Vinterjacka

Jag har en Didrikson Angelina parkas som är fantastisk, överlever inte utan den :love: Det värsta jag vet är att frysa så jackor som går ner över rumpa och höfter är ett måste.

(Produktbild)
DIDRIKSONS-ANGELINA-WNS-PARKA,-DARK-GREEN.jpg
 
Jag kommer antagligen behöva en ny jacka i vinter så den här tråden blir perfekt inspiration för mig :up::up:

Drömmen hade varit en parkas från Lexington men min stackars studentplånbok tillåter inte det den här vintern :cry:
lexington-pauline-down-coat-dam.jpeg


Men planen är att försöka hitta en liknande som har lite snällare prislapp :up:
 
Varierar mellan en fin yllekappa från Hope, de dagarna det är fint väder här i Skåne, och en parkas från Didrikson för resterande tre månader av nollgradig snålblåst och regn :p Den tidigare köpt second hand för tre år sedan och den senare på rea i fjol.
 
Själv funderar jag på denna. Men det är så svårt! Man vill ju ha en som är varm, mjuk OCH snygg.

KH121O03H-C11@16.jpg
KH121O03H-C11@15.jpg
 
Jag tror inte att jag kommer köpa någon ny, inget jag planerat för iallafall.
Har en parkas från Peak när det blir riktigt kallt:
1377496.jpg


Kommer mest använda en längre jacka från Elvine, funkar både nu när hösten är ruggig och sen när det blir kallare (min är dock brun/grön):
img-thing


Kortare jacka från Sthlm LM:
48f02b963d70e97573408aef7358862f.jpg


Och så några kappor, hittar inga bra bilder nu.
 
Bra tråd! :up:
Trodde jag kunde ha samma jacka som förra året, tills jag upptäckte att dragkedjan är paj och världens hål i ena fickan. Får se om det går att fixa eller om jag måste köpa en ny. Men alla jackor man vill ha är ju så satans dyra :banghead:
 
Bra tråd! :up:
Trodde jag kunde ha samma jacka som förra året, tills jag upptäckte att dragkedjan är paj och världens hål i ena fickan. Får se om det går att fixa eller om jag måste köpa en ny. Men alla jackor man vill ha är ju så satans dyra :banghead:


Eller hur! Antingen för dyra eller så finns inte rätt storlek... :meh:
 
Även jag har ovan Elvinejacka, samt en från märket MbyM.
Ingen av dem håller egentligen måttet och jag fryser när det är riktigt kallt...
Får se om jag känner att jag vill lägga pengar på att köpa en rejäl jacka i år...
 
Plockade fram en av mina Didrikson idag, storm och småregn. Fortfarande en favorit efter många år. Har en i petrol och en i svart.
 
jag lyckas aldrig hitta en praktisk, vattentät jacka som inte får mig att se ut som att jag praoar på dagis; så i år säger jag "fuck the world" och har en babyblå fuskpäls istället! :cool: (jag varvar den med en svart fuskpäls med luva, pga babyblått passar inte till allt och snålblåst kräver luva ju!) måste försöka fixa bild på mina pälsar, för de är urmysiga!!! :D:love:
 

Liknande trådar

Fritid Kan ni tips på riktigt varma ytterkläder som passar nu i vinterkylan? Allt jag har är för kallt! Jag har bra underställ i ull och...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 133
Senast: cambodia
·
Kläder & Bli fin Pga annan tråd här i forumet började jag åter igen fundera på det här med olika material i kläder. Hur ska man tänka egentligen och hur...
2
Svar
20
· Visningar
1 427
Kläder & Bli fin Det börjar bli varmare ute och det slog mig att jag inte har någon vettig jacka att ha på mig i plusgrader. Mina vinterjackor är...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
732

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp