Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
@LillaMy84 men fy vad dåligt att bara dra sådär :mad: och han vill ha delad vårdnad men hör inte av sig till barnen nu? Jösses...
Kram till dig :heart hoppas du har någon närstående eller vän du kan luta dig mot.

Ang intyg, jag frågade på vår fsk och de sa att det var bäst med ett intyg så då skaffade vi det. Gjorde det i samband med ettårskontrollen så det blev inget "extrajobb". Det är ganska vanligt att barn reagerar på röda livsmedel, jordgubbar reagerade vår äldsta på ett tag. Hur är det med tomat och morot?
 
Knoddrik behövde inget intyg. Fyllde bara i en blankett under inskolningen. Och bevis har de ju fått se efter det oxå, så ingen vågar ifrågasätta allergin heller.

Så väldigt jobbigt det låter att han bara stack...men samtidigt ser jag vilken möjlighet du fått nu att slippa honom. Har ingen aning om ert förhållande, men låt honom inte bli en energitjuv nu. Kram.

Knoddrik låter lik lillkillen. Klättrar ÖVERALLT, söker bus och bara skrattar när man bannar.
Det borde snart vara dags för BVC, men mitt sinne för organisering räcker ungefär till att förlita mig på att det ska komma ett sms dagen innan:o:laugh:
Men kanske skulle ta upp det vid nästa besök.

Det sista typ dryga året har han verkligen varit sjukt oengagerad, i princip inte gjort något annat än jobbat och sovit.
Men bra att du sa det angående energitjuv! Det blev ju mycket tydligare med en benämning, har liksom bara haft ett virrvarr av småsaker som legat och gnagt och stört och mycket enklare att släppa alltihop när man kan kategorisera det som energitjyveri på en gång. Tack:heart

Haha just exakt så! Skrattar när man bannar:rofl: ibland brukar jag vifta sådär med fingret och säga nejnejnej på skoj.. Det är väldigt roligt av nån anledning och så gör han så tillbaka mot mig :D
Men vaaa drog han bara? Herregud! Kram. Hur mår du? :heart
Ja, han meddelade att "han inte har något intresse kvar för det här förhållandet" och att han ska hitta ett boende. Men att han tänker bo kvar tills dess. Dagen efter var han borta när jag kom hem på kvällen med barnen, antog att han jobbade.. Men icke, har inte hört nåt sen det. :crazy::banghead:
Jag är ok :heart men ja, allt det praktiska kring separation och barn ger mig lite ont i magen, men jag har pratat med familjerätten och det känns ganska mycket bättre efter det.
Fan vad arg jag blir på vuxna som sticker från allt ansvar sådär :mad:
Ja, men eller hur! Så gjorde min egna pappa också och hela min barndom har jag gått och undrat och funderat hur han har det, vem han är osv.
Kanske blir det det inte så illa det här, men det verkar ju inte jättelovande:cautious:
@LillaMy84 men fy vad dåligt att bara dra sådär :mad: och han vill ha delad vårdnad men hör inte av sig till barnen nu? Jösses...
Kram till dig :heart hoppas du har någon närstående eller vän du kan luta dig mot.

Ang intyg, jag frågade på vår fsk och de sa att det var bäst med ett intyg så då skaffade vi det. Gjorde det i samband med ettårskontrollen så det blev inget "extrajobb". Det är ganska vanligt att barn reagerar på röda livsmedel, jordgubbar reagerade vår äldsta på ett tag. Hur är det med tomat och morot?
Ja, men eller hur:banghead: Nu tror jag visserligen att han blandar ihop vårdnad och umgänge, för han har verkligen ingen koll. På nåt. Visste liksom inte ens att det var påsklov i skolan Tror inte att han tagit del av nåt veckobrev under hela det här läsåret när äldsta börjat i fsk-klass.

Jag började fundera lite kring korsallergier nu när det här med paprikan dök upp, men har inte riktigt haft tid att läsa in mig på ämnet än.
Jag har inte märkt nåt av varken tomat eller morot innan, jag hoppas att han klarar jordgubbar också så att vi kan festa loss på det ordentligt i sommar :d
Men det gick över på dottern sen? Reagerade hon på annat än jordgubbar?
 
Vilket väder vi haft idag :love: 10 grader varmt och inte ens kallt i vinden, ÄNTLIGEN!:banana: Det tycker även barnen inkl den lilla vilda bebin :p Vi har varit iväg på lite lekplatser nu i dagarna och jösses vad han springer runt :laugh: Jag kommer att vara i maratonkondition om det fortsätter såhär :rofl:

Jag söker jobb febrilt, men har så svårt att komma fram till vad som generellt är enklast/mest passande eller hur man nu ska benämna det, men om man vill ha så mycket fritid med barnen som möjligt? Jag tänker nämligen att mina nattpass à 12h kan bli lite besvärliga om jag nu ska rodda allt själv. Barnen kan väl iof säkert sova hos mamma då jag jobbar och sen till fsk så att jag får sova. Men det känns inte hållbart i längden? Samtidigt som jag ofta har en hel vecka ledigt i månaden, skulle jag dessutom ta ut två semesterpass per månad, så blir det ju typ en vecka till ledigt.
Varför kan det inte dyka upp en välbetalda heltid med typ 20h veckor där man jobbar hemifrån, gärna på kvällar när barnen ändå sover :p
 
@LillaMy84 vi vet faktiskt inte om det gått över, hon tvärvägrar nämligen att äta jordgubbar sedan dess :angel: hon tvärvägrar tyvärr det mesta just nu i matväg :(
 
Vilket väder vi haft idag :love: 10 grader varmt och inte ens kallt i vinden, ÄNTLIGEN!:banana: Det tycker även barnen inkl den lilla vilda bebin :p Vi har varit iväg på lite lekplatser nu i dagarna och jösses vad han springer runt :laugh: Jag kommer att vara i maratonkondition om det fortsätter såhär :rofl:

Jag söker jobb febrilt, men har så svårt att komma fram till vad som generellt är enklast/mest passande eller hur man nu ska benämna det, men om man vill ha så mycket fritid med barnen som möjligt? Jag tänker nämligen att mina nattpass à 12h kan bli lite besvärliga om jag nu ska rodda allt själv. Barnen kan väl iof säkert sova hos mamma då jag jobbar och sen till fsk så att jag får sova. Men det känns inte hållbart i längden? Samtidigt som jag ofta har en hel vecka ledigt i månaden, skulle jag dessutom ta ut två semesterpass per månad, så blir det ju typ en vecka till ledigt.
Varför kan det inte dyka upp en välbetalda heltid med typ 20h veckor där man jobbar hemifrån, gärna på kvällar när barnen ändå sover :p
Jag tänkte först att det skulle passa bra att jag jobbar kväll-natt-helg, så att Knoddrik behöver vara så lite som möjligt på fsk, men trots att vi är två så känns nya jobbet bäst - jag jobbar 7-16 mån-fre, maken 8-17, Knoddrik på fsk 7.45-16.15 och vi är lediga kvällar och helger. Ska jag jobba heltid är detta bästa lösningen för mig. Nu kan vi "spara" mormor, farmor och farfar för bonusgrejerna, t ex yoga-kursen nästa lördag, föreningsfesten om några veckor eller när vi bara vill unna oss en sovmorgon.
 
Jag tänkte först att det skulle passa bra att jag jobbar kväll-natt-helg, så att Knoddrik behöver vara så lite som möjligt på fsk, men trots att vi är två så känns nya jobbet bäst - jag jobbar 7-16 mån-fre, maken 8-17, Knoddrik på fsk 7.45-16.15 och vi är lediga kvällar och helger. Ska jag jobba heltid är detta bästa lösningen för mig. Nu kan vi "spara" mormor, farmor och farfar för bonusgrejerna, t ex yoga-kursen nästa lördag, föreningsfesten om några veckor eller när vi bara vill unna oss en sovmorgon.
Hm, ja egentligen känner jag att ett "normalt" jobb med kontorstider hade underlättat just för att förskolor är öppna osv. Men jag har så svårt att se mig själv låst till att göra allt på helger, :nailbiting: Har ju liksom aldrig jobbat så, mer än korta perioder i mitt liv.
Jag trodde inte heller att jag skulle behöva jobba heltid förrän barnen är typ tonåringar :arghh:
 
Ja, han meddelade att "han inte har något intresse kvar för det här förhållandet" och att han ska hitta ett boende. Men att han tänker bo kvar tills dess. Dagen efter var han borta när jag kom hem på kvällen med barnen, antog att han jobbade.. Men icke, har inte hört nåt sen det. :crazy::banghead:
Jag är ok :heart men ja, allt det praktiska kring separation och barn ger mig lite ont i magen, men jag har pratat med familjerätten och det känns ganska mycket bättre efter det.

?
Fy fan vilket svin. Imponerad över att du verkar vara så stark. Jag har själv kommit hem till tömda garderober och en sambo som stuckit och jag var inte speciellt stark, och vi hade inte ens barn i bilden. :heart
Kram på dig alltså.
 
Hm, ja egentligen känner jag att ett "normalt" jobb med kontorstider hade underlättat just för att förskolor är öppna osv. Men jag har så svårt att se mig själv låst till att göra allt på helger, :nailbiting: Har ju liksom aldrig jobbat så, mer än korta perioder i mitt liv.
Jag trodde inte heller att jag skulle behöva jobba heltid förrän barnen är typ tonåringar :arghh:
Jag förstår dig. Jag har fortfarande svårt att se mig själv alltid jobba på vardagarna. Jag älskade mina lediga vardagar.
Ingenting är för evigt.
Just nu är det här vad jag behöver för att orka och kunna vara mamma.
 
Vi var på Es kusins 1års kalas igår. De är väldigt olika de där barnen. Kusinen kryper fortfarande och E springer runt, kusinen kan sitta still länge utan att börja gnälla eller gapa, E sitter still när hon äter... kanske. Så medan E trakasserade katterna, satte på spisen, lekte med farmors prydnadsaker, var i kattlådan, åt kattmat, klättrade i trappen, och skulle leka med skedarna till kaffekopparna (dvs slå med skedarna på kaffekopparna) satt kusinen på golvet och lekte med babblarna :angel:

Jag var helt slut igår och E sov som en stock hela natten, men det är klart man gör när man röjer som hon gör.
 
Vi var på Es kusins 1års kalas igår. De är väldigt olika de där barnen. Kusinen kryper fortfarande och E springer runt, kusinen kan sitta still länge utan att börja gnälla eller gapa, E sitter still när hon äter... kanske. Så medan E trakasserade katterna, satte på spisen, lekte med farmors prydnadsaker, var i kattlådan, åt kattmat, klättrade i trappen, och skulle leka med skedarna till kaffekopparna (dvs slå med skedarna på kaffekopparna) satt kusinen på golvet och lekte med babblarna :angel:

Jag var helt slut igår och E sov som en stock hela natten, men det är klart man gör när man röjer som hon gör.
Så härligt! :laugh:
 
Hoppas det är sista omgången på lääänge.
Det hoppas jag också! Lilleman är så hes att det knappt kommer nåt ljud ur munnen på honom. Dottern lite piggare än inatt då hon hade hög feber (tog ingen temp men hon var rejält varm). Mina bihålor spökar lite också. Hoppas på att den här gången blir det tömning och sen är det bra.
 
Förresten tittade en tand fram i helgen, så nu har Lilleman åtta tänder. Saknar fortfarande en framtand i underkäken så det ser lite lustigt ut :p
 
Men vad är det med denna våren? O_o Känns som att alla har stafettmaraton med diverse sjukdomar. :down:
Hoppas det är sista för er del på länge nu, krya
Ja vi har märkt en tydlig nedgång i min bransch också så det har varit en tuff vår. Alla vi pratar med (både privat och inom jobbet) säger att de aldrig varit med om en vinter/vår med så mycket sjukdomar.
Tack! Jag hoppas innerligt att detta är sista gången på länge nu, trött på skiten.
 
Det hoppas jag också! Lilleman är så hes att det knappt kommer nåt ljud ur munnen på honom. Dottern lite piggare än inatt då hon hade hög feber (tog ingen temp men hon var rejält varm). Mina bihålor spökar lite också. Hoppas på att den här gången blir det tömning och sen är det bra.
:(

Vi (maken) hann jobba en timme idag. Sen fick han vabba. Ögoninflammation. Hade geggat till sig på raketfart!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 130
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
962
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 550
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
237
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp