Bukefalos 28 år!

Vuxenfoder?

replica

Trådstartare
Vår vovve är nu 9 månader, väldigt glupsk och väger något kilo mer än han bör göra..

Enligt henne vi köper vårt foder av så ska vi fortsätta att ge valpfoder, så länge han äter, tills han är över året.. Vi använder i dagsläget Bravo Valp..

Men då han går upp väldigt av det ska vi då gå över till vuxenfoder (som innehåller mindre fett?) eller ge en mindre mängd valpfoder? Vet inte om vi ska fortsätta med Bravo vuxen, färskfoder (väääldigt liten frys) eller annat torrfoder än.. Lite svårt att få tag på Bravo torrfoder (tyvärr)..

Hur hade ni gjort?
 
Sv: Vuxenfoder?

Jag bytte till vuxenfoder när hon började bli lite rund av valpfodret, det var nog när hon var en sisådär 7-8 månader. Jag fortsatte med valpfodret och gav mindre mängd tills det tog slut sen köpte jag vuxenfoder istället.

Angående vilket foder du ska välja så ta det som hunden gillar och som den mår bra av.
 
Sv: Vuxenfoder?

Vi använde valpfoder till ca 5-6 mån sedan gick vi över till junior till ca 15 mån och efter det vuxenfoder.
 
Sv: Vuxenfoder?

Min valp har gått på en blandning av vuxen och valpfoder sen vi fick hem henne. Men jag vet ju flera uppfödare som kör på vuxenfoder från start till sina valpar.
 
Sv: Vuxenfoder?

Vår vovve är nu 9 månader, väldigt glupsk och väger något kilo mer än han bör göra..

Enligt henne vi köper vårt foder av så ska vi fortsätta att ge valpfoder, så länge han äter, tills han är över året.. Vi använder i dagsläget Bravo Valp..

Men då han går upp väldigt av det ska vi då gå över till vuxenfoder (som innehåller mindre fett?) eller ge en mindre mängd valpfoder? Vet inte om vi ska fortsätta med Bravo vuxen, färskfoder (väääldigt liten frys) eller annat torrfoder än.. Lite svårt att få tag på Bravo torrfoder (tyvärr)..

Hur hade ni gjort?


Kan man inte beställa hem Bravo torrfoder?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 007
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Hej på er! Funderar på att låta hundarna få äta färskfoder blandat med torrfoder ( delar hundarna med föräldrarna och de vill ej ge...
2
Svar
21
· Visningar
2 679
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 233
Senast: iNTOHiMO
·
Hundhälsa Har en valp hemma på 15 veckor. Har någon tips på bra Valpfoder? Ska vara hög kötthalt (minst 60%) och helst svenskt/nordiskt. Valpen...
Svar
1
· Visningar
741
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp