Visst borde även Hollänska ponnyer vara slutmätta?

S

Stardust

Hejsan!
Vi är intresserade av en hollänsk import,.
Denna är enligt utsago tävlad LA dressyr och LB hopp.
11 år men dock ej slutmätt.

Undrar om ni vet om inte hollänska ponnyer behöver slutmätas?
Nån som vet några regler på sådant?

Tacksam för svar!
Hälsningar Stardust
 
Sv: Visst borde även Hollänska ponnyer vara slutmätta?

Oavsett vad en utländs ponny har för mätintyg från sitt hemland med sig hit så måste den ändå mätas här i Sverige. Tvår mätmän + en veterinär krävs.
 
Sv: Visst borde även Hollänska ponnyer vara slutmätta?

Oavsett vad en utländs ponny har för mätintyg från sitt hemland med sig hit så måste den ändå mätas här i Sverige. Tvår mätmän + en veterinär krävs.

Två mätmän krävs väl bara om mankhöjden ligger under 2 cm från en kategrigräns. Annars krävs bara en mätman + veterinär. Så var det ialla fall när jag slutmätte min.
 
Sv: Visst borde även Hollänska ponnyer vara slutmätta?

Två mätmän plus vet för slutmätning oavsett mankhöjd.
 
Sv: Visst borde även Hollänska ponnyer vara slutmätta?

Två mätmän krävs väl bara om mankhöjden ligger under 2 cm från en kategrigräns. Annars krävs bara en mätman + veterinär. Så var det ialla fall när jag slutmätte min.

Då gjorde de fel. Om det inte var en del år sen vill säga för då behövdes bara en mätman+veterinär.

Precis som Snuffsan också säger så krävs idag två mätmän + veterinär vid alla slutmätningar.
 
Sv: Visst borde även Hollänska ponnyer vara slutmätta?

Den kanske gick det innan den skulle slutmätas? Som 5, 6 eller 7åring alltså? Då har den ju varit mätt, men inte slutmätt.
 
Sv: Visst borde även Hollänska ponnyer vara slutmätta?

Måste bara säja lite snabbt att min ponny är impoterad från holland :love:
 

Liknande trådar

Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
1 991
Senast: Jeps
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 762
Senast: Mia_R
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 156
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 800
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp