Vinterföräldrartråden 2017/18

Status
Stängd för vidare inlägg.

*Gotlandsrusset*

Trådstartare
Då jag själv har 2 otroligt efterlängtade barn i Vintertrådar 13/14-16/17 så känner jag att jag ska hjälpa Buke på traven :bump::bump:

Jag ser fram emot att följa fler vinterbarn nu :banana:
 
Slutet av v 14 och magen är typ omöjlig att dölja. Behöver hitta lite formlösa tröjor och klänningar... Är lärare och vill inte outa för mina elever såhär innan sommarlovet. De står inför en massa förändringar till hösten redan som det är, vill inte att de ska gå under lovet och fundera på lärarbyte dessutom... Har levt i XL-tröjor ett tag men det börjar bli omöjligt med den här kulan nu :o

Några fler borde väl ha plussat nu för dec/jan och kanske feb till och med?
 
Slutet av v 14 och magen är typ omöjlig att dölja. Behöver hitta lite formlösa tröjor och klänningar... Är lärare och vill inte outa för mina elever såhär innan sommarlovet. De står inför en massa förändringar till hösten redan som det är, vill inte att de ska gå under lovet och fundera på lärarbyte dessutom... Har levt i XL-tröjor ett tag men det börjar bli omöjligt med den här kulan nu :o

Några fler borde väl ha plussat nu för dec/jan och kanske feb till och med?
Jag har ju gått och tänkt att du varit ganska ensam i tråden. Så det är väl lika bra att jag joinar ;):p

Om det går som det ska får vi en ny familjemedlem i Januari. Jag hade två tidiga missfall på raken i vintras och efter det har kroppen varit ganska knepig men jag skulle gissa på att bf är 8/1 utifrån när det kändes som att jag hade ägglossning.

Jag mår illa och är fruktansvärt trött.
Inskrivning 20/6 och ultraljud 27/6 så det börjar dra ihop sig:) hoppade över hälsosamtalet, känns ju som att det inte var så länge sen jag gjorde den här grejen liksom :grin:
 
Jag har ju gått och tänkt att du varit ganska ensam i tråden. Så det är väl lika bra att jag joinar ;):p

Om det går som det ska får vi en ny familjemedlem i Januari. Jag hade två tidiga missfall på raken i vintras och efter det har kroppen varit ganska knepig men jag skulle gissa på att bf är 8/1 utifrån när det kändes som att jag hade ägglossning.

Jag mår illa och är fruktansvärt trött.
Inskrivning 20/6 och ultraljud 27/6 så det börjar dra ihop sig:) hoppade över hälsosamtalet, känns ju som att det inte var så länge sen jag gjorde den här grejen liksom :grin:

Inte så längesen jag gjorde den här grejen heller, sonen är snart 16 mån :D Kommer bli ca 21 mån mellan barnen.
Jag har mått jättebra, så jag har varit orolig över det. Inga ömma bröst, knappt nåt illamående alls, känt mig som vanligt. Mådde hyfsat bra med sonen också, förutom en väldig trötthet, men nu har jag väl haft mindre tid att känna efter ;)
Var på KUB förra veckan och det var skönt att få se en levande liten krabat därinne då. RUL är bokat till 7/7.
 
Inte så längesen jag gjorde den här grejen heller, sonen är snart 16 mån :D Kommer bli ca 21 mån mellan barnen.
Jag har mått jättebra, så jag har varit orolig över det. Inga ömma bröst, knappt nåt illamående alls, känt mig som vanligt. Mådde hyfsat bra med sonen också, förutom en väldig trötthet, men nu har jag väl haft mindre tid att känna efter ;)
Var på KUB förra veckan och det var skönt att få se en levande liten krabat därinne då. RUL är bokat till 7/7.
Ja visst var din son född i februari?
Vi får ju ganska precis två år emellan och jag nojar redan för hur det ska gå. Men samtidigt så har jag ingen lust att "gå ur" den här jobbiga perioden för att sedan börja om igen. Vi hade två veckor när sonen sov fram till 06 med bara ett uppvak och det var skitjobbigt när den perioden slutade och det var back to normal igen:meh: då känns det nästan mer humant med kämpigt hela tiden så att man inte vet vad man saknar :grin:

Jag ser fram emot ultraljudet så att man får se att det är som det ska därinne. (Får tydligen göra kub-mätning på ul men inte lämna blodprovet i landstingets regi denna gången. Förra gången gjorde jag privat fullständigt kub.)
 
Ja visst var din son född i februari?
Vi får ju ganska precis två år emellan och jag nojar redan för hur det ska gå. Men samtidigt så har jag ingen lust att "gå ur" den här jobbiga perioden för att sedan börja om igen. Vi hade två veckor när sonen sov fram till 06 med bara ett uppvak och det var skitjobbigt när den perioden slutade och det var back to normal igen:meh: då känns det nästan mer humant med kämpigt hela tiden så att man inte vet vad man saknar :grin:

Jag ser fram emot ultraljudet så att man får se att det är som det ska därinne. (Får tydligen göra kub-mätning på ul men inte lämna blodprovet i landstingets regi denna gången. Förra gången gjorde jag privat fullständigt kub.)

Ja han är född i februari förra året :)
Vi känner lite samma. Vill ha dem ganska tätt och få de här tuffa åren avklarade, vill inte börja om sen. Vill inte vänta för länge heller eftersom jag inte har jättelätt att bli gravid och jag blir ju inte yngre heller. Men känner också att det kommer bli tufft med två små, ser fram mot första året med skräckblandad förtjusning :angel:
 
Ja han är född i februari förra året :)
Vi känner lite samma. Vill ha dem ganska tätt och få de här tuffa åren avklarade, vill inte börja om sen. Vill inte vänta för länge heller eftersom jag inte har jättelätt att bli gravid och jag blir ju inte yngre heller. Men känner också att det kommer bli tufft med två små, ser fram mot första året med skräckblandad förtjusning :angel:
Skönt att jag inte är ensam med det resonemanget! Inte sällan att folk verkar tycka att jag är helknasig mär jag säger att vi vill ha tätt emellan :nailbiting:

Går din son på förskola?
Vi pusslar fortfarande med fl och jag veeeeeet inte hur vi borde göra!:confused:
Det hade varit skönt med några timmars avlastning nägra dagar i veckan men samtidigt lär denlille komma i värsta RS-säsongen. Jag tror inte att det är en bra idé att skola in tätt inpå en annan stor förändring i hans liv, han är väldigt känslig. Så antingen blir det i höst eller nästa vår när det lagt sig lite.
 
Skönt att jag inte är ensam med det resonemanget! Inte sällan att folk verkar tycka att jag är helknasig mär jag säger att vi vill ha tätt emellan :nailbiting:

Går din son på förskola?
Vi pusslar fortfarande med fl och jag veeeeeet inte hur vi borde göra!:confused:
Det hade varit skönt med några timmars avlastning nägra dagar i veckan men samtidigt lär denlille komma i värsta RS-säsongen. Jag tror inte att det är en bra idé att skola in tätt inpå en annan stor förändring i hans liv, han är väldigt känslig. Så antingen blir det i höst eller nästa vår när det lagt sig lite.

Jag började jobba heltid i december, och då sambon var hemma ett tag. Sonen började gå 50% på förskola i mars. Sedan slutet på april har han gått heltid och han älskar det, han har så roligt där och trivs jättebra. Hur vi gör när det nya lille pyret kommer vet jag inte än, troligtvis kommer han fortsätta gå några timmar i veckan så han får lite mer stimulering än jag kan ge. Han är en liten vilde och vill att det ska hända nånting hela tiden, så det känns svårt att uppfylla hans behov när jag kanske mest kommer sitta fast och amma på dagarna.
 
Jag började jobba heltid i december, och då sambon var hemma ett tag. Sonen började gå 50% på förskola i mars. Sedan slutet på april har han gått heltid och han älskar det, han har så roligt där och trivs jättebra. Hur vi gör när det nya lille pyret kommer vet jag inte än, troligtvis kommer han fortsätta gå några timmar i veckan så han får lite mer stimulering än jag kan ge. Han är en liten vilde och vill att det ska hända nånting hela tiden, så det känns svårt att uppfylla hans behov när jag kanske mest kommer sitta fast och amma på dagarna.
Vi har också en vilde, mys är när han stannar upp i typ 10 sekunder i soffan. Så just därför kan jag tänka att för allas skull så kanske det kunde vara en god idė att ta hjälp av förskola.
Men så tänker jag att det blir så hattigt och han är väldigt känslig för förändringar. Först skola in i höst (om vi ens får någon plats) och sedan gå på förskola ett par-tre månader för att sedan vara hemma en period med tanke på virus och sånt.

Såna här tankar tar mer upp min tid än själva gravidieten. Stor skillnad jämfört med sist men då var det ju ingen liten som blir påverkad på det viset.

Noterar också att magen liksom bara släppt ut sig. sist dröjde det innan det syntes. Nu är det bara degigt och... utsläppt:rofl:
 
December
3 - Evenstar, andra barnet

Januari

Februari
8 - Februari2018

Smyger in här. Plussade idag efter att mensen var sen men vet å andra sidan inte exakt när jag skulle haft den. Fattar ingenting :p

Tillägg: vet du vem jag är så röj mig gärna inte då vi vill hålla det hemligt några veckor till. Sen kommer jag med mitt vanliga nick :)
 
Hade visst glömt lägga in mig.


December
3 - Evenstar, andra barnet

Januari
8 - Positron, andra barnet

Februari
8 - Februari2018
 
December
3 - Evenstar, andra barnet

Januari

Februari
8 - Februari2018

Smyger in här. Plussade idag efter att mensen var sen men vet å andra sidan inte exakt när jag skulle haft den. Fattar ingenting :p

Tillägg: vet du vem jag är så röj mig gärna inte då vi vill hålla det hemligt några veckor till. Sen kommer jag med mitt vanliga nick :)
Välkommen till vår skrala skara!:D
 
Jag gick precis in i vecka 8 tror jag (dvs 7+0 enligt appen Preglife), lite osäker på när jag hade ÄL. Har börjat må rätt så pyton, inte så att jag spyr men har en konstant "äckelkänsla" i munnen och magen känns ömsom svullen och fullproppad och ömsom vrålhungrig. Mycket märkligt O_o.
 
Jag smyger också in och hoppas att det inte är att jinxa alltihop... Var med i höstföräldrar 17-tråden också men upptäckte ma på ultraljud i vecka 12, vilket gjort mig nojjig.

Det tog sig iallafall snart igen och är nu i v 8+1 enligt Preglife. Igår gjorde jag VUL och såg fladdrande hjärtslag och en klump med två små armliknande saker :heart
Mycket kan så klart hända än, men vågar åtminstone glädjas lite mer nu.

Mår förhållandevis bra, bara lite trött och illamående där jag inte är sugen på något, varvat med akut hunger...

December
3 - Evenstar, andra barnet

Januari
8 - Positron, andra barnet
17 - fortfarandehemligt

Februari
8 - Februari2018
 
När förstår man i början av graviditeten att man faktiskt är gravid? :rofl: Det känns så overkligt. Fattar knappt hur detta gick till (nåja :angel:) då vi försökte länge. Hur kunde det bli nått nu men aldrig innan? Jag är glad såklart men förvånad.

Förutom att jag har lätt mensvärk som kommer och går och att brösten är svullna och ömma mår jag som vanligt. Är ju så tidigt än, gick in i v 6 (5+0) igår.

När är det lagom att ringa mvc? Kan man göra tidigt vul kommunalt eller bokar man det privat?
 
@Februari2018
Här där jag bor kan man iaf göra vul inom landstinget. När jag fick ma i våras berättade barnmorskan att vi kunde be att få göra tidigt vul nästa gång.
Ringde i v 6 och bad att få, och eftersom jag "bara" var orolig var det ju i mån av tid, men fick alltså komma runt 2 veckor senare.
Hade jag inte fått tid hade jag gått privat istället. Vet inte hur det är i andra landsting.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
9 771
Senast: Praefatio
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 097
Senast: Zpunk
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
762
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 849
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp