Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, babysim! Jag vill oxå. Och garanterat sprattelfian Knoddrick. Men jag pallar inte åka själv. Inte första gången i a f. Vi hade en plan ett tag att maken skulle vara pappaledig en dag i veckan (och då hade jag tänkt att de kunde bada :D) och jag jobba den dagen, men tuttfian Knoddrick är inte riktigt med på den planen än...eftersom hon ammar varannan timme fortfarande. Men vi kanske kan ta några dubbeldagar istället.
Vi är 5 st från min mammagrupp så i värsta fall får vi hjälpa varandra tänker jag.
Hos oss får man vara två vuxna på en bebis om man vill också. Det kostar inget extra så att säga. :)
 
Försökt, men då tar hon direkt på sig offerkoftan och vänder det till att det är så synd om henne.

Herregud :banghead:
Är det oavsett om det är du som försöker säga eller din man? Tråkigt om hon inte ens kan lyssna på sin son.

Förstår att ni är trötta. Det kommer gå över med henne oxå, men visst är det jobbigt på vägen. Hon utvecklas ju oxå och förändras in i sin nya roll. All förändring tar energi.

Ja hon är ju tre med allt vad det innebär i trots, förutom att hon då anpassar sig till att vara storasyster. Tyvärr blir det mycket nej och förmaningar just nu eftersom hon är lite väl burdus mot lillebror.
 
För övriga har jag burit mitt barn för mycket och är orsaken till att hon inte vill vara i vagnen.

Och jag måste sluta amma på nätterna, förstår ni. Jag kan ju inte hålla på med det längre.

Och just det, hon vill ju inte amma alls längre. Hon tittar ju på annat och fokuserar på sin omgivning när hon får bröstet. (Hon äter, tittar, äter, tittar osv.)

Och hem till oss är det ju så besvärligt att åka. Dessutom hittar hon ju inget här. Men om det nu absolut är tvunget så kanske svärmor kan ta sig hit och vara barnvakt här, så spar jag en timme på att slippa åka hem till henne innan jag åker till stallet. Men det är inte helt bekymmersfritt.

Det var helgens coachning, peppning och sanningar från svärmor.

Jag grät samtidigt som jag diskade när vi kom hem. Helt dränerad på energi. Tack så mycket.

Hon verkar lika charmig som min svärmor. Fast hon har fått nya att klaga på så hon lämnar oss lite ifred nu iaf.

Jag förstår att du blev dränerad på energi. Det är faktiskt skitjobbigt att höra att man jämt gör fel.

Varför kan folk inte bara backa ett par meter och förstå att föräldrar känner sitt barns behov bäst?

Kram!
 
Hon verkar lika charmig som min svärmor. Fast hon har fått nya att klaga på så hon lämnar oss lite ifred nu iaf.

Jag förstår att du blev dränerad på energi. Det är faktiskt skitjobbigt att höra att man jämt gör fel.

Varför kan folk inte bara backa ett par meter och förstå att föräldrar känner sitt barns behov bäst?

Kram!

Fick höra av en farfar (inte cornelis farfar utan en annan) att hans barn minsann inte har något att säga till om, han är äldre och gör exakt vad han vill med sina barnbarn :banghead:
 
Fick höra av en farfar (inte cornelis farfar utan en annan) att hans barn minsann inte har något att säga till om, han är äldre och gör exakt vad han vill med sina barnbarn :banghead:

Den farfarn hade inte fått träffa mitt barn. Jag har hört det där av min svärmor fast en mildare variant av 'jag har minsann haft barn förut, lyssna på mig, kan allt'. Då har jag fräst tillbaka att hon nog kan en del och att hon haft tre barn, men mitt barn är mitt barn och det barnet har hon aldrig haft.
 
För övriga har jag burit mitt barn för mycket och är orsaken till att hon inte vill vara i vagnen.

Och jag måste sluta amma på nätterna, förstår ni. Jag kan ju inte hålla på med det längre.

Och just det, hon vill ju inte amma alls längre. Hon tittar ju på annat och fokuserar på sin omgivning när hon får bröstet. (Hon äter, tittar, äter, tittar osv.)

Och hem till oss är det ju så besvärligt att åka. Dessutom hittar hon ju inget här. Men om det nu absolut är tvunget så kanske svärmor kan ta sig hit och vara barnvakt här, så spar jag en timme på att slippa åka hem till henne innan jag åker till stallet. Men det är inte helt bekymmersfritt.

Det var helgens coachning, peppning och sanningar från svärmor.

Jag grät samtidigt som jag diskade när vi kom hem. Helt dränerad på energi. Tack så mycket.
Herregud :banghead:
 
Babysim igår gick bra. Min unge tar det mesta med ro. Hon chillade runt på rygg i poolen med tummen i munnen. :rofl:

Logistiken var det jobbigaste men det gick ändå ok. Lite mycket mental stress för mig men man vänjer sig säkert.
 
Babysim igår gick bra. Min unge tar det mesta med ro. Hon chillade runt på rygg i poolen med tummen i munnen. :rofl:

Logistiken var det jobbigaste men det gick ändå ok. Lite mycket mental stress för mig men man vänjer sig säkert.

Upplevde också logistiken som lite jobbig, dom har inte direkt underlättat på vårt badhus till babysim. Fanns två ikeastolar att sätta ungarna i, men en blöt unge med lite tvål på blir rätt hal, C var inte alls nöjd efter själva badet när det skulle duschas o ha sig. Vet dock inte hur logistiken skulle bli bättre men...
 
Upplevde också logistiken som lite jobbig, dom har inte direkt underlättat på vårt badhus till babysim. Fanns två ikeastolar att sätta ungarna i, men en blöt unge med lite tvål på blir rätt hal, C var inte alls nöjd efter själva badet när det skulle duschas o ha sig. Vet dock inte hur logistiken skulle bli bättre men...
Hos oss fanns det ändå en ett tiotal skötbäddar, några bumbos och några ikeastolar så det var ju ändå ok. Men det fanns bara 3 duschar och omklädningsrummet var litet och när det är grupper före och efter så blir det ju trångt.

Trodde I skulle bli sur under duschen efteråt men hon hade väl fullt upp med att fatta vad som hände.
 
Hos oss fanns det ändå en ett tiotal skötbäddar, några bumbos och några ikeastolar så det var ju ändå ok. Men det fanns bara 3 duschar och omklädningsrummet var litet och när det är grupper före och efter så blir det ju trångt.

Trodde I skulle bli sur under duschen efteråt men hon hade väl fullt upp med att fatta vad som hände.

Aha ja det var ju mkt bättre än två ikeastolar!
 
Är lite bekymrad över Lillemans mage. I söndags bajsade han senast, satte sig på golvet för en stund sedan och klämde ut en liten hård korv. Han ammas och får smaka pyttelite potatis eller en matsked katrinplommonpuré när vi äter middag (jag vågar inte ge mer) samt att han får laktulos. Vad fan liksom?

Har precis byt storlek på napparna, lite skumt tycker han och känner och tittar på den :D
 
Är lite bekymrad över Lillemans mage. I söndags bajsade han senast, satte sig på golvet för en stund sedan och klämde ut en liten hård korv. Han ammas och får smaka pyttelite potatis eller en matsked katrinplommonpuré när vi äter middag (jag vågar inte ge mer) samt att han får laktulos. Vad fan liksom?

Har precis byt storlek på napparna, lite skumt tycker han och känner och tittar på den :D
Konstigt om han är så hård i magen trots sån snällmat :(

Men gullig med napparna. :love:
 
Är lite bekymrad över Lillemans mage. I söndags bajsade han senast, satte sig på golvet för en stund sedan och klämde ut en liten hård korv. Han ammas och får smaka pyttelite potatis eller en matsked katrinplommonpuré när vi äter middag (jag vågar inte ge mer) samt att han får laktulos. Vad fan liksom?

Har precis byt storlek på napparna, lite skumt tycker han och känner och tittar på den :D

Jag pratade med bvc i fredags om det, C blir jättehård i magen så nu har vi gått över till bara amning ett tag igen, hon ville inte ens råda till laktolos, frågade om det, utan det är ett normalt steg att bajset blir lite fastare när de får vanlig föda. C's korvar är stenhårda och han får kämpa för att få ut dom, det kan banne mig inte vara normalt, så igår kontaktade jag barnkliniken via 1177. Så får se vad dom har att säga!
 
:banghead: :arghh: :rage:
Ja men om det bara är en själv som är viktig här i världen så är ju den lösningen ultimat. :meh: Får göra vad man vill och sen inte behöva hållas ansvarig för det. :mad:

Skickar styrkekramar, fy :devil: rent ut sagt. :heart

Exakt så. Faktiskt.

Efter att ha lärt känna makens föräldrar (med för tio år sen) och efter att ha blivit gravid och fått barn, har jag väldigt mycket lättare att förstå och förlåta makens "negativa" sidor. Varje nytt skede i vårt förhållande har hans föräldrars reaktioner och beteende gett nya aha-upplevelser.

Tack för kramarna.
 
Jag pratade med bvc i fredags om det, C blir jättehård i magen så nu har vi gått över till bara amning ett tag igen, hon ville inte ens råda till laktolos, frågade om det, utan det är ett normalt steg att bajset blir lite fastare när de får vanlig föda. C's korvar är stenhårda och han får kämpa för att få ut dom, det kan banne mig inte vara normalt, så igår kontaktade jag barnkliniken via 1177. Så får se vad dom har att säga!

Jag kan inte alls minnas att min dotter hade detta problemet. Hon har aldrig varit förstoppad eller varit jobbigt hård i magen, men hon var nio månader när hon började med vanlig mat så det kanske är därför. Min bvc-sköterska tyckte inte alls det lät normalt att bli förstoppad med den mängd mat Lilleman fick (en msk innan varje amning under dagtid).
 
Vi är 5 st från min mammagrupp så i värsta fall får vi hjälpa varandra tänker jag.
Hos oss får man vara två vuxna på en bebis om man vill också. Det kostar inget extra så att säga. :)
Kollade upp hemsidan för babytider här i stan. Finns inga alls längre. Har försökt skicka meddelande, men inte fått svar. Hoppas verkligen de bara missat att skriva med det på sidan...

Vad behöver man liksom? Badblöjor och badbyxor? Och badkläder till päronet. Handdukar. Sen då?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 953
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
903
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 454
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp