Bukefalos 28 år!

Vit trådfläck i ögat

MissourisTopsanna

Trådstartare
image_528a6b9b88e59db244aa71eb.jpg


Ilo har så länge jag vet haft lite vitt i ena ögat. Men jag tycker det blivit mer med tiden. Är detta något ni hade kollat upp eller varit orolig för? Han verkar inte se sämre på det ögat. Hoppas det blev rätt bild och syns nu :p (skriver från mobilen)
 
Sv: Vit trådfläck i ögat

Ingen aning, men du kan alltid göra en ögonlysning för att se vad det är. Det finns vissa ögon"sjukdomar" som inte skadar vare sig synen eller hunden på annat sätt, men som syns vid ögonlysning - och ibland även för blotta ögat.
 
Sv: Vit trådfläck i ögat

Ingen aning, men du kan alltid göra en ögonlysning för att se vad det är. Det finns vissa ögon"sjukdomar" som inte skadar vare sig synen eller hunden på annat sätt, men som syns vid ögonlysning - och ibland även för blotta ögat.

Märker jag att det sprider dig eller att han börjar se sämre kommer jag nog göra en ögonlysning. Men ska be vet ta en snabbtitt när jag åker in och röntgar den andra hunden i veckan.
 
Sv: Vit trådfläck i ögat

Den ser ut att vara en del av iris, försvinner när pupillen vidgas osv. Han har det på båda ögonen.

Om något så har den blivit lite mindre tydlig med åren.
 
Sv: Vit trådfläck i ögat

Den ser ut att vara en del av iris, försvinner när pupillen vidgas osv. Han har det på båda ögonen.

Om något så har den blivit lite mindre tydlig med åren.

Okej, jag får prova lysa och se vad som händer med den där fläcken. Denna har ju blivit mer tydlig med åren känns det som :/
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 266
Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 442
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Erfarenheter? Jag var in idag för en skada i ögat på tanten, ögonlyste iom skadan och då upptäcktes det att hon haft (har?) en cysta...
Svar
6
· Visningar
1 535
Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 564
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp