Bukefalos 28 år!

Wasabi och ingefära giftigt?

Sockerbit

Trådstartare
Min matbesatta cocker satte nyss i sig wasabi och ingefära från min sushi medan jag sprang ut i köket. Bör jag vara orolig? :confused:
 
Sv: Wasabi och ingefära giftigt?

Oj! Jag vet inte om wasabi eller ingefära är giftigt. Men jag kan tänka mig att magen kommer reagera starkt på det, särskilt wasabin. Du lär få torka rännskita.

Hoppas du får ett bättre svar:p
 
Sv: Wasabi och ingefära giftigt?

Tack och lov har hon en mage av stål oavsett vad hon äter för skit :grin: Men hon är ju en hund som går på diet pga foderallergi :crazy:
 
Sv: Wasabi och ingefära giftigt?

Har aldrig hört eller läst att varken ingefära eller pepparrot ( wasabi) skulle vara giftigt. Däremot kan det naturligtvis ske lite rubbningar i mage och tarm. Behöver nog inte vara orolig!
 
Sv: Wasabi och ingefära giftigt?

Jag har hört om människor som blivit riktigt dåliga om de ätit för mycket wasabi. Det är säkert ingen fara för din hund, men håll koll och åk in om den verkar orolig och har ont i magen.
 
Sv: Wasabi och ingefära giftigt?

Ingefära och wasabi är ju inget de äter till vardags så hon borde inte vara allergisk mot det. Blir allergisymtomen trots det värre vet du ju iaf vad det kommer ifrån.

Se till att hon har vatten. Wasabi är starkt! Och dricker hon mycket, gå ut med henne en extra gång.
 

Liknande trådar

Relationer Såhär i bröllopstider har jag fått en inbjudan för någon månad sedan. Mamma ska gifta sig med sin sambo sedan många år tillbaka. Jag är...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 555
Senast: Avalbane
·
Övr. Hund Ja jag har ju skrivit en del om min omplacering som är utåtagerande och rädd för människor. I onsdags åkte vi hem till mina föräldrar...
Svar
14
· Visningar
1 291
Senast: Viva
·
Kropp & Själ Har aldrig varit med om detta förut trots att jag drömmer mycket mardrömmar, eller mycket drömmar av alla sorter egentligen. Vi sover i...
Svar
6
· Visningar
875
Senast: Gnist
·
Hästvård Satt och funderade på det fenomenet nyss, nu när det avmaskningstider och allt. Herr Häst har alltid haft max 100 i *vad det nu är för...
Svar
13
· Visningar
1 198
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp