Vinterkläder och skor.

Nej absolut inte att allt var könsneutralt. Men de var ju iaf rätt duktiga på att kläderna fanns i många färger, klänningar med bilar på osv. Nu är ju verkligen allt rosa eller blått...
Jag håller inte med dig. Allt är inte rosa och blått nu och de hade rosa och blått i sortimentet även innan. Ex i våras hade de t-shirts i tre olika färgställningar: en blå och en grön med motiv av barn som var på utflykt i skogen och en rosa med motiv av flickor som låg på en matta och ritade. De har också ”alltid” haft vidare byxor typ cargobyxor i blått, grönt mm och lite extra många ”tjejiga” färger på de klassiska enfärgade leggingsen.

Det är skittrist om PoP blivit ännu mer könsuppdelade än de var innan och jag är som sagt inget fan av det jag sett av deras ”nya” inriktning, men de gjorde faktiskt skillnad på tjej- och killkläder innan också.
 
De har kommit fram till att deras kunder efterfrågar en "högre modegrad" så numera gör de kläder för flickor och pojkar istället för barn som så uttalat var deras filosofi förut.

Som exempel har de i år en vinterjacka i marinblått. Samma jacka finns även i rosa. "Samma" förutom att den är smalare i modellen då....
Trist. Går ju att göra moderiktiga kläder utan att det ska gorma tjej/kille om det.
 
Tack! Det ska jag kolla! Dottern har bara 28 i strl men ska definitivt kolla det.
Då finns de definitivt! Menade snarare att det inte
Tack! Det ska jag kolla! Dottern har bara 28 i strl men ska definitivt kolla det.
Googla! De heter "Kavat Voxna" och färgen jag såg heter "floral" . Finns upp till stl 33 men ska visst vara liten i storlek, fast om dottern har 28 är det ju gott om utrymme att gå upp lite i storlek ändå
 
Jag håller inte med dig. Allt är inte rosa och blått nu och de hade rosa och blått i sortimentet även innan. Ex i våras hade de t-shirts i tre olika färgställningar: en blå och en grön med motiv av barn som var på utflykt i skogen och en rosa med motiv av flickor som låg på en matta och ritade. De har också ”alltid” haft vidare byxor typ cargobyxor i blått, grönt mm och lite extra många ”tjejiga” färger på de klassiska enfärgade leggingsen.

Det är skittrist om PoP blivit ännu mer könsuppdelade än de var innan och jag är som sagt inget fan av det jag sett av deras ”nya” inriktning, men de gjorde faktiskt skillnad på tjej- och killkläder innan också.

Nej klart jag överdrev lite när jag skrev att allt var rosa och blått, och det har ju alltid funnits "pojk- och flickkläder" på Pop. (Även om ditt exempel från i våras blir irrelevant eftersom den här "högre modegraden" kom nu under hösten.) Men jag tycker det är en väsentlig skillnad nu. Kollade lite på deras hemsida:

"Jackor 98-116"
finns en jackmodell i rött, en vindfleece i gult och en jacka går att få i olivgrön/svart. Resten är rosa/lila/blå/grå/svart. I storleksavdelningen under finns en röd regnjacka och en (blå)grön vindfleece. Resten är samma nyanser.

"Overaller 98-116"
En modell i olivgrönt resten svart/blå/rosa/lila. I stolekarna under finns en gul modell, annars samma.

"Tröjor"
I både 98-116 och 74-92 hittar jag en (1 av 66!) jultröja. Resten går antingen i rosa/lila/blått/svart. Nån grön tröja (med blå ränder såklart).

"Mössor och vantar"
Förutom klassiska röda ränderna finns det en gul mössa i de större storlekarna och i det mindre en gul mössa, en gul mössa, en gulrandig och två gula vantar. Resten (48 resp. 66 produkte går i samma färgskala som ovan.

Visst har det funnits rosa blått och pojk och flick på Pop innan. Men inte har det varit såhär illa?
 
Nej klart jag överdrev lite när jag skrev att allt var rosa och blått, och det har ju alltid funnits "pojk- och flickkläder" på Pop. (Även om ditt exempel från i våras blir irrelevant eftersom den här "högre modegraden" kom nu under hösten.) Men jag tycker det är en väsentlig skillnad nu. Kollade lite på deras hemsida:

"Jackor 98-116"
finns en jackmodell i rött, en vindfleece i gult och en jacka går att få i olivgrön/svart. Resten är rosa/lila/blå/grå/svart. I storleksavdelningen under finns en röd regnjacka och en (blå)grön vindfleece. Resten är samma nyanser.

"Overaller 98-116"
En modell i olivgrönt resten svart/blå/rosa/lila. I stolekarna under finns en gul modell, annars samma.

"Tröjor"
I både 98-116 och 74-92 hittar jag en (1 av 66!) jultröja. Resten går antingen i rosa/lila/blått/svart. Nån grön tröja (med blå ränder såklart).

"Mössor och vantar"
Förutom klassiska röda ränderna finns det en gul mössa i de större storlekarna och i det mindre en gul mössa, en gul mössa, en gulrandig och två gula vantar. Resten (48 resp. 66 produkte går i samma färgskala som ovan.

Visst har det funnits rosa blått och pojk och flick på Pop innan. Men inte har det varit såhär illa?

Det är skillnad på storlekarna också :mad:
 
Det är skillnad på storlekarna också :mad:
Ja visst är det knäppt! Förut har ju inte p op gjort den skillnaden även om tyvärr en del andra märken gör det.

Jag konstaterade t ex att storebrors urvuxna luvtröja från HM (orange) var rejält för stor till dottern fortfarande medans en rosa av samma märke i den storleken som hon fick ärva av en tjejkompis till honom satt perfekt. Skumt!!! 128 cm barn borde ju passa för barn i den storleken liksom!
 
Och dessutom, oavsett könat eller ej; Po ps nya kläder är ju trista tycker jag. Nu finns bara Villervalla kvar för oss som gillar färg.
 
@Mois

Köpte ett par Kavat Voxna till mini förra veckan och dom är superfina :)
Gick upp en storlek för det stämmer att dom är lite mindre men måtten du hittar på nätet var det verkliga när jag mätte när skon kom hem.
Den blommiga är så fin :love:
Fick dock ta cerisa (vill inte ha tråksvart) för dom blommiga var slut i minis storlek. Hon fick dock dom blommiga i modellen yxhult :)
Hade gärna köpt dom till stora tösen med men hon hade behövt stl 36 i dom och det finns ju inte.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vad har era barn för vinterskor? Ska köpa till 7-åringen men tycker det är svårt. Har en liten fashionista till barn så hur skorna ser...
Svar
9
· Visningar
1 318
Kläder & Bli fin Hej Buke! Jag behöver hjälp att bena ut vilka skor jag behöver. Det kan alltså blir flera par. Jag promenerar mycket utomhus, minst...
2
Svar
21
· Visningar
1 558
Senast: lambero
·
Småbarn Vi ska skola in vår 2 åring på förskola sista veckan i februari och funderar kring skor. Idag har hon endast ett par vinterkängor...
2
Svar
33
· Visningar
2 365
Senast: Pilo
·
Anläggning Står nu inför val av stall/lösdrift och hur jag än vänder och vrider på detta så blir jag inte klokare. Först, lite saker ni behöver...
2
Svar
21
· Visningar
2 551
Senast: spinxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp