VM-tråden

Gabby_Ossi

Trådstartare
Såg att det är 100 dagar kvar idag - bra tid att börja försnacket! :D

Vilka tror ni har störst chans att ta plats i laget och hur skulle ert drömlag se ut? Vilka viktiga tävlingar är kvar innan uttagningen skall vara gjord och vilka ryttare kommer till start i resp?

Sedan hittar jag inte riktigt reglerna och kommer inte ihåg upplägget för just VM - det skiljer ju sig något mellan de olika mästerskapen. Hur många ekipage får vi skicka? Hur många ingår i laget? Hur många räknas i slutresultatet? Avgörs individuella och lag-resultaten på samma resultat eller är det som i OS med en extra hoppning?

Vilka länder tippar ni i topp? Tror ni Sverige har några medlajchanser?
 
Det är ingen extrahoppning i VM utan en vanlig fälttävlan sas. Tror vi får skicka 6 st ekipage, 4 i laget och 2 som rider individuellt.

Luhmulens 4* ska ju ridas och har en hel del svenskar med, sen blir det väl Ribban oxå som Sverige ställer upp med lag eftersom det är Nations cup. Jag tippar att Staffan provar sitt tilltänkta lag där.

Jag tippar:
Sara på Wega eller Reality
Ludwig på Alexander eller King Bob
Niklas på Mr Pooh
Johan på Johnny Cash

Individuellt
Dag Albert
Malin Petersen eller
Anna Hassö

Svårt att tippa innan Luhmulen visserligen... Blir det 5 till start så Dag Albert och medaljchans tja kanske?
Holland hade 3 ryttare som fullföljde Badminton på ett väldigt bra sätt men England, Tyskland och NZ och Australien samt USA är ju alltid livsfarliga
 
Jag hade tänkt skriva mitt drömlag som

Sara - Wega
Ludwig - Alexander
Niklas - Mister Pooh
Frida - Herta

Eftersom det då är 100% SWB! :D Men såg nu att Herta fått senskada, så får väl stoppa in Johan och Johnny Cash istället, han är iaf 50% SWB och född i sverige ;). Men realistiskt så kanske det är större chans att Ludde tar King Bob än Alexander? Nu i Badminton var ju KB bättre i dressyren och närmare på tiden i terrängen men vet inte hur de är jämfört med varandra normalt. Känns ganska jämna så det kanske mest beror på dagsformen vem det blir.
 
Jag tror som Fio :D Anna Hassö tippar jag på indiviuellt. Dag Albert vet jag inte så mycket om nuförtiden (dåligt påläst).

Andra lag så tror jag framförallt på Australien och Tyskland.

Jag hoppas jag kan åka ner och titta om inte annat :D
 
Tycker Ludde kan få rida flera hästar i laget :angel:

Ungefär som när vi konstaterade vid EM att Tyskland gott kan ha två lag. Först det vanliga, och sen ett med laguppställningen Michi, Michi, Michi och Michi. Det skulle antagligen vara en oslagbar kombination :angel:
 
Ja nu när fler och fler fallit ifrån är det kanske mest intressant att kolla vilka som öht är kvalificerade att rida! Vad krävs det för resultat? Från FEI:s håll och från SvRF?

Luhmühlen är ju igång nu, läste någonstans att vi hade 3 svenska till start i 4-stjärniga, måste de klara ett visst resultat där för att kvala?
 
Jag är inte säker men är det inte en st 4* eller två st 3* utan terrängfel plus SvRFs krav? De ska väl vara färdigkvalade i juli eller nåt sånt? (nu tror jag ganska mycket :D )

Efter Luhmuhlen måste ju Anna Hassö har stärkt sina chanser rejält! Inga hinderfel i terrängen eller hoppningen.
Om de tre i spetstruppen faller bort utom Ludde (minst två är ju borta, Sara och Frida, antar jag, sen vet jag inte hur det går med Mister Pooh) så får Staffe skicka Anna, Johan, Dag och Malin eller Victoria (eller båda?).

Någon som vet om Linda A satsar mot VM?
 
KL

Nu är laget uttaget till Aachen och om man är prenumerant på Ridsport kan man läsa det på deras webb! Någon prenumerant som kan kolla och meddela här? :angel:
 
Hittat på fb: Niklas Lindbäck och Mister Pooh, Ludwig Svennerstål och Alexander, Malin Petersen och Sofarsogood samt Johan Lundin och Johnny Cash ska ingå i Sveriges lag i den trestjärniga Nations Cup i tyska Aachen i mitten av juli.
- Det är mitt förstahandsval. Sedan kan allting hända, säger Staffan Lidbeck.
 
Det tycker jag är bra! Niklas och Malin är väl de enda som inte bevisat något i år på någon större nivå. Får de inga vettiga resultat så lär de vara borta från VM. Ludde och Johan har ju bevisat i Badminton.

Många av de svenska ryttarna har väl bara en mästerskapshäst att tillgå? Någon som blir intressant att följa, och som jag tycker är den största talangen som inte är med i spetstruppen, är Louise Jähde. Fantastisk duktig ryttare och tror säkerligen att hon kan komma på tals till nästa mästerskap.
 

Liknande trådar

Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 028
Tjatter Obs! Känsliga spelare lugnas med att det här inte kommer att bli ett våldsamt tema! Ja så har fyra år gått ännu en gång och vi står...
61 62 63
Svar
1 257
· Visningar
45 357
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp