Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambon sjuk, E frisk och jag hyfsat frisk från förkylningen men idag dök en oerhört smärtsam urinvägsinfektion upp. Tack för den liksom :down:

Sprang på toa titt som tätt på praktiken så till slut frågade chefen om magen lagt av :angel:
 
Sambon sjuk, E frisk och jag hyfsat frisk från förkylningen men idag dök en oerhört smärtsam urinvägsinfektion upp. Tack för den liksom :down:

Sprang på toa titt som tätt på praktiken så till slut frågade chefen om magen lagt av :angel:
:rofl: inte magen, men ... :D usch, krya på dig. Aldrig haft uvi men har hört att det kan vara väldigt smärtsamt :crazy:
 
:rofl: inte magen, men ... :D usch, krya på dig. Aldrig haft uvi men har hört att det kan vara väldigt smärtsamt :crazy:

urinblåsan är trasig, svarade jag, fick en förvirrad blick tillbaka innan poletten trillade ner :laugh:
Jag är inte direkt blyg av mig.
Fick en tid på vc och väntar på svar på odling. Vägrar äta penicillin bara så där. Fick tjata till mig odling :rage:
 
urinblåsan är trasig, svarade jag, fick en förvirrad blick tillbaka innan poletten trillade ner :laugh:
Jag är inte direkt blyg av mig.
Fick en tid på vc och väntar på svar på odling. Vägrar äta penicillin bara så där. Fick tjata till mig odling :rage:
:rofl::rofl::rofl:

Klokt. Min chef behöver ett visst sorts penicillin när hon får uvi, men måste tjata sig till det (mha odling) då de oftast skriver ut ett annat.
 
Så länge klegget är väck så är det lugnt skulle jag säga.

Kl
Här fortsätter magsjukan... barnen turas om att kräka på dagarna, ena dagen dottern andra dagen lilleman. Dagen de inte kräker har de istället diarré. Sambon är också kass, men vi hjälps åt i den mån han kan. Vi är så trötta på den här skiten nu :arghh:
:arghh: Vad frustrerande.

Maken är dålig i magen och helt matt igen...
 
Är i väg och får naglarna fixade (!!!) och på vägen ut ringer en panikslagen, tokorolig och förtvivlad make - Knoddrik har spytt ner sig.
Kliver innanför dörren 10 minuter senare och ett första försök att duscha har halvlyckats. Tillsammans lyckas vi tvätta barnet.
Pyjamas på, upp i säng, en vaggvisa och sen sover hon, kramandes sin Leo (!!!).

Nu ligger jag här och funderar på om det är magsjuka eller scillan hon bar runt på hela kvällen eller fel på maten eller hjärnskakning (hon ramlade på fsk, när hon skulle halvspringa ner för en låg ramp, vilket resulterade i blåmärke på pannan och svullna läppar).

Kommer nog ha svårt att sova inatt. Tittar på serier i sängen istället för soffan ikväll. Hönsmamman med katastroftänk är tillbaka.
 
Är i väg och får naglarna fixade (!!!) och på vägen ut ringer en panikslagen, tokorolig och förtvivlad make - Knoddrik har spytt ner sig.
Kliver innanför dörren 10 minuter senare och ett första försök att duscha har halvlyckats. Tillsammans lyckas vi tvätta barnet.
Pyjamas på, upp i säng, en vaggvisa och sen sover hon, kramandes sin Leo (!!!).

Nu ligger jag här och funderar på om det är magsjuka eller scillan hon bar runt på hela kvällen eller fel på maten eller hjärnskakning (hon ramlade på fsk, när hon skulle halvspringa ner för en låg ramp, vilket resulterade i blåmärke på pannan och svullna läppar).

Kommer nog ha svårt att sova inatt. Tittar på serier i sängen istället för soffan ikväll. Hönsmamman med katastroftänk är tillbaka.
Hur har det gått?
 
Magsjuka. Inte kräkts sen typ 9, men vattnigt i bak. Fått i lite banan och vatten i små mängder. Tänkte försöka med mjölkersättning när hon vaknar.
Verkar vara det senaste som går. Vi höll på med sanering i en vecka, förskolan har många borta pga magsjuka. Fy fanken. Krya på Knoddrick och hoppas ni slipper :nailbiting:
 
Verkar vara det senaste som går. Vi höll på med sanering i en vecka, förskolan har många borta pga magsjuka. Fy fanken. Krya på Knoddrick och hoppas ni slipper :nailbiting:
Vi hade ju magsjuka på avdelningen förra månaden och höll henne hemma några dagar då. Nu har de ju varit ute mycket och lekt med de stora barnen...så smittan kan ju komma den vägen. (Eller så har hon stoppat i sig nåt olämpligt, mer än den sten jag plockade ut ur munnen på henne i onsdags...)

Hög feber idag, fick inte behålla första omgången ersättning, men efter 10 verkar det bara vara trafik neråt. Pruttat nu på kvällen, så förhoppningsvis får hon sova inatt.

Funderar på hur jag kan få i henne vatten under resten av kvällen och natten.
 
Och mitt i allt det här växer en känsla i magen att jag inte vill ha henne på förskolan så här mycket. Det är för många barn och för lite personal - den "ansvariga" pedagogen jobbar nog inte ens 70%. Känns som att hon aldrig är där. Och den här veckan har en ny och en gammal vikarie varit de enda på plats vid 16. Det var inte det här de målade upp i januari.

Tanken är ju att farmor ska hämta en dag i veckan...men hon kanske kan hämta fler dagar. Så blir det lite avlastning i a f. Och en nöjd farmor.
 
I bajsade ut en hel liten fjärilslarv igår. :turd: :eek: :arghh: Blev alldeles kall och googlade parasiter innan maken och jag faktiskt tittade ordentligt på den och såg att den hade massa små ben = inget som rör sig runt inuti en annan varelse.
Måste ha varit någon som krupit fram nu när snön börjar smälta bort här och var, eller någon som frös ihjäl i fjol och nu tinade fram.
 
I bajsade ut en hel liten fjärilslarv igår. :turd::eek::arghh: Blev alldeles kall och googlade parasiter innan maken och jag faktiskt tittade ordentligt på den och såg att den hade massa små ben = inget som rör sig runt inuti en annan varelse.
Måste ha varit någon som krupit fram nu när snön börjar smälta bort här och var, eller någon som frös ihjäl i fjol och nu tinade fram.
Men usch :eek::yuck:
 
I bajsade ut en hel liten fjärilslarv igår. :turd::eek::arghh: Blev alldeles kall och googlade parasiter innan maken och jag faktiskt tittade ordentligt på den och såg att den hade massa små ben = inget som rör sig runt inuti en annan varelse.
Måste ha varit någon som krupit fram nu när snön börjar smälta bort här och var, eller någon som frös ihjäl i fjol och nu tinade fram.
Förlåt, men...:rofl:
 
Febern går inte ner, trots Alvedon. :( Men hon kan sova i a f. Och får behålla vatten. Förhoppningsvis även mjölkersättningen hon nyss drack upp (dock bara 120 ml).
 
Har ni märkt av någon dominant hand ännu? Tycker G använder höger lika mycket som vänster nämligen. Till saken hör att jag själv misstänker att jag egentligen är tvåhänt (höger är dominant men gör en hel del med vänster hand som jag inte "borde kunna") men har blivit lärd från liten att använda höger hand.
 
Har ni märkt av någon dominant hand ännu? Tycker G använder höger lika mycket som vänster nämligen. Till saken hör att jag själv misstänker att jag egentligen är tvåhänt (höger är dominant men gör en hel del med vänster hand som jag inte "borde kunna") men har blivit lärd från liten att använda höger hand.

Cornelis gör mycket med höger hand men han kan använda vänster också. Jag misstänker, precis som dig, att jag är ”tvåhänt”, skriver med höger men kan skriva med vänster också även om det blir ganska fult men har ju o andra sidan inte övat speciellt mkt, men gör mkt annat tex bär olika saker, med vänster hand.
 
Har ni märkt av någon dominant hand ännu? Tycker G använder höger lika mycket som vänster nämligen. Till saken hör att jag själv misstänker att jag egentligen är tvåhänt (höger är dominant men gör en hel del med vänster hand som jag inte "borde kunna") men har blivit lärd från liten att använda höger hand.

Jag är ambidexter men inget av mina barn verkar ha fått det. Dottern var tydligt högerhänt och Lilleman har ända sedan han började greppa saker klart föredragit vänster hand och nu gör han "allt" med vänster.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 953
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
903
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 454
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp