en förälder närvarande hela tiden. Vi har det ändå väldigt bra ekonomiskt och min sambo som är den enda med lön behöver inte slita arslet av sig. Det stör nog folk lite.
Du får flytta till Stockholm. Här är det typ norm att bebis börjar vid 1.5år eller senare. :)
Jag skulle gärna ha I hemma till 2 men vi har inte den möjligheten tyvärr så är lite avis på dig som har det. Inte avis på dina anedningar varför såklart men du fattar var jag menar.
 
Du får flytta till Stockholm. Här är det typ norm att bebis börjar vid 1.5år eller senare. :)
Jag skulle gärna ha I hemma till 2 men vi har inte den möjligheten tyvärr så är lite avis på dig som har det. Inte avis på dina anedningar varför såklart men du fattar var jag menar.

Här verkar det vara så att barn börjar strax efter 1. Jag säger inte att det är fel alls men jag tycker E är för liten ännu.

Jag förstår vad du menar. Jag förstår också att man som förälder kanske vill börja jobba också. Det kanske inte bara är ekonomin. Har tex en kompis som tycker det är väldigt skönt att få gå till jobbet och bara vara. För mig är det skönt att gå till Ica och bara vara :angel:
 
Här verkar det vara så att barn börjar strax efter 1. Jag säger inte att det är fel alls men jag tycker E är för liten ännu.

Jag förstår vad du menar. Jag förstår också att man som förälder kanske vill börja jobba också. Det kanske inte bara är ekonomin. Har tex en kompis som tycker det är väldigt skönt att få gå till jobbet och bara vara. För mig är det skönt att gå till Ica och bara vara :angel:
För mig hade det räckt med ensamtid i stallet. Eller plugga lite. Eller få jobba nån kväll i veckan som krokimodell. Men rent ekonomiskt måste jag börja jobba och det svider. Jag är bitter. Så då är det extra bra att fsk känns bra. För det hade varit jävligt svårt annars.
 
Här verkar det vara så att barn börjar strax efter 1. Jag säger inte att det är fel alls men jag tycker E är för liten ännu.

Jag förstår vad du menar. Jag förstår också att man som förälder kanske vill börja jobba också. Det kanske inte bara är ekonomin. Har tex en kompis som tycker det är väldigt skönt att få gå till jobbet och bara vara. För mig är det skönt att gå till Ica och bara vara :angel:

Jag har varit hemma i snart två år och håller på att bli galen. Barnet skolas in vid dryga 14 månader och eftersom jag styr mitt arbete själv kan jag anpassa timmarna efter vad barnet orkar. Det känns bra. Hösten 19 börjar jag plugga och då blir det längre dagar men då är han ju 2.5.
 
Började bli gnällig i måndags, tror jag.
Feber natten mellan måndag och tisdag första gången.
Alltså fjärde natten nu.
Bara att inse att det nog inte var tredagarsfeber.

Verkade ju så lovande igår kväll, en liiiten stund.

:(
 
Började bli gnällig i måndags, tror jag.
Feber natten mellan måndag och tisdag första gången.
Alltså fjärde natten nu.
Bara att inse att det nog inte var tredagarsfeber.

Verkade ju så lovande igår kväll, en liiiten stund.

:(
Men usch då :( Lilleman hade ju feber i sex dagar förra månaden och var uppe i 39 grader fastän han fick febernedsättande. Vården gjorde inget utan det vara bara att ge typ alvedon fick vi höra. Nu hade han inga andra symptom, även om han var lite rosslig.
 
Men usch då :( Lilleman hade ju feber i sex dagar förra månaden och var uppe i 39 grader fastän han fick febernedsättande. Vården gjorde inget utan det vara bara att ge typ alvedon fick vi höra. Nu hade han inga andra symptom, även om han var lite rosslig.
Vårdcentralen ville att vi skulle höra av oss om febern inte gav med sig, med tanke på att hon inte velat dricka ordentligt och kissat mycket mindre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 169
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
967
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 578
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
238
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp