Vuxna ponnyryttare!

@lil-sis Vilken tur så att du får vara kvar här hos oss ;):bump:

@Maja_Kandi Kan du inte visa lite bilder på Balder?:D Hur hög är han? Din gråa är verkligen superfin! Har inte varit så fäst vid gråa/vita hästar förut men nu när jag har en själv så är jag såklart helt såld;)

Själv så raggar jag runt efter ett ponnydjur att rida :D Ridabstinensen är allt för stor och det enda som erbjuds är 165+ hästar och det är inget för mig:o Men det är svårt eftersom jag inte vill binda upp mig helt och vara tvungen att rida nån annans häst 2ggr/vecka typ utan vill hitta nån som bara kanske vill ha ridsällskap/ridhjälp någon gång ibland. :p
 
@_Zacke_
Har inte så mycket bilder på honom när vi gör nånting, inga bilder när jag rider typ. Men några vardagsbilder har jag väl! Han var 143 sist jag mätte honom men nu har han blivit lite jämnare igen så jag tror nog att han vuxit lite! Ska mäta honom när jag kommer ihåg det. :)

Plupp i hagen för nån månad sen
IMG_20141210_112238_zps91g1xkfh.jpg


Julafton
DSC_1989_zpsce9eac99.jpg


Alltid världens goaste uppsyn i stallet. :love:
694d1fac-77cb-4019-bba6-03c9411a1a80_zpsbfa0bd09.jpg



Inser att jag har sjukt dåligt med nya bilder på honom. Hoppas det kan bli ändring på det snart! :)
 
@_Zacke_
Har inte så mycket bilder på honom när vi gör nånting, inga bilder när jag rider typ. Men några vardagsbilder har jag väl! Han var 143 sist jag mätte honom men nu har han blivit lite jämnare igen så jag tror nog att han vuxit lite! Ska mäta honom när jag kommer ihåg det. :)

Plupp i hagen för nån månad sen
IMG_20141210_112238_zps91g1xkfh.jpg


Julafton
DSC_1989_zpsce9eac99.jpg


Alltid världens goaste uppsyn i stallet. :love:
694d1fac-77cb-4019-bba6-03c9411a1a80_zpsbfa0bd09.jpg



Inser att jag har sjukt dåligt med nya bilder på honom. Hoppas det kan bli ändring på det snart! :)

Är ju inte alls nordis-partisk :angel:
Fram med fler bilder för f*n :rage::p
 
Hahaha @KrullTroll :D Jag ska prova fiska fotograf så det blir lite nya bilder. ;)


Här kommer film från när jag och medis tolkade! :D


För er som inte orkar se hela, vid 3.35 tyckte jag ändå att det började gå rätt fort, men från 3.50 var det jag lät ponnyn springa, och herrejävlar vad fort hon kutade! :D Vid 5.02 går vi förbi mitt jobb också.

På söndag ska vi tolka igen, men då håller vi lite mer sansad fart. :angel:
 
Hahaha @KrullTroll :D Jag ska prova fiska fotograf så det blir lite nya bilder. ;)


Här kommer film från när jag och medis tolkade! :D


För er som inte orkar se hela, vid 3.35 tyckte jag ändå att det började gå rätt fort, men från 3.50 var det jag lät ponnyn springa, och herrejävlar vad fort hon kutade! :D Vid 5.02 går vi förbi mitt jobb också.

På söndag ska vi tolka igen, men då håller vi lite mer sansad fart. :angel:

Jäklar va benen gick på henne! :D
Och shit vilken ridmiljö!!! :love: Jag tror jag flyttar på en gång. ;)
 
Jäklar va benen gick på henne! :D
Och shit vilken ridmiljö!!! :love: Jag tror jag flyttar på en gång. ;)

Haha jaa visst gjorde dom! :D Hon sprang på väldigt mycket snabbare än jag hade tänkt mig. :p När vi kommer genom kurvan var det på ett ställe som jag lättade typ en cm i handen och smackade försiktigt en gång, det syns jätteväl i filmen när det var! Haha! :D

Ja alltså jag bara älskar våra vintervägar! :love: Du är så välkommen hit! :)


Ser att jag skrev fel tid, vid 2.35 var det jag menade första tiden. :p
 
@Maja_Kandi Balder är ju fantastiskt fin :love: Har alltid drömt om en Emil-i-Lönneberga-häst i ponnyformat men är alldeles för fäst vid connemarorna för att byta ;) Och j*klar vad Q springer på, fick fjärilar i magen bara av att titta på filmen:eek: Din kompis måste vara väldigt stabil på skidorna! Jag hade legat i en snödriva direkt :D
 
Har ingen egen ponny, men rider en på ridskolan. Så anser själv att det är samma sak, då hon och jag ska ut och tävla.
är 161 cm lång och väger runt 50 kg [lite mindre möjligtvis]. Ponnyn heter Ballinaclogh Snow Flake och är en Irländsk Import född 2003. Ser ut som en riktig sagoponny men är en riktig liten prinsessponny med massa egen attityd.
Precis som det ska vara, ska så småningom köpa en egen ponny när ekonomin tillåter :).

Men tills dess så kan jag tävla med ett stycke ponnyfröken med massa attityd. Satsar mest på hoppning då det är det som både hon och jag föredrar :D. Så på söndag blir det debut för hon och mig på en Pay and Jump ihop.
 
Tackar och bockar @_Zacke_ :).

Hoppas innerligt att hon håller alla fyra hovarna i marken, har ju fått känna på hennes humör nu i tisdags på hoppträningen. Tränaren kallade det en "urladdning". Hon fick ju i varje fall fart efter att hon försökt ha av mig när hon blev förbannad. Hoppas hon sköter sig bättre på söndag, annars blir det en nagelbitare för fotografen/filmaren. :eek::nailbiting::p.
 
@Maja_Kandi Åh det ser ju jättehärligt ut :love: Jag har aldrig tolkat, tror inte jag ska prova på min heller för han kan vara lite bakskygg :p

Nu är det verkligen vinterlandskap ute, jättemysigt men jag längtar väldigt mycket efter att kunna trimma ordentligt. Jag hoppas på att kunna komma till ridhuset på söndag när jag är ledig. Jag vågar inte köra själv i detta väglaget än bara så måste be min snälla mor att följa med mig, är lite dålig väg dit jag vill åka...

Under tiden tittar jag på bilder från 2014 och längtar som en tok :D

jammis_zps11f0d335.jpg
 
Tackar och bockar @_Zacke_ :).

Hoppas innerligt att hon håller alla fyra hovarna i marken, har ju fått känna på hennes humör nu i tisdags på hoppträningen. Tränaren kallade det en "urladdning". Hon fick ju i varje fall fart efter att hon försökt ha av mig när hon blev förbannad. Hoppas hon sköter sig bättre på söndag, annars blir det en nagelbitare för fotografen/filmaren. :eek::nailbiting::p.

Haha jag har också en sådan häst som behöver "laddas ur" ganska ofta, hon är inte ponny så hon platsar inte i denna tråden, men kolsyran måste liksom pysa ut ibland innan det kan bli något vettigt av det ;)
 
@Miingla

Hihi men attityd det är alltid roligt det. Även om det blir en nagelbitare för dem som är på sidan om :nailbiting:. Vart smått förvånad över hennes handlingar i tisdags. Tvärnit - följt av två bestämda spörapp från mig - därefter kom två bestämda kickar och sedan fullt ös medvetslös.:eek:
Sedan vart det full rulle, då taggade hon igång på allt och var jätteglad, så kanske behöver en "urladdning" på söndag med. Frågan är bara om man ska sätta i en rosett i svansen? Hon sparkar ju faktiskt ganska ordentligt och vill inte ha någon i rumpan då, kan bli lite farligt :eek:.
Gissar själv på att hon kommer vara otroligt het i helgen också, hon taggar ju igång på en vanlig ridlektion om man får rida "ärevarv" så musik och lite nya hästar + nya dofter gör nog allt mycket roligare för fröken ponny.:laugh:

Slänger även upp en bild på henne så alla kan se att hon ser sådär härligt snäll ut. Men under ytan döljer sig en bestämd dam :devil:.Blir nya bilder i helgen på snyggponnyn:love:.
Flingan2.jpg
 
@Maja_Kandi ert vinterlandskap och vägar alltså:love: jag tror jag har haft sånt underlag typ en gång vart tredje år i några dagar. Tolkade ut så med shettisen förr,förra året och det var underbart. Varken denna eller förra vintern har det blivit någon tolkning :( kom snö nu i början av veckan så trodde jag kunde tolka i paddocken iallafall, men det är typ 2plusgrader och ofrusen mark så underlaget drag upp direkt efter bara några varv :down:
 
Hahaha @KrullTroll :D Jag ska prova fiska fotograf så det blir lite nya bilder. ;)


Här kommer film från när jag och medis tolkade! :D


För er som inte orkar se hela, vid 3.35 tyckte jag ändå att det började gå rätt fort, men från 3.50 var det jag lät ponnyn springa, och herrejävlar vad fort hon kutade! :D Vid 5.02 går vi förbi mitt jobb också.

På söndag ska vi tolka igen, men då håller vi lite mer sansad fart. :angel:

Vad härligt det ser ut och man längtar efter snön! Tänk vad fort det kan gå när man galopperar :D
 
Allihopa!

Ja alltså, jag bara älskar vintern och våra underbara ridvägar vi har vintertid! :love: Nu är det helt perfekt underlag på alla vägar och när myrarna frusit ordentligt håller travgubbarna uppe milsvida slingor som man kan ligga och rulla på hur länge som helst. :love: De brukar göra en jättestor rundbana på en tjärn en bit in i skogen också, det om något blir perfekt underlag, is och lite snö på en tjärn = perfekt svikt och helt plant underlag! :love: Tyvärr är det lite sämre på somrarna då grusvägarna lätt blir stenhårda. Som tur är har jag en travbana en km bort nere i skogen men flera slingor hit och dit som underhålls hela året (bortsett från när det är töväder/is), den ligger på tallbacke och är helt perfekt mjuk och sviktande. Så det blir många turer dit på somrarna. ;)

Medis hade mycket bättre balans än jag trodde, ett av de stora målen när man tolkar är ju att den där bakom ska åka i diket, men det gjorde hon inte en enda gång. :p På söndag ska vi och min stallkompis ut igen, men då blir det madrass! Och lite lugnare tempo... :angel:
 
KL
Balder har fått gå i lina igen. Idag kopplade jag på inspänningarna ganska omgående och drog in dem tre hål till mot förra gången. Det blev JOBBIGT sa Balder och tappade motorn lite när knoppen fick arbeta. När han förstod vad som väntades av honom började han tugga på bettet och söka sig i en riktigt trevlig form bitvis, men då vart det snabbt soppatorsk i lilla ärtan så vi var ute max en kvart totalt. :) Bara skritt och trav. Efteråt stod han och gäspade hela tiden på gången. :p

Måste säga att jag är imponerad över hur duktig han är på kommandona. Det här är totalt tredje gången jag longerar honom och "skritta", "trava", "ptro" och smackningar (för att öka tempo i gångarten) sitter klockrent. Galoppen kan vi inte ta nu, det är för halt under snön tyvärr. Det märks att konsekventa kommandon i alla sammanhang lönar sig. :) Dessutom är han väldigt duktig på att hålla voltspåret! :up: Inget genande eller äggspår utan rund fin volt hela tiden.

Det enda som är bökigt är att han blir lite skygg på mansidan, antar att det är för att han inte riktigt ser. Ska försöka fläta men det tar sån lång tid... :p

För er som ville ha mer bilder knäppte jag ett par stycken. De är lite lika men jaja. Bildbevis iaf! :)
IMG_20150123_104950_zps7bietpql.jpg


IMG_20150123_104953_zpsbaxf8zxn.jpg
 
@Miingla

Hihi men attityd det är alltid roligt det. Även om det blir en nagelbitare för dem som är på sidan om :nailbiting:. Vart smått förvånad över hennes handlingar i tisdags. Tvärnit - följt av två bestämda spörapp från mig - därefter kom två bestämda kickar och sedan fullt ös medvetslös.:eek:
Sedan vart det full rulle, då taggade hon igång på allt och var jätteglad, så kanske behöver en "urladdning" på söndag med. Frågan är bara om man ska sätta i en rosett i svansen? Hon sparkar ju faktiskt ganska ordentligt och vill inte ha någon i rumpan då, kan bli lite farligt :eek:.
Gissar själv på att hon kommer vara otroligt het i helgen också, hon taggar ju igång på en vanlig ridlektion om man får rida "ärevarv" så musik och lite nya hästar + nya dofter gör nog allt mycket roligare för fröken ponny.:laugh:

Slänger även upp en bild på henne så alla kan se att hon ser sådär härligt snäll ut. Men under ytan döljer sig en bestämd dam :devil:.Blir nya bilder i helgen på snyggponnyn:love:.
Flingan2.jpg

En riktig sagoponny :love: Kommer svagt ihåg en pocketbok från pollux för ca 14år sen som hade en vit ponny på framsidan. Läste om den boken ett par gånger för jag tyckte så mycket om den vita ponnyn :D
 
Tänk om man verkligen haft vinter. Här i NV skåne ligger förvisso ett par cm snö men det är rått ute och precis på nollan.

Igår var jag och mamma i ridhuset med ponnyerna. Pepsi behöver få mer transportvana eftersom hon bara åkt typ 10ggr under sitt 14åriga liv. Dessutom vill jag att Bella ska komma in i transporteringsvanorna igen så hon inte blir så nervös när hon ska åka. Men är bara Pepsi med så går Bella på som inget, vilket är skönt :)

Idag red jag ut med båda, en och en, och herregud vad pigga dom var! Pepsi och Bella väckte nog halva grannskapet med sitt gnäggande :o
 
@Myzan87 Inte bara mina pållar som är tokpigga nu då... Men väldigt roligt om man lyckas omvandla energin till arbetsglädje istället :D

@Maja_Kandi Han är verkligen superfin! Älskar hovskägget :love:

I söndags var vi äntligen i ridhuset. Red med det nya Beris-bettet igen, jag tror att det känns ganska bra så ska se hur det funkar att hoppa på sedan. Märktes att han blev trött ganska fort, vi är har en del att jobba på :) Tycker också att han tunnat ut lite så nu får han lite mer mat också.

Svårt att få till några bra bilder i ridhuset.

image_zpsfc220120.jpg
 

Liknande trådar

Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 560
Senast: Johannna1
·
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 917
Ridning Hej! Jag undrar hur länge jag kan rida min B-ponny. Han är 130 cm i mankhöjd och kommer att bli en liten c-ponny. Han är inte...
Svar
5
· Visningar
1 150
Senast: Dessie2010
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 887

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp