Waist training och korsetter.

GardenAngel

Trådstartare
Jag har nyligen upptäckt detta med waist training! :eek: Vet inte riktigt hur jag ställer mig till idéen att forma om sina magmuskler genom att bära tajt korsett jämt. Men det blev plötsligt så att jag beställde en korsett billigt från ebay! :eek: Tanken är väl inte att hålla på med waist training utan mest för att se ut jag skulle se ut i en! (den är en svart underbust korsett som man kan ha under kläder)

Är det någon här som använder korsett, till vardags eller till fest? Eller rent av håller på med waist training?!
Det kommer bli väldigt roligt att se om jag kan få till en fin midja - utan att det är obekvämt.

Känner mest såhär. Är det någon som vill prata om korsetter så finns jag här. JAG VILL!! :bump:
 
Jag har två korsetter (ska nog beställa en ny snart) som jag har på fest då och då. Älskar dem!
Kör bara med stålplancett och metallspiraler, avskyr dåliga korsetter som är för böjliga.
 
Haha! Jag tänkte faktiskt @Wingates anvönder nog korsett ibland :angel:
Vi får ha korsettfest någon gång ;)

Har du hela eller underbust?
Min har 24 stålpinnar (vad heter det på svenska?), tänker att det borde vara okej. :p iaf för 149kr med frakt.
 
Jag äger ingen själv, men har provat en kompis och gud vilken skillnad det blev i midjan trots att jag redan är smal och tuttar fick jag mer av också :D Intressant siluett och bra hållning får man ju på köpet, men tyckte att det var för obekvämt för att vilja ha det oftare :p
 
@GoLightly Åh jag är så peppad på att se hur jag ser ut i en! Jag har tyvärr inga tuttar, så det är därför jag tog en underbust..

Hur hårt knöt du? Jag vill ju gärna kunna ha min under en klänning utan att behöva må dåligt :p
 
@GoLightly Åh jag är så peppad på att se hur jag ser ut i en! Jag har tyvärr inga tuttar, så det är därför jag tog en underbust..

Hur hårt knöt du? Jag vill ju gärna kunna ha min under en klänning utan att behöva må dåligt :p

Jag snörde den inte själv, då hade det inte kunnat bli så hårt som det var, men min kompis tog spjärn mot min rygg och drog allt hon kunde. Hon påstod att hon snörde den lätt eftersom jag är ovan :p
 
Jag har nyligen upptäckt detta med waist training! :eek: Vet inte riktigt hur jag ställer mig till idéen att forma om sina magmuskler genom att bära tajt korsett jämt. Men det blev plötsligt så att jag beställde en korsett billigt från ebay! :eek: Tanken är väl inte att hålla på med waist training utan mest för att se ut jag skulle se ut i en! (den är en svart underbust korsett som man kan ha under kläder)

Är det någon här som använder korsett, till vardags eller till fest? Eller rent av håller på med waist training?!
Det kommer bli väldigt roligt att se om jag kan få till en fin midja - utan att det är obekvämt.

Känner mest såhär. Är det någon som vill prata om korsetter så finns jag här. JAG VILL!! :bump:

Iiih. :D

Jag älskar korsetter. Syr även själv. Har både över och underbust samt 1700tals korsetter.

Här är en av mina 1700tals korsetter. Får ta och snöra mig imorgon och ta bild på mina andra också. :)
ss_by_erehsidne-d6s2bft.jpg
 
Hoppar in lite, om man vill köpa en korsett att ha bara under vanliga kläderna för en snyggare figur, vad ska man satsa på då? (för inte alldeles hutlösa pengar)
 
Iiih. :D

Jag älskar korsetter. Syr även själv. Har både över och underbust samt 1700tals korsetter.

Här är en av mina 1700tals korsetter. Får ta och snöra mig imorgon och ta bild på mina andra också. :)
ss_by_erehsidne-d6s2bft.jpg

ÅÅÅH!!! :love: Dina vanliga ridkläder, förstår jag? :D

Jaa tack till fler bilder! :bump: Gärna en på din vanliga midja också :D Ser ut som du är ordentligt snörad där. :)

Har du korsett till vardags också?

Tar du beställningar förresten? :angel:
 
@AmyPond Nu kan jag ju ingenting om korsetter. Men jag köpte min underbust med stål i för 149kr inkl frakt från eBay. Har visserligen inte fått den än, men hoppas den ska vara bruksduglig.

Det att det finns korsetter från Alt Noir för $50. Har hört att dom ska vara bra :)
 
ÅÅÅH!!! :love: Dina vanliga ridkläder, förstår jag? :D

Jaa tack till fler bilder! :bump: Gärna en på din vanliga midja också :D Ser ut som du är ordentligt snörad där. :)

Har du korsett till vardags också?

Tar du beställningar förresten? :angel:

Ja men precis! I jag klär mig varje dag i 1700tals underkläder. ;) För det jag har på mig på bilden är endast underkläderna, men jag hade inte tid att sy en klänning till eventet. :rofl: Så jag fick vara lite skandalös i min nakenhet. :eek:

Jag har ganska smal midja naturligt och breda, höga höfter som förstärker det också. :) Men kan ta en bild imorgon på min naturliga midja med! :)

Har faktiskt bara sytt åt mig själv och bara 1700tals korsetter än så länge, men ska försöka ta tag i att göra korsetter från flera andra årtal med.
 
Haha @AmyPond det gjorde jag med! Men kostar mindre än hälften på eBay. Akta dig för dem med sidenband. De går tydligen inte att snöra ordentligt. Min har typ skosnöre!! :D (såg det ut som på bilden iaf)
 
@GardenAngel vilken av alla ebay köpte du från? Bra tips att akta för sidenband!
Asså alla korsetter verkar vara nån form av punk eller goth-liknande grej, jag vill bara ha en enkel (men bra!) som inte ska synas :p
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 905
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 023
Senast: Sel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
1 949
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 236

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp