Weekendresor?

Lena Furberg

Trådstartare
Pga tidsbrist och brist på hundvakt etc är en weekendresa allt jag kan åstadkomma just nu. Inte med Partnern i mitt liv utan med mitt barn, min dotter, 17 år. Mannen ska till England och fixa saker med sin mamma en vecka. När han kommer hem vill jag göra nåt med barnet. En helg. Utomlands. New York frestar, men då blir det mer än en helg. Vilket iofs är ok.

Några tips??
 
Amsterdam. Jag är kär i den stan!
Tryter reskassan något så är jag i Kiev just nu och är förtjust i stan. Det är en bizarr blandning av arkitekturstilar som på något vis smälter ihop på ett spännande sätt, massa museum med välvilliga men bestämda damer som ser till att man inte missar någonting(läs försöker smita förbi rum som ser trista ut!) och nästan fånigt billigt att turista i.
 
Jag är helt frälst i Rom :love: Fantastiskt fin stad där det finns såå mycket att se! Stadskärnan är inte så jättestor heller så det går promenera överallt, skönt tycker jag!

Sen bokade jag faktiskt en weekend idag, till Bologna (norra Italien). Har hört att det ska vara mysigt där!
 
Säger som alltid :p : Tel Aviv! Kanske lite långt för en weekend men Norwegian flyger onsdag-söndag tex med direktflyg (det tar typ 4 tim 45 min)! Transfer är extremt smidigt från flygplatsen, det tar med pendeltåg därifrån ca 20 minuter in till stan.
Tel Aviv har allt! Klimatet, stranden, staden, konst, kultur, shopping, mat, drinkar ( :angel: ). Vill man kan man ta bussen till Jerusalem som tar typ 40 minuter. Under slutet av mars-november är det badväder. Dock kan det bli VARMT typ 45 grader under sommarmånaderna. Bäst är att åka mars-maj eller okt-november typ. Då är det runt 25-30 grader, som en riktigt härlig högsommar här!
 
Instämmer om Rom som jag älskar, men efter en resa för två veckor sen har en ny favorit seglat upp: Prag!

Kort flygtid, lågt kostnadsläge, lätt att ta sig fram med billig lokaltrafik och hur mycket som helst att se. Jag vill tillbaka! Dessutom talade många utmärkt engelska och majoriteten av de som inte gjorde det var synnerligen intresserade av att kommunicera med hjälp av diverse gester. En trevlig stad!
 
Åh berätta! Vad gör du där?
En kompis till mig bor där och jag har varit på besök ett par ggr. Tycker om stan men inte så att jag tycker att det är bästa stan i Europa! Vad har jag missat? Tell me!!!
Vi har nog väldigt olika smak helt enkelt. Jag menar, alla jag känner som varit i Tel Aviv säger att det är en helt okej stad men ingen är så till sig som du är. Det är ju individuellt vad man fastnar för.

Vad jag gör där? Äter, går på klubb, hänger på nån bar, promenerar, dricker drinkar, går på museum, badar, hänger, sitter på nån uteservering i timtals och umgås. Madrid är så sjukt trevlig stad att hänga i.
 
Vad jag gör där? Äter, går på klubb, hänger på nån bar, promenerar, dricker drinkar, går på museum, badar, hänger, sitter på nån uteservering i timtals och umgås. Madrid är så sjukt trevlig stad att hänga i.

Exakt min uppfattning av Madrid. En trevlig överraskning när vi var där, hade ingen uppfattning av staden innan. Hela känslan i staden bjöd liksom in till trevligt häng. Avslappnad stämning med härlig mat- och dryckeskultur!
 
Pga tidsbrist och brist på hundvakt etc är en weekendresa allt jag kan åstadkomma just nu. Inte med Partnern i mitt liv utan med mitt barn, min dotter, 17 år. Mannen ska till England och fixa saker med sin mamma en vecka. När han kommer hem vill jag göra nåt med barnet. En helg. Utomlands. New York frestar, men då blir det mer än en helg. Vilket iofs är ok.

Några tips??

Jag har inget tips, men är själv jättenyfiken på Amsterdam och alla jag vet som har varit där de senaste 1-2 åren verkar ha haft det så himla härligt.
 
Pga tidsbrist och brist på hundvakt etc är en weekendresa allt jag kan åstadkomma just nu. Inte med Partnern i mitt liv utan med mitt barn, min dotter, 17 år. Mannen ska till England och fixa saker med sin mamma en vecka. När han kommer hem vill jag göra nåt med barnet. En helg. Utomlands. New York frestar, men då blir det mer än en helg. Vilket iofs är ok.

Några tips??

Andalusien? Vi åkte dit i början av april förra året eftersom min svägerska bor utanför Cadiz. Vi kanske hade tur med vädret, men det var verkligen sommar, och det gick att bada i havet (som svensk sommar). Vi flög till Malaga och tog tåget, det var smidigt och utsikten bitvis hänförande. Man kan även ta buss söderut längs kusten. Cadiz är väl värt ett besök, Jerez med Real escuela de arte equestre ligger på tåglinjen från Malaga. Vi stannade en natt i Malaga också, trevlig stad att strosa i.
 

Liknande trådar

Hundträning Min mamma gick plötsligt bort i söndags och jag har därför hennes 4-åriga mittelspitz hos mig just nu. Han har i princip aldrig lämnats...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 308
Senast: Vassi
·
Relationer Vi har en man i vår släkt som blivit totalt genomelak på äldre dar. Han är 91 år. Han blev änkling för 6-7 år sen och därefter har det...
2
Svar
23
· Visningar
3 907
Senast: pimy
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 098
Senast: Ramona
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
17 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp