VM i hoppning

Lovise

Trådstartare
Det är väl inte bara jag som kikar på hoppningen? SVTplay sänder hela dagen!

Ganska spännande än så länge, relativt "enkel" bana enligt kommentatorn. Tre har dock åkt av redan, varav en är Brasiliens förstaryttare De Miranda..
 
Tyckte så synd om hästen från Chile som fastnade i hindret först och sen hade tränset hängandes.
 
Jag har tittat på Play men ska nu ut och rida så spelar in TV-sändningen :) Skönt att vara ledig just idag! (Och min mamma, som 48 mil bort är hemma från jobbet pga att hon tappat rösten, lider nog inte jättemycket hon heller :p )
 
Jag tittar :D (eller, alltså, officiellt jobbar jag, men om man har hoppningen på den minsta skärmen är det ok, eller hur?!)

Hittills ser det ju nästan ut som om det är vanliga dödliga ryttare, trillas ju av till höger och vänster :eek:
AMAZING runda av Peder & Sibon :banana:
 
Heja Peder och Sibon! Bra ridet! Väldigt snyggt och en snabb tid. Blir lite fundersam när ryttarna flyger till höger och vänster varför ingen har säkerhetsväst??? Hittills har ju både ryggar och revben fått rejäla smällar...
 
Borde inte Schwizers sidohoppning räknas som en vägran? För det blir ju en extra volt

Fast han korsade aldrig sin egen väg innan han hoppade hindret, så det var ju aldrig en riktig volt? Eller? Tog ju dock en himla massa extra tid ändå.
 
Jag tittar :D (eller, alltså, officiellt jobbar jag, men om man har hoppningen på den minsta skärmen är det ok, eller hur?!)

Hittills ser det ju nästan ut som om det är vanliga dödliga ryttare, trillas ju av till höger och vänster :eek:
AMAZING runda av Peder & Sibon :banana:

På mitt jobb förväntas vi titta så just de här VM veckorna gillar jag mitt jobb lite extra mycket!
 
Borde inte Schwizers sidohoppning räknas som en vägran? För det blir ju en extra volt
Men det är väl som bed. C det här och om jag inte minns helt fel får man inga fel för första vägran. Eftersom det är en ren tidshoppning så rullar ju klockan iväg ganska ordentligt vid en vägran
 
Men det är väl som bed. C det här och om jag inte minns helt fel får man inga fel för första vägran. Eftersom det är en ren tidshoppning så rullar ju klockan iväg ganska ordentligt vid en vägran

Ja det är det ju, men om han hade fått en "riktig" vägran efter denna runt-ridning, hade han blivit utesluten då eller hade det räknats som en första vägran? :p
 
Jag tittar :D (eller, alltså, officiellt jobbar jag, men om man har hoppningen på den minsta skärmen är det ok, eller hur?!)

Hittills ser det ju nästan ut som om det är vanliga dödliga ryttare, trillas ju av till höger och vänster :eek:
AMAZING runda av Peder & Sibon :banana:

Jag jobbar. Jättemycket. Hela tiden. Nästan... Men så länge jag ändå gör mina arbetsuppgifter borde det vara ok. ;)

Är det någon som vet när Alexander startar? Har snart lunch, så jag kan titta då, men måste ju gå och köpa lunch också. Vill inte missa medan jag handlar! :crazy:
 
Jag jobbar. Jättemycket. Hela tiden. Nästan... Men så länge jag ändå gör mina arbetsuppgifter borde det vara ok. ;)

Är det någon som vet när Alexander startar? Har snart lunch, så jag kan titta då, men måste ju gå och köpa lunch också. Vill inte missa medan jag handlar! :crazy:
Är väl ca 10 ryttare kvar till Alexander!
 
Jag blev lite imponerad utav Qatars senaste ryttare. Har inte tittat på den första men det var ett uppsving sedan OS! Mycker mer sympatiskt ridet.
 
Ja det är det ju, men om han hade fått en "riktig" vägran efter denna runt-ridning, hade han blivit utesluten då eller hade det räknats som en första vägran? :p
Det tror jag, alltså att han blivit utesluten. Det borde ha räknats som en olydnad då han passerade hindret även om han inte korsade sin egen väg.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
821
Senast: MiniLi
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 101
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 042
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 162
Senast: Murphy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp