Waist training och korsetter.

Jag ställer mig också frågande till syftet att ha nån typ av korsett på sig när man tränar. Vill man ha stöd för ländryggen vid lyft så finns det ju bälten för det?
För mig är waist training inte att träna med korsett. Waist training är att ha som mål att reducera sitt midjemått och kunna snöra mer och mer, alltså då enbart midjan, alla andra mått ska vara helt oförändrade. Kolla in Lucy Corsetry, hon gör en del bra videos.
 
Jag har precis insett att korsett är lösningen för att kunna ha axelbandslöst för min del! :) Den korsetten som jag har är jättebra upptill, men passar inte riktigt nertill, den sticker liksom ut så att det blir en bula framtill och det hjälper inte tillräckligt att snöra mer. Finns det någonstans i t.ex Göteborg eller Stockholm där man faktiskt kan gå in och prova, och få kunnig hjälp? Eller behöver jag en annan typ av korsett, kanske?
 
Jag har precis insett att korsett är lösningen för att kunna ha axelbandslöst för min del! :) Den korsetten som jag har är jättebra upptill, men passar inte riktigt nertill, den sticker liksom ut så att det blir en bula framtill och det hjälper inte tillräckligt att snöra mer. Finns det någonstans i t.ex Göteborg eller Stockholm där man faktiskt kan gå in och prova, och få kunnig hjälp? Eller behöver jag en annan typ av korsett, kanske?
Shock i Brunnsparken i Göteborg.
Vet inte om dom är så kunniga men den tjejen som hjälpte mig verkade kunna en hel del i mina amatöröron :p
 
Fick hem min första korsett idag, beställt två st varav en från viola lahger som inte kommit än. Här är iaf den första efter snörning nr 1. :) Precis den färgen jag ville ha! :love:
img_4761_58ef93e7ddf2b30f036d9852.jpg
 
Igår kom min andra korsett från Viola Lahger. Jisses vilken bekväm och vacker men samtidigt redig korsett! Väldigt skön över höfterna också. Den rosa överbyst korsetten var i runt 1000-kr klassen och känns rejäl den också men man märker stor skillnad i framförallt passformen om man höjer budgeten med en tusenlapp insåg jag nu när jag testat både en "korsett-gördel" för 200, en korsett för tusenlappen och nu då en korsett som faktiskt är måttsydd. Jag förstår verkligen vad ni som är kunniga inom ämnet har påpekat tidigare i tråden angående detta.

Tror att jag blivit korsettberoende för det är ju så snyggt, snart inhandlas säkert ännu en. :D
img_4944_590c373e2a6b22b302c21d38.jpg
 
Åh, den här tråden hade jag missat! Jag använder både korsetter och gördlar, mest i syfte att gå ner i vikt vilket fungerar klockrent. Att jag sen får en kropp som en kvinnlig seriefigur i stil med Jessica Rabbit när korsetten är hårt åtdragen är bara en bonus:D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 881
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
5 985
Senast: Sel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
1 935
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 148

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp