Vuxna ponnyryttare!

:banana: Känslan när man hittar en sadel som har allt man vill ha :D Annars händer inte mycket här i vintervilan. Längtar ännu mer efter att komma igång med ridningen igen nu när ny sadel införskaffats:)
 
@*tove* Globus clic cc Hopp:) Bomvidd 36 så har en storlek till att ta till när han breddar sig :d Passa perfekt och rundbossorna passade så bra eftersom han är så överbyggd :)

@Maja_Kandi Hejja er!:bump: Ser jättefint och avslappnat ut :)
 
@*tove* Ja på zacke hade den nog också varit det men zimba är som tur är inte riiiiktigt lika rund och jag hoppas att han inte blir det heller:p
 
Zimba har ju egentligen vintervila men eftersom det märks att han är den typen som helst arbetar så gjorde vi ett litet undantag i dag och tömkörde en sväng, supernöjd ponny :love:
image_zps6b3c8e46.jpg

image_zps7a7bf944.jpg
image_zpsb38b857e.jpg



På tisdag kommer tandläkaren och drar ut hans vargtänder så då blir det lite vila igen. Nervös matte som aldrig varit med om att dra ut vargtänder och svimmar av minsta lilla bloddroppe:eek::o

Liten bonusbild på mitt andra ponnydjur:D
image_zpse48d7244.jpg
 
Här har vi nästan vår i luften. Vårfåglarna kvittrar och växter börjar leta sig upp ur jorden. Riktigt härligt och man njuter av alla dofter!

I onsdagskväll tog jag Bella som handhäst när jag red Pepsi. Vi har tidigare bara ridit upp till sommarhagen i grimma och grimskaft på det viset med detta gick också bra :)
 
Här har vi fortfarande snö och is men det töar och fåglarna kvittrar :banana:

Nu är det 4 veckor sen jag var uppe på Zimba sist så idag var det dags. Och han skötte sig exemplariskt!:love: skrittade runt lite i typ 5-10min. Gjorde lite halter och tränade lite svängar, inga problem!:) Men kommer fortsätta ha honom i lina ett bra tag till, finns ingen anledning att ha bråttom och rida utan den, det misstaget har vi redan gjort en gång för mycket!

image_zps5d089484.jpg


image_zps179db456.jpg
 
Här har vi fortfarande snö och is men det töar och fåglarna kvittrar :banana:

Nu är det 4 veckor sen jag var uppe på Zimba sist så idag var det dags. Och han skötte sig exemplariskt!:love: skrittade runt lite i typ 5-10min. Gjorde lite halter och tränade lite svängar, inga problem!:) Men kommer fortsätta ha honom i lina ett bra tag till, finns ingen anledning att ha bråttom och rida utan den, det misstaget har vi redan gjort en gång för mycket!

image_zps5d089484.jpg


image_zps179db456.jpg

Såååååå fin! :love::love:
 
Nu joinar jag er tråd!
Det här är en okänd norsk import, kallblod/ponny antagligen, 19 år. Rids på bilderna nedan av mannen min, pga graviditet. Han har bara ridit sen i somras, och inte heller spec regelbundet. Är dock väldigt duktig och rider stabilt och mjukt. Men som sagt, sitsen och händerna under kritik och sporrarna har han enbart pga skada som gör att han har svårt med skänken fn. Jag är dock med och vägleder vid varje pass, så har stenkoll på att sporren bara används rätt och vid behov.

Ponnyn är under igångsättning, och här är första "dressyren" sen i höstas.

0xp6e2E.jpg

0JfESg3.jpg

uYhH9sQ.jpg
 
Tjena! Vilken kul tråd! Jag är 22 år, 170 centimeter o runt 55 kilo (äger ingen våg längre). Ponnyn min är en fartglad connemarakorsning på 144. Jag tycker det är en helt annan känsla att rida ponny och jag älskar det. Korta steg och mycket bus! Har haft henne i över 9 år nu ^^ brukar höra att jag borde skaffa stor häst för att jag är lång eller för att kunna fortsätta tävla etc. så det är ju kul att se att det finns så många fler som gillar ponny!
 
Har läst den här tråden ett tag. Skönt att man inte är ensam om att tycka om att rida ponny fast man är vuxen!
Har själv en egen d-ponny korsning (tysk ridponny står det i passet). Har haft henne några månader nu fast känt henne längre än så:)
20150106_195109-jpg.1460

mörk och dålig bild men ja hon är brun med tjock man och pannlugg :D
 
Åh

:) någon vänlig som lite kort kan förklara hur man gör? xD

Bilden måste ligga uppladdad någonstans exempelvis photobucket, Facebook osv, sen kopierar du bildlänken därifrån och klistrar in genom att klicka på symbolen med berg i en fyrkant (bredvid knappen med smileys). Nåt åt det hållet är det iaf, längesen jag la upp bild själv :o
 

Liknande trådar

Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 617
Senast: Johannna1
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 104
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning Hej! Jag undrar hur länge jag kan rida min B-ponny. Han är 130 cm i mankhöjd och kommer att bli en liten c-ponny. Han är inte...
Svar
5
· Visningar
1 159
Senast: Dessie2010
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 031

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp