Vuxna ponnyryttare!

Tog en sekund innan jag fattade först :D Och sen insåg att det inte var så svårt... Tråkigt med en svacka. Men sådant är det ju. Vi är, eller JAG är, på väg upp ur min känns det som nu.

Det är hästen eller frånvaron av snön och allt bli gravid-strul. Och så har vi snart schemabyte, det är alltid svårt för mig.
 
Vad roligt med ännu en connemara :D återkom gärna med bild och stam. Jag är ingen expert men gillar att googla ;)
Hon heter Bjennesby Lykke Li född 2011 e Hagens Zephyr u Hagens Ninnie. Hon har fått avelsdiplom och dubbeldiplom på treårstest så jag hoppas att hon ska bli en trevlig liten ridhäst/ponny åt mig :heart
Hon har föl vid sidan nu men utbildare är bokad så snart börjar allvaret för henne!
11407196_10206685284112489_6506727061992436329_n.jpg
 
Hon heter Bjennesby Lykke Li född 2011 e Hagens Zephyr u Hagens Ninnie. Hon har fått avelsdiplom och dubbeldiplom på treårstest så jag hoppas att hon ska bli en trevlig liten ridhäst/ponny åt mig :heart
Hon har föl vid sidan nu men utbildare är bokad så snart börjar allvaret för henne!
11407196_10206685284112489_6506727061992436329_n.jpg

Tjusig! Och hur söt var inte den där fölungen :love:
 
Hon heter Bjennesby Lykke Li född 2011 e Hagens Zephyr u Hagens Ninnie. Hon har fått avelsdiplom och dubbeldiplom på treårstest så jag hoppas att hon ska bli en trevlig liten ridhäst/ponny åt mig :heart
Hon har föl vid sidan nu men utbildare är bokad så snart börjar allvaret för henne!
11407196_10206685284112489_6506727061992436329_n.jpg

En halvsyster till min ju :) Han är också e. Hagens Zephyr och ue.Dale Haze
 
Min dotter har en C ponny valack imp Irland, okänd ras/stam men han är grövre i typen. Han kan jag rida utan några problem alls, 160 lång och 58 kg och 31 år gammal. Han är 139 i mkh. Rider honom inte så ofta men när jag väl gör det så går det jätte bra!
 
I torsdags hade vi höstens sista träning. Kan bara säga :love: om ponnyn och faktiskt :up: till mig själv också. Känns roligt att det gick så himla bra, nu kan jag tänka på den känslan resten av vinterträningen innan vi börjar träningarna igen :)

Det känns riktigt roligt att jag verkligen börjar få ordning på framförallt händerna, jag är lite sån att antingen så sitter jag och gör meshjälper som inte gör ett dugg eller så får jag lite panik och börjar mer eller mindre vifta runt :o Nu har jag börjat bli mer stilla men effektiv vilket givetvis bara har positiva effekter för min snälla gamla krake. Han blir stadigare såklart och med det kommer också mer framåtbjudning.

Nu senast red vi bland annat lite enkla byten för tränaren, något jag gör själv emellanåt också eftersom det ger lite snurr på galoppen. Jag brukar helt enkelt vända över ridbanan, sakta av, fatta ny och gå ut i nya varvet. Tränaren bad mig rida fyra serpentinbågar med enkla byten varje gång jag passerade medellinjen. Tänkte för mig själv att det går aldrig, men hade jag inte haft förtroende för tränaren hade jag inte ridit för denne så vi provade. Vi var skitduktiga. Tjejen som red efter mig travade fram just då och var jätteimpad och gav oss massa beröm. Hon själv började rida lite passage på sin häst senare på sitt pass :o Så det är roligt att inte bara jag (och tränaren) tycker att det går bra :)
 

Tack! :D

@Fenestra
På tal om Bjennesby-ponnys... Av en slump och olyckliga omständigheter korsades mina vägar av en Bjennesbyponny via mitt jobb. Kan inte nämna några detaljer mer än att hon stannade hos oss närmare ett år och jag skolade henne inför försäljning. Världens raraste mörkgråa skimmel med den busigaste uppsynen! Tanken slog mig både en och flera gånger att köpa loss henne (skulle få henne till ett riktigt skämspris), men tyvärr var hon "bara" 140 hög och jag fick inse att det inte var en c-ponny jag egentligen skulle ha. Såhär med facit i hand så skulle jag köpt henne, ung och friskt, diplomsto som var visad på utställning ett flertal gånger och som hade fin ridbarhet och bra gångarter, om inte annat för att betäcka eller låna ut till någon ponnyryttare. Hur som helst, ponnys från Bjennesby är fantastiska!
 
Tack! :D

@Fenestra
På tal om Bjennesby-ponnys... Av en slump och olyckliga omständigheter korsades mina vägar av en Bjennesbyponny via mitt jobb. Kan inte nämna några detaljer mer än att hon stannade hos oss närmare ett år och jag skolade henne inför försäljning. Världens raraste mörkgråa skimmel med den busigaste uppsynen! Tanken slog mig både en och flera gånger att köpa loss henne (skulle få henne till ett riktigt skämspris), men tyvärr var hon "bara" 140 hög och jag fick inse att det inte var en c-ponny jag egentligen skulle ha. Såhär med facit i hand så skulle jag köpt henne, ung och friskt, diplomsto som var visad på utställning ett flertal gånger och som hade fin ridbarhet och bra gångarter, om inte annat för att betäcka eller låna ut till någon ponnyryttare. Hur som helst, ponnys från Bjennesby är fantastiska!
Ja va synd att du inte köpte! Jag är otroligt nöjd med min :)
 

Liknande trådar

Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 617
Senast: Johannna1
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 105
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning Hej! Jag undrar hur länge jag kan rida min B-ponny. Han är 130 cm i mankhöjd och kommer att bli en liten c-ponny. Han är inte...
Svar
5
· Visningar
1 159
Senast: Dessie2010
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 033

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp